Vargjakten

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Man kan ju tycka att folk som inte har med jakten att göra håller sig undan. Men eftersom det är en sådan exotisk händelse blir väl reaktionen omvänd. Ett antal personer sätter sig i bilen med riktning Allerum kyrka i vars närhet vargen befinner sig just nu enligt tidningen.

Nu är han i talldungen utanför byn och svansar rundor.

Smagatusk

Guest
Varför lämnar inte folk vargen ifred för? Hur lyckas man få en varg att nafsa dig i byxbenet???

http://hd.se/helsingborg/article886370.ece

Det var inte så svårt. Jag var inne, ensam, på militärens område och jobbade. Efter några bra filmsekvenser cirka 50 meter bakom vargen (förutom när han bytte rikting och sprang förbi mig vid ett tillfälle) ställde jag mig kloss intill staketet som syns i bild. Vargen gick förbi och fick kanske vittring av alla hundhår på mina byxor eftersom min hund fäller så ini helvete just nu, stannade till och tog ett litet smakprov av brallorna.

Dock vill jag poängtera att han ryggade tillbaks lika snabbt och lunkade iväg åt andra hållet.

Det fanns överhuvudtaget inget aggressivt med den vargen. Jag vill tro att det var att han kände sig trängd och stressad. Jag ville inte vara en faktor i stressmomentet och gick ut. That´s it.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Ååh stackars varg.

Stockholmare som vill ha de "gulliga" djuren till Sverige igen. Men när de kommer till Stockholms stad DÅ JEFLAR SKA DE BORT!

Äsch, Vargen mår bara dåligt för att vara i Sverige. Hundar är ju godis för vargen. Men det är väll ingen som bryr sig om en sällskapshund som vargen brutit varenda ben i kroppen på och lämnar huvudet. Men bry sig om vargen som inte funnits i Sverige i 100 år.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Precis, varför inte flytta ned några till från Dalarna samt Värmland där det finns ett överskott så Skåne kan få en egen vargstam :)

Helt ok med mig, där det finns skog dvs, vilket ni kanske vet inte finns så mycket här..? Men ta ni över en hel del av all odlad mark vi har, vilket vi har ett överskott av, så tar ja hur gärna som helst massa fin skog och vargar.
Men för övrigt, hur räknar du ut överskottet? Antalet älgar ni får döda själva?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Helsingborg ligger ganska långt ifrån Stockholm...

Jag menar storstads fjoller.

De som bestämmt har väll ingen hund eller så är det en famn hund.

Vi har inte haft varg på över 100(?) år. De blev bortskjutna en gång. Men det förstår tydligen inte "ledningen".

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det var inte så svårt. Jag var inne, ensam, på militärens område och jobbade. Efter några bra filmsekvenser cirka 50 meter bakom vargen (förutom när han bytte rikting och sprang förbi mig vid ett tillfälle) ställde jag mig kloss intill staketet som syns i bild. Vargen gick förbi och fick kanske vittring av alla hundhår på mina byxor eftersom min hund fäller så ini helvete just nu, stannade till och tog ett litet smakprov av brallorna.

Dock vill jag poängtera att han ryggade tillbaks lika snabbt och lunkade iväg åt andra hållet.

Det fanns överhuvudtaget inget aggressivt med den vargen. Jag vill tro att det var att han kände sig trängd och stressad. Jag ville inte vara en faktor i stressmomentet och gick ut. That´s it.

:näsblod Ja den var ju knappt habiterad alls.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Följt av näsblod och skit (som jag inte ens är säker på vad det innebär) så har jag dålig koll på vad ditt inlägg betyder. Menar du att den var trygg i sin tillvaro, eller vad?

Det menas att går man vilse och inte!!!! är rabiat så skall man dö.

Skäggo? hur menar du att vargen skulle kunna vara habiterad:va I lilla Svedala utan ett enda tidigare mediadrev som "Varg mitt i stan bland människor "

Jag lägger mina 50 öre på stressad, trött och väldigt dissorienterad.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Följt av näsblod och skit (som jag inte ens är säker på vad det innebär) så har jag dålig koll på vad ditt inlägg betyder. Menar du att den var trygg i sin tillvaro, eller vad?

Ja, trygg ( och då menas orädd) i närvaro av människor.

Rovdjur som har uppenbara tendenser att vistas i och runt människor brukar få stryka på foten till slut.

Det menas att går man vilse och inte!!!! är rabiat så skall man dö.

Skäggo? hur menar du att vargen skulle kunna vara habiterad:va I lilla Svedala utan ett enda tidigare mediadrev som "Varg mitt i stan bland människor "

Jag lägger mina 50 öre på stressad, trött och väldigt dissorienterad.

Tror du en varg blir stressad och väljer att visa sig för folk?
Trötta djur brukar oxå hålla sig undan, men blir sällan disorienterade, det ligger liksom inte i dess natur.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...