Jag tror vi alla är vinklade åt lite olika håll, därav grund för en intressant diskussion i tråden, om än lite het ibland...
Håller definitivt med dig i vissa delar, t.ex. detta inlägg.
Vi har ju ca. 500.000 får i Sverige, så runt 400 st/år till vargen eller 0.08 % kan tyckas försumbart och "vad faan gnäller dom för"?
MEN, ofta kan en enstaka varg lokalt fälla 30-40 får, vilket såklart är ett hårt slag för den som drabbas. Och sådana incidenter får såklart stort massmedialt avtryck.
Även om jag personligen tycker att den totala vargstammen i Sverige skulle kunna vara mycket större (och det är ju min högst personliga åsikt), är jag positiv till att enstaka "problemdjur" som ändå står för större delen av statistiken bör kunna fällas.
En balans måste finnas, det är väl mest hur, och gränsdagningen av denna balans som ställer till det... Jägarna har ju sin syn på saken då vargen tar "deras" vilt. För oavsett hur de väljer att motivera det är det i ärlighetens namn precis så de flesta jägare ser det (och det är ingen gissning, jag känner relativt många jägare).