Skrotnisse
What would Shervin do?
Söva den & omplacera? är det en omöjlighet tror du?
Varför får den inte vara där den är?
Vart skall den omplaceras?
Söva den & omplacera? är det en omöjlighet tror du?
På måndagseftermiddagen presenterade Liljelund sina slutsatser under en konferens i Vålådalen. En av dessa är att antalet vargar i Sverige i dag är för litet för att beståndet ska kunna öka livskraftigt. Liljelund menar att den svenska delen av den skandinaviska vargstammen bör bestå av 450 djur. I dag finns drygt 200 i landet.
Man kan ju tycka att folk som inte har med jakten att göra håller sig undan. Men eftersom det är en sådan exotisk händelse blir väl reaktionen omvänd. Ett antal personer sätter sig i bilen med riktning Allerum kyrka i vars närhet vargen befinner sig just nu enligt tidningen.
Varför får den inte vara där den är?
Vart skall den omplaceras?
Varför lämnar inte folk vargen ifred för? Hur lyckas man få en varg att nafsa dig i byxbenet???
http://hd.se/helsingborg/article886370.ece
Precis, varför inte flytta ned några till från Dalarna samt Värmland där det finns ett överskott så Skåne kan få en egen vargstam
Ååh stackars varg.
Stockholmare som vill ha de "gulliga" djuren till Sverige igen. Men när de kommer till Stockholms stad DÅ JEFLAR SKA DE BORT!
Helsingborg ligger ganska långt ifrån Stockholm...
Jag menar storstads fjoller.
Det verkar som småstadsbönderna skriker mest för varg
Det verkar som småstadsbönderna skriker mest för varg
Ja men har "storstadsfjollorna" ens lyssnat på bönderna?
Det var inte så svårt. Jag var inne, ensam, på militärens område och jobbade. Efter några bra filmsekvenser cirka 50 meter bakom vargen (förutom när han bytte rikting och sprang förbi mig vid ett tillfälle) ställde jag mig kloss intill staketet som syns i bild. Vargen gick förbi och fick kanske vittring av alla hundhår på mina byxor eftersom min hund fäller så ini helvete just nu, stannade till och tog ett litet smakprov av brallorna.
Dock vill jag poängtera att han ryggade tillbaks lika snabbt och lunkade iväg åt andra hållet.
Det fanns överhuvudtaget inget aggressivt med den vargen. Jag vill tro att det var att han kände sig trängd och stressad. Jag ville inte vara en faktor i stressmomentet och gick ut. That´s it.
Ja den var ju knappt habiterad alls.
Följt av näsblod och skit (som jag inte ens är säker på vad det innebär) så har jag dålig koll på vad ditt inlägg betyder. Menar du att den var trygg i sin tillvaro, eller vad?
Följt av näsblod och skit (som jag inte ens är säker på vad det innebär) så har jag dålig koll på vad ditt inlägg betyder. Menar du att den var trygg i sin tillvaro, eller vad?
Det menas att går man vilse och inte!!!! är rabiat så skall man dö.
Skäggo? hur menar du att vargen skulle kunna vara habiterad I lilla Svedala utan ett enda tidigare mediadrev som "Varg mitt i stan bland människor "
Jag lägger mina 50 öre på stressad, trött och väldigt dissorienterad.
Jag lägger mina 50 öre på stressad, trött och väldigt dissorienterad.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|