Varning För Eventuell Lirare På Blocket?

Status
Ej öppen för fler svar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag hade gärna beställt, dock är jag så oklar på storlekar och väldigt konstigt byggd. 1.83, 65 kg, inte en gnutta fett =( så jag har ingen aning om storlekar eller liknande.

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
tarmac skrev:
Alltså:
Får man inte sälja saker billigt?
Får man inte sälja saker om man är ung?
Får man inte sälja saker om man heter Mostafa?

Tydligen får man ju inte det, speciellt om man heter Mostafa. Skärp er för f-n, det är inte första ggn ni racka ner på invandrare här. Många invandrare är medlemmar och tar illa upp av det ni skriver. Ni okunniga svenskar som är medlemmar här kanske borde resa lite och lära er nåt av människor i andra länder. Är i Kanada just nu och man märker f-n inte nån skillnad på invandrare och kanadensare. Alla lever tillsammans och respekterar varandra. Vakna...det är år 2006 och Sverige består inte enbart av renrasiga vikingar.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Hade jafgvarit i killens kläder skulle jag anmält tråskaparen för förtal.

Sen hade jag sökt advokathjälp för inkomstförlust i frågan.

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Swedie skrev:
Jag vill säga en sak oxå.

Ska ingen j-vel i Sverige få göra pengar? Att nämna produkter och berätta vartifrån man köper och säga att "jag kan själv köpa dom för halva priset" osv. Tycker det är Oförskämt.

Allt handlar inte om att få billigast möjliga pris!

Klart man ska tjäna pengar, helst massor. Hoppas att grabbens företag går bra och att han lyckas. Dock så ligger mitt intresse i att köpa billigt och bra. Om jag kan köpa en sak på ett ställe för 1500.. Så verkar det väll dumt att köpa samma sak för 3000 bara för att gynna någon, eller?
Då får man väll se till att sälja dubbet så mycket ist. eller ha mer verksamhet och fler ben att stödja sin verksamhet på, så man kan hålla företaget igång.

Så om någon berättar att de kan skaffa fram en vara för halva priset så förstår inte jag var det oförskämda ligger? Förklara gärna det för mig?

Allt handlar om konkurrans och sammarbete.. Kan man inte konkurrera så får man försöka sammarbeta.. eller har jag fel?

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Efter att ha läst killens svar är jag övertygad om att verksamheten är seriös, dock förstår jag folks oro efter att bara ha sett annonsen... Kanske något att tänka på tills nästa annons?

Förutsatt att Mostafa Albawy går på Vallentuna/Åva/Tibble gymnasium så finns det ingen risk att bli blåst, har tillgång till skolkataloger från alla skolar i storstockholmsområdet och jag tror allvarligt talat inte att någon är så korkad att gå ut med sitt riktiga namn och ålder när det är så pass lätt att spåra upp :fakta

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Shawn skrev:
Tydligen får man ju inte det, speciellt om man heter Mostafa. Skärp er för f-n, det är inte första ggn ni racka ner på invandrare här. Många invandrare är medlemmar och tar illa upp av det ni skriver. Ni okunniga svenskar som är medlemmar här kanske borde resa lite och lära er nåt av människor i andra länder. Är i Kanada just nu och man märker f-n inte nån skillnad på invandrare och kanadensare. Alla lever tillsammans och respekterar varandra. Vakna...det är år 2006 och Sverige består inte enbart av renrasiga vikingar.

Klart man inte märker skillnad på kanadensare och invandrare, landet är typ lika avlägset som månen. Det va nån fransoss som åkte dit å gökade lite inuiter med isbjörnsminnen på bröstet under medeltiden. :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Om det är seriöst, vilket det verkar vara ska grabben ha all heder för sitt entreprenörstänkande! Självklart ska man försöka göra pengar på allt som går.

Om det nu måhända inte är seriöst ska givetvis lagens långa arm säga sitt. Nu verkar det ju dock som att det är absolut rent mjöl i pungen!

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag hade aldrig köpt något från ett företag som stavar som en femåring i sina annonser, det känns oseriöst!

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
yamaha R1 09
Shawn skrev:

Tack...kunde inte sagt det bättre själv! Har e kompis som e ett framgångsrik äffarsman som nyligen tog alla sina pengar o flyttade till just kanada ...Varför...jo för att vad än han gjörde så kände han sig alltid utanför här i sverige! gött tänker väl en o annan här ....ännu en mindre invandrare i mitt land...tänk igen säger jag o väx upp!Själv e jag från Iran ,men jag bor i sverige sen 19 år tillbaka o eftersom jag bor här så följer jag lagar o regler som gäller här.

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
JT skrev:
Jag hade aldrig köpt något från ett företag som stavar som en femåring i sina annonser, det känns oseriöst!

ge dig nu för fan...

killen är en gymnasieelev och ivandrare, och gör säkert ett hästjobb i att dra detta lilla företag genom sin gymnasiala företagsekonomiutbildning.. han kanske inte ha varit här i landet sålänge??

bättre försöka utveckla sig själv än att drälla runt å sno bilar eller dylikt.. och vad får man för tack på den här sidan??

skulle vilja se dig som 18 åring å flytta ner till iran å starta företag..
undrar hur det skulle gå?

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Master_ skrev:
Klart man ska tjäna pengar, helst massor. Hoppas att grabbens företag går bra och att han lyckas. Dock så ligger mitt intresse i att köpa billigt och bra. Om jag kan köpa en sak på ett ställe för 1500.. Så verkar det väll dumt att köpa samma sak för 3000 bara för att gynna någon, eller?
Då får man väll se till att sälja dubbet så mycket ist. eller ha mer verksamhet och fler ben att stödja sin verksamhet på, så man kan hålla företaget igång.

Så om någon berättar att de kan skaffa fram en vara för halva priset så förstår inte jag var det oförskämda ligger? Förklara gärna det för mig?

Allt handlar om konkurrans och sammarbete.. Kan man inte konkurrera så får man försöka sammarbeta.. eller har jag fel?
Men är det inte så att företag i regel har de här marginalerna på sina produkter? Du kan ju alltid köpa billigare om du går direkt till grossisten/tillverkaren oavsett vilken vara det handlar om. Jag håller Swedie. Killen har ju en nystartat företag, och det är oförskämt av dig att komma med dina uppgifter här.

Dessutom blir det ju inte alls så billigt som du skriver om du räknar med frakt, tullavgifter moms och annat. Gruppköpen blir ju också billigare för att någon jobbar gratis.

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
R1-benji skrev:
Tack...kunde inte sagt det bättre själv! Har e kompis som e ett framgångsrik äffarsman som nyligen tog alla sina pengar o flyttade till just kanada ...Varför...jo för att vad än han gjörde så kände han sig alltid utanför här i sverige! gött tänker väl en o annan här ....ännu en mindre invandrare i mitt land...tänk igen säger jag o väx upp!Själv e jag från Iran ,men jag bor i sverige sen 19 år tillbaka o eftersom jag bor här så följer jag lagar o regler som gäller här.

Jag är från Sverige, men alla kan vi prata samma språk, till er alla som är lite trånga säger jag å benjii - Kiram to dahanet!

:(

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
JT skrev:

Faktum är att många invandrare tjänar bra med stålar på import från sina hemländer. Ofta inom livsmedel.. trost att de inte alltid kan språket så bra. en 18åring som försöker skapa sej en framtid med start i skolan är väll knappast fel.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Shawn skrev:
Nästa gång du inte har nåt att göra kan du väl gå och ta en kall dusch eller nåt istället för att sitta framför datorn som en kärring och anklaga folk. Skäms för f-n. :fatta!
Jag mailade honom för 3 dagar sedan och han svarade mycket vänligt om hur det låg till och att företaget var nystartat. Han är ung och tydligen smart som har kommit på den ideen. Sedan är det upp till var och en att våga/inte våga att beställa.

Tipsa Clover, de kan börja köpa ställen från honom istället för att producera egna till tredubbla priset!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Master_ skrev:

Det oförskämda låg i att du sa att man lika gärna kan gå till källan och köpa för självkostnadspris. Bara för att man kan. Att sälja till sitt inköpspris funkar inte som affärside. Det funkar till bästa vännen kanske en gång kanske. Men att gå ut med att "ja vi tar dina möjliga totalt 15 kunder under en viss period och säljer för inköpspris". Du förstör marknaden på det här sättet. Det gynnar inte mc-marknaden på något sätt. Ska nya MC-företag kunna etablera sig och ge dig service när du vill ha det, behöver de ha fått in pengar och backa upp sig på.

Varför blir inte alla i Sverige grossister istället? Ingen tjänar nånting... alla bara köper så billigt som möjligt.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Saken är den att de saker som är fake är inte att föredra, jackorna jag kollade på vart CE-märkta (vad nu det är för garanti). Skydden i armbågar och rygg va minst sagt som å ramla i 100 med en frigolithjälm, rätt onödiga om ens användbara. Vill man ha säker utrustning som man vet håller och är av riktig kvalité skall man hålla sig till äkta vara. Så är det faktiskt. Men vill man inte lägga ut alla de pengarna utan kanske ha ett ställ för att inte vara så rädd om kan man ju självklart haka på ett av dehär ställen som givetvis inte är av samma kvalité som ett märkesställ t ex aplinestar osv. (sömmarna i jackorna va väl inte heller av högsta kvalite)

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Jag får ta och erkänna att jag hör till dem som avskräcks av dålig svenska, vilket förmodligen har att göra med de kopplingar jag gör till "invandrar"-språket, vilket i tu sig beror på den bild jag fått av förortsinvandrare genom media. Nu kanske killen i fråga endast varit i Sverige några år/månader, men för andra-generationsinvandrare eller för dem som bott här större delen av sitt liv betyder dålig svenska dålig integration. Att dålig integration sen ofta leder till brottslighet är väl allmänt accepterat?

Till sist vill jag nämna att jag själv är andra-generations-invandrare till Sverige, och att jag dessutom flyttade utomlands som ung (läs: yngre ;)) till ett land där jag inte kunde språket....

DavidBerg

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
2010 Benelli TnT 899
Intygan.

Jag kan intyga er alla som tvivlar på att det är ett företag mosse driver att det inte är något fuffens. Det finns en gymnasiekurs som heter "Ung företagsamhet" som betyder att man startar och driver ett eget företag under ett år. Mosses affärsidé var att hitta billiga producenter av, till en början, crosskläder och sedan importera dem in till Sverige. För att pressa priset ytterligare så säljs varorna via internet och köps in gruppvis. Detta gör att han slipper dyra butik och lagerkostnader. Om ni tvivlar på detta företag så ställer han ut på Älvsjömässan NU på torsdag (23/3). Företaget är ett riktigt företag men dock registrerat som ett UF-företag.

Läs mer om UF och mässan här!

mikal

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
.
Att killen heter Mostafa Albawy säger väl kanske lite om affärerna han håller på med eller är ni så blåögda? :confused:
Jag kanske är lite fördomsfull men jag försöker ha så lite affärer som
möjligt med Achmed, Muhammed, Mostafa och så vidare. :3freak

:4skrika <- Mostafa som berättar om hur bra sitt skinnställ är. :hihi

Hur som helst var han ju ung och fanns inte på hitta.se men då
kanske det här är pappa Albawy isåfall.
http://hitta.se/ViewDetailsPink.asp...a&Vkiid=EARJsTkrGiXNJOijGCuIpA==&Vkid=5375570

:banana

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
mikal skrev:
Att killen heter Mostafa Albawy säger väl kanske lite om affärerna han håller på med eller är ni så blåögda? :confused:
Jag kanske är lite fördomsfull men jag försöker ha så lite affärer som
möjligt med Achmed, Muhammed, Mostafa och så vidare. :3freak

:4skrika <- Mostafa som berättar om hur bra sitt skinnställ är. :hihi

Hur som helst var han ju ung och fanns inte på hitta.se men då
kanske det här är pappa Albawy isåfall.
http://hitta.se/ViewDetailsPink.asp...a&Vkiid=EARJsTkrGiXNJOijGCuIpA==&Vkid=5375570

:banana
Kan inte du bara dra åt helvete?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...