Smagatusk
Guest
Ja, trygg ( och då menas orädd) i närvaro av människor.
Rovdjur som har uppenbara tendenser att vistas i och runt människor brukar få stryka på foten till slut.
Hur menar du att den var trygg?
Rovdjur som har uppenbara tendenser att vistas i och runt människor brukar få stryka på foten till slut.
Hur menar du att den var trygg?
Brukar du ha många vilda djur inpå dig på det viset (som du skrev tidigare)?
Vilda djur benämns vilda av en anledning, dom skyr människan.
Det framgick kanske inte i artikeln, men vi stängde in vargen på området med tanke på att större delen av området angränsade till företagsområden och i synnerhet E4:an. Länsstyrelsen inväntades för att söva och förflytta vargen. Att vargen sen slet upp en ståltrådsstängsel var ju helt utom vår inverkan.
Snacka om att vara med om något uniktDet var inte så svårt. Jag var inne, ensam, på militärens område och jobbade. Efter några bra filmsekvenser cirka 50 meter bakom vargen (förutom när han bytte rikting och sprang förbi mig vid ett tillfälle) ställde jag mig kloss intill staketet som syns i bild. Vargen gick förbi och fick kanske vittring av alla hundhår på mina byxor eftersom min hund fäller så ini helvete just nu, stannade till och tog ett litet smakprov av brallorna.
Dock vill jag poängtera att han ryggade tillbaks lika snabbt och lunkade iväg åt andra hållet.
Det fanns överhuvudtaget inget aggressivt med den vargen. Jag vill tro att det var att han kände sig trängd och stressad. Jag ville inte vara en faktor i stressmomentet och gick ut. That´s it.
Helt ok med mig, där det finns skog dvs, vilket ni kanske vet inte finns så mycket här..? Men ta ni över en hel del av all odlad mark vi har, vilket vi har ett överskott av, så tar ja hur gärna som helst massa fin skog och vargar.
Men för övrigt, hur räknar du ut överskottet? Antalet älgar ni får döda själva?
Ja, då tror jag nog allt den vart lite trängd.
Hur stort område rörde det sig om?
Nu är han i talldungen utanför byn och svansar rundor.
Varför tror du att varg behöver skog?
Just precis där vargen vid detta tillfälle befann sig har jag tillbringat en del tid, och jag ser ingen anledning till att den inte kan leva där.
Förutom trafiken.
Tror jag har lite bättre kännedom om helsingborg än vad du har.
Så du menar att vargen hade passat bra i Stockholms innerstad? Nog för helsingborg är mindre men det är många motorvägar och resten är åkermark likt större delen av Skåne som till större delar av året inte har något odlat på sig.
Sen kan man ju även fråga sig, vad ska Vargen leva på här? Om den drar dit jag hoppas finns det en hel del Älg/rådjur och där får den gärna vara för mig.
Blir iaf jävligt nice när EU fäller domen, guuud vad jägarkåren kommer gnälla och fler bilder på folk som släpper sina stackars hundar helt utan koll där det finns varg.
Jag har jagat en del trakterna och kan försäkra dig om att en varg skulle klara sig utomordentligt bra där.
Finns gott om kanin, hare, hund, katt och rådjur.
Trafikfrågan är lättlöst genom viltstängsel och sänkta hastigheter.
Men som vanligt så är det väl någonannan(tm) som skall lösa det.
Vi får väl se om EUparlamentarikerna går emot sin egen expertgrupp.
Förmodligen slutar det med ett ointresserat och vagt görsomnivillsvar.
Gör er beredda i södern.
http://www.jagareforbundet.se/blogg/index.php/2011/04/gor-er-beredda-i-sodern/
Jaktlagen kanske blir färre?Var är de gröna "duttarna" som betecknar jaktlag? Hur ser utbredningen ut av denna art och hur mycket föryngringar kan man räkna med?
Fast du är inte emot jakt, bara alla som utövar jakten och har den som intresse? Är det rätt uppfattat?Massa text om hat mot jägare i allmänhet...
Alltså nu måste ni hålla barnen och husdjuren inomhus och sätta byns jägare på alert. Mobilisera er och begär att den skjuts innan något allvarligt händer.
Skämt å sido
Var det talldungen norr om byn? Måste säga att det är rätt imponerande i vilket stort område vargen rört sig på.
Cirka 100 gånger 200 meter. Inget område för en varg med andra ord.
Nu är jag lite bättre informerad via media, tror du vart med i tidningen t.o.m.
Tror du en varg blir stressad och väljer att visa sig för folk?
Trötta djur brukar oxå hålla sig undan, men blir sällan disorienterade, det ligger liksom inte i dess natur.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|