Varning För Eventuell Lirare På Blocket?

Status
Ej öppen för fler svar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om man i Sverige råkar starta ett företag som inriktar sig på att kunderna betalar för varan innan företaget köper in dem (slipper ligga ute med pengar) så betraktas det som fuffens. Visst, det finns mycket fuffens som fungerar på det viset. Men hur många har en summa på runt 100 00:- eller mer att köpa in varor för för att sedan få vänta upp till ett år innan man får tillbaka pengarna?
Jag är säker på att om denne Mosse är seriös, vilket han verkar i mina ögon, kommer att tillgodose sina framtida kunder med ett lager och olika prover mm när han har byggt upp ett kapital i sitt företag.
Däremot skulle jag inte under några omständigheter betala i förskott utan garanti, men då kommer ju internetgirot in eller blockets betalgaranti. Dessa tjänster fungerar klanderfritt och en seriös företagare erbjuder sina kunder denna tjänst.

Återigen, det är från statens sida omöjligt och ibland olagligt att tjäna pengar och från den stora massan sida är det istället fult att tjäna pengar. Den svenska avundsjukan är underbar!

Mosse, när jag har fått klämma och känna på ett ställ i verkligheten och finner det intressant så köper jag gärna ett ställ av dig för dessa pengar, då det är struntsummor i mina ögon för ett skinnställ OM det är bra kvalitet för pengarna.
Ett litet tips, ring runt till olika MINDRE mc-butiker runt om i landet och försök få in lite varuprover till dessa. Ge dem då procent på det de säljer av dina varor. Långt ifrån alla kommer vara pigga på detta men lyckas du göra upp med en eller två så är du en bit på vägen.
Jag vet att många, inklusive mig själv, är skeptiska till att köpa dylikt utan att ha haft möjligheten att pröva först.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...