Varit otrogen?

Otrogen?

• Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Benkrossarna:

Lite missuppfattat scenario kanske.. jag menade mer det där subtila raggandet som hon ser som "vänskapligt umgänge trots att han egentligen skulle vilja mer", rätt vanligt förekommande bland tjejer..

Skulle hon säga nej och han ändå var på är det ju mer vanlig hederlig beskyddarinstinkt vi pratar om.

Tillitseliten:

Att man litar på sin partner är en sak. jag skulle aldrig bli arg på henne för att någon raggar på henne, lite svårt att motivera liksom. Däremot kan man ju känna sig manad att delge nackfraktur till den som raggar på en tingad katt!

OK:arna:

Är det värt det? Känns det rätt?

Jag har lite svårt för att göra något jag själv tycker är fel, hur resonerar ni?

Krossar ben såklart. Så tillvida det inte är en kvinna, då uppmuntrar jag ett kraftigt gensvar på komplimangen. :slicka

Öl + motto gepe i väntan på ledig säng I tells ya´, sen ska jag ha ALLA detaljer!

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Däremot kan man ju känna sig manad att delge nackfraktur till den som raggar på en tingad katt!

Håller verkligen inte med här. Man får flirta precis hur mycket man vill, med vem man vill! :ironmike
Om ens partner gillar en så kommer DEN att se till att hon/han som limmar går därifrån. Om partnern skulle "gå med i matchen" så var det ju inget för wannabe-Tyson vilket som?! Visst, killen får smaka köttmacka på kroken men han/hons partner var/är ju fortf. sugen på den skadade tillräckligt mycket för att riskera allt med Tyson :va

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Håller verkligen inte med här. Man får flirta precis hur mycket man vill, med vem man vill! :ironmike

Du säger alltså att det är helt ok att såra någon så länge man inte känner personen?

Är det ok att skära däcken på en hoj också så länge man inte känner personen?

Det blir som med nedladdning.. Ingen skulle sno en skiva i affären, men att ladda ned gör väl alla!?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Du säger alltså att det är helt ok att såra någon så länge man inte känner personen?

Nej. Men det är väl din tjej (inte ordagrant menat nu, exempel) som sårar dig, jag blir ju bara hennes hjälpmedel?? Är hon tillräckligt kär i dig kommer hon be mig sluta flirta, gå därifrån alt. örfila mig. Om hon låter mig flirta så pass mycket/bra att vi till slut kysser varandra var hon ju inget för dig vilket som. Ska JAG få stryk för att din tjej inte gillar dig? Varför då? Det är ju du, och inte jag, som är otillräcklig i erat förhållande. Tror du din tjej kommer gilla dig mer/mig mindre för att du sopar till mig i ansiktet?

Även om argumentationen låter lite hård i tonen så menar jag inget illa mot vare sig dig eller din åsikt, förstår den också, tycker bara resonemanget är lite vrickat och riktat mot fel person/part. Är det någon som gör fel i en sån här "trekant" så är det ju främst

1. Du som inte inser att du inte räcker till åt din partner och bättrar dig.
  2. Din tjej som inte gör slut innan hon söker nytt.
  3. Jag, en lycklig kille som har turen att hitta en villig donna.

Hund skrev:
Är det ok att skära däcken på en hoj också så länge man inte känner personen?

Är det ok att köra 110km/h på 90-väg och riskera oskyldigas liv bara för att du vill åt fartkänslan? Moppeargumenten kan vi väl skippa i forts? Dom förlöljligar bara diskussionen om du frågar mig.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
beror ju på hur man tittar. men visst finns där tjejer som är snygga även om man har ett förhållande. likadant för mig ju, hela världen blev ju inte ful för att man fick ett förhållande. men man tänker ju bara, jaha söt ju. sen inte mer.
så tänker han så bryr jag mig inte.
kollar han efter dem med långt ansikte och typ dreglar så är det en annan sak som inte vore så skoj.
och inte flörta heller såklart

Hm.. Är alla fantasier av ondo?

Ex. Om han fantiserar om en annan kille/tjej som leker med dig medan han tittar på!?

Eller varför inte att han fantiserar om att ni porrar på ett publikt ställe så någon ser på?

Är det otrohet i dessa fantasier också? De involverar ju andra än dig, menar jag!?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För att ta frågan vidare...

Hur tycker / känner / agerar ni om någon utifrån raggar på er partner?

Om ingen någonsin flörtar med eller raggar på ens tjej så måste man ha djävligt taskig smak. Blir man förbannad för att någon flörtar/raggar lite så måste man ha djävlig taskig självkänsla. Har man en tjej som man själv tänder på och dessutom är beredd att leva ihop med vore det väl jäkligt märkligt om man var den enda på planeten som attraherades av henne...

Om en kille däremot fortsätter ragga efter att hon försökt avvisa honom så handlar det ju inte längre om raggning & svartsjuka utan plötsligt om att en snubbe "kränker" din tjejs integritet genom att inte lyssna när hon ber honom gå..

OM tjejen däremot inte tackar nej och avvisar honom så har du ett större problem än att en snubbe raggar på din tjej, då handlar det ju plötsligt om att din tjej bjuder ut sig till andra och då är ilska på snubben ifråga bara bortkastad energi eftersom du lär vara utan tjej inom kort iaf...

...så summa sumarum:
- Själv tycker jag mest det är roande att se killar flörta med och försöka smickra in sig hos min tjej. Dels för att det ofta innebär att man får höra en rad tragiska repliker och dessutom är det alltid lite sådär skadeglatt underhållande att se dem bli avspisade.

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
Själv tycker jag mest det är roande att se killar flörta med och försöka smickra in sig hos min tjej. Dels för att det ofta innebär att man får höra en rad tragiska repliker och dessutom är det alltid lite sådär skadeglatt underhållande att se dem bli avspisade.

JAAA!!!
Jag tror nog mest själv att det är mycket underhållande när det händer mig. Eller ännu mer underhållande när det händer mina tjejkompissar och jag "måste" ingripa. Haha:)
Har du någonsin hört "If you touch her, you die!" då var det förmodligen jag :D
Skulle själv också tycka det var rätt roligt om en tjej skulle ragga på min kille men skulle aldrig börja slåss eller så om hon var på för mycket. Han skulle inte ens tycka om det så han får väl lösa det själv medan jag skulle stå lite längre bort och skratta:)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nej det säger att vi litar på vår partner :)

Jag/vi kan inte ta ansvar för vad andra gör utan bara för oss själva och jag skulle inte vilja vara ihop med någon som raggade eller raggade tillbaka.

:tummenupp :nicka
Ja de handlar ändå om till lit.

Själv har jag ett ex som ansåg att han bara MÅSTA se hur långt han kunna komma med sitt flirtande när vi var på krogen. Kan säga att de förhållandet tog slut rätt fort när jag såg honom hångla upp en brud i baren...

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Hm.. Är alla fantasier av ondo?

Ex. Om han fantiserar om en annan kille/tjej som leker med dig medan han tittar på!?

Eller varför inte att han fantiserar om att ni porrar på ett publikt ställe så någon ser på?

Är det otrohet i dessa fantasier också? De involverar ju andra än dig, menar jag!?

jag skrev här någonstans i tråden att det är otrohet om man fantiserar om en verklig person, tex den "snygga grannflickan". det är något annat om man fantiserar om att jag har sex med en tjej (som inte finns) och han är med.
så alla fantasier är inte av ondo nej.

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Men det är ändå konstigt. Det säger ju egentligen att ni (vi) tycker att det är ok att limma på nån som har ett förhållande?

Om man får reda på förhållandet först efteråt då? Det har ju hänt.

Det har ju egentligen inte inneburit något "problem", för om det är någon som kan bevara en hemlighet väl så är det en gift kvinna....

jag skrev här någonstans i tråden att det är otrohet om man fantiserar om en verklig person, tex den "snygga grannflickan". det är något annat om man fantiserar om att jag har sex med en tjej (som inte finns) och han är med.

Fantasier är en krydda....;)

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
jag skrev här någonstans i tråden att det är otrohet om man fantiserar om en verklig person, tex den "snygga grannflickan".

Så resonerar man om man har väldigt bristande självkänsla. När man börjar bli lite tryggare i sig själv kan man förlika sig med att tanken på att fantasier bara är fantasier och inget annat så länge som de stannar som just fantasier. Våra tankar är vår enda frihet. Där kan vi konstant värdera och omvärdera allt omkring oss och även oss själva. Där kan vi göra, säga och "känna" precis vad vi vill och inte vill. Därför är inte fantasier otrohet. Det är en lek med tanken där vi kan utveckla oss själva och vår världsbild.

Bara osäkra personer anser att deras partner är otrogen bara för att de får nys om att denne fantiserat om någon annan.

Bara dumma personer avslöjar för sin partner att de regelbundet fantiserar om någon annan.

I fantasierna kan man straffkn***a hela trappupgången inklusive katter och hundar om man så vill. I fantasier kan man vara seriemördare och moderat och det innebär inte ett skit. Det innebär bara att man har djävligt mycket fantasier om allt möjligt tänkbart och otänkbart...

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
jag skrev här någonstans i tråden att det är otrohet om man fantiserar om en verklig person, tex den "snygga grannflickan".

Orkar inte läsa "någonstans i tråden", men menar du på allvar att fantasier om en verklig person är att jämställa med otrohet!?

För övrigt kan man aldrig hindra sin partner att vara otrogen, någonsin.. Det enda man kan hoppas på är att respekten för förhållandet är ömsesidig..

..

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Orkar inte läsa "någonstans i tråden", men menar du på allvar att fantasier om en verklig person är att jämställa med otrohet!?

För övrigt kan man aldrig hindra sin partner att vara otrogen, någonsin.. Det enda man kan hoppas på är att respekten för förhållandet är ömsesidig..

..

nä det är väl självklart att man inte kan hindra någon från att vara otrogen, det har jag aldrig påstått! vill han vara otrogen är det ju upp till honom och då får han ju vara det men jag stannar ju inte. och nu menar jag fysisk otrohet.
det var faktiskt han själv som sa till mig att såna fantasier är otrohet. och jag hade inte nämnt min åsikt om det för honom. jag kan inte mer än lita på att han tycker så, sen om det är sant är ju en annan sak.
men jag anser att man måste kunna lita på sin partner fullt ut.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Ok. Så det spelar alltså ingen roll att han drömmer att "den andra" är där för att göra det skönt för dig alltså?

EDIT: Jag är inte "ute" efter dig. Jag försöker bara förstå hur du tänker/drar gränsen.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
det var faktiskt han själv som sa till mig att såna fantasier är otrohet.

Hmm, luktar kontrollbehov.. Dessutom tycker jag det är rätt fult av honom..

Fantasier är en del av varje människas sexuella identitet och det borde han uppskatta istället för att försöka kontrollera..

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Hur stor är chansen att man fantiserar om någon som inte är verklig? Skulle sätta mina sista pesetas på att de flesta drömmer om just grannflickan, tjejen på ICA, gyminstruktören etc i kombination med den egna tjejen utan att för den sakens skull leva ut det om dom fick chansen.

Fantasier är just fantasier. Det är ju det som gör dom upphetsande, det finns inga saker som begränsar en i fantasierna (nu menar jag inom VISSA gränser iaf ;)).

Ibland kan man berätta om sina fantasier för den andra och ibland kan det vara bäst att hålla klaffen om dom. Men otrohet är det ju inte!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag brukar t ex fantisera om Nursey, två fiskar och en tvättmaskin.. Men det skulle jag ju aldrig berätt.. shit ..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras