Varning För Eventuell Lirare På Blocket?

Status
Ej öppen för fler svar.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
mikal skrev:
Jag kanske är lite fördomsfull men jag försöker ha så lite affärer som möjligt med Achmed, Muhammed, Mostafa och så vidare. :3freak
Nej du är inte lite fördomsfull, du är extremt fördomsfull.

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Swedie skrev:
Det oförskämda låg i att du sa att man lika gärna kan gå till källan och köpa för självkostnadspris. Bara för att man kan. Att sälja till sitt inköpspris funkar inte som affärside. Det funkar till bästa vännen kanske en gång kanske. Men att gå ut med att "ja vi tar dina möjliga totalt 15 kunder under en viss period och säljer för inköpspris". Du förstör marknaden på det här sättet. Det gynnar inte mc-marknaden på något sätt. Ska nya MC-företag kunna etablera sig och ge dig service när du vill ha det, behöver de ha fått in pengar och backa upp sig på.

Varför blir inte alla i Sverige grossister istället? Ingen tjänar nånting... alla bara köper så billigt som möjligt.

Jo jag förstår precis vad du menar och du har helt rätt också. Service mm kommer bli skit dyrt eftersom inkomstförlusterna på tillbehör måste täckas upp av något annat.. Jag menade som en engånge grej att gå ihop och köpa. Jag vet mycket väl vad påläggen mm ligger på t.ex mc-kläder och att marginalerna inte är så stora som det kan verka. Dessutom så är mc handeln i vissa områden obefintlig under halva året. Det måste ju täckas upp någon annanstans..
Jag är väldigt dubbel.. Jag gillar killens affärsidé och entreprenörsanda. samtidigt så vill jag köpa billigast möjligt just nu..

I morgon ska jag besöka den butik där jag köpte mitt ställ.. och har de inte en ny jacka så måste jag köpa ett helt ställ nytt.. Har redan skickat till killen om ena stället och lär nog köpa det också, förutsatt att jag inte hittar en ny jacka till mitt nuvarnade ställ.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
mikal skrev:
Att killen heter Mostafa Albawy säger väl kanske lite om affärerna han håller på med eller är ni så blåögda? :confused:
Jag kanske är lite fördomsfull men jag försöker ha så lite affärer som
möjligt med Achmed, Muhammed, Mostafa och så vidare. :3freak

:4skrika <- Mostafa som berättar om hur bra sitt skinnställ är. :hihi

Hur som helst var han ju ung och fanns inte på hitta.se men då
kanske det här är pappa Albawy isåfall.
http://hitta.se/ViewDetailsPink.asp...a&Vkiid=EARJsTkrGiXNJOijGCuIpA==&Vkid=5375570

:banana

Men för i helvete ...väx upp.

Nu får det väl ändå vara bra med dumheterna,killen är helt rätt ute med sin affärside.

Han såg ett kundbehov och försöker fylla det,dessutom använder han dom klassiska hjälpmedlen för att minska sina kostnader.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
mikal skrev:
Att killen heter Mostafa Albawy säger väl kanske lite om affärerna han håller på med eller är ni så blåögda? :confused:

http://hitta.se/ViewDetailsPink.asp...a&Vkiid=EARJsTkrGiXNJOijGCuIpA==&Vkid=5375570

Jävlar, du ÄR dum i huvudet.

Grattis, du har just vunnit ett fint pris.

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Master_ skrev:
Jo jag förstår precis vad du menar och du har helt rätt också. Service mm kommer bli skit dyrt eftersom inkomstförlusterna på tillbehör måste täckas upp av något annat.
Nä, det funkar inte så. Det finns många verkstäder som lever bra på att serva bågar. Det är bara dåliga handlare som behöver skyddas från "illojal konkurrens".

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
:4skrika <- Mostafa som berättar om hur bra sitt skinnställ är.

seriöst., jag är så trött nu, skrattade så jag höll på att ramla ner från sängen där

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
mikal skrev:

Fan, är det inte dags att sätta stopp för de nazi-anlupna grisarna här på forumet? Jävla slödder :mad:

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
mini-knutten skrev:
Jag får ta och erkänna att jag hör till dem som avskräcks av dålig svenska, vilket förmodligen har att göra med de kopplingar jag gör till "invandrar"-språket, vilket i tu sig beror på den bild jag fått av förortsinvandrare genom media. Nu kanske killen i fråga endast varit i Sverige några år/månader, men för andra-generationsinvandrare eller för dem som bott här större delen av sitt liv betyder dålig svenska dålig integration. Att dålig integration sen ofta leder till brottslighet är väl allmänt accepterat?

Till sist vill jag nämna att jag själv är andra-generations-invandrare till Sverige, och att jag dessutom flyttade utomlands som ung (läs: yngre ;)) till ett land där jag inte kunde språket....

Ta och lär känna några invandrare så kanske du inte tror så mycket på media lilla gubben. Och lär dig också att dålig integration inte leder till brottslighet, däremot leder det till att fler sådana som dig inte får den riktiga uppfattningen av invandrare och andra människor. Hela världen kretsar inte kring att vara svensk och bete sig som en svensk. Jag förstår också att du har en media-bild av förortsinvandrare för du bor ju i Täby..kan slå vad om att du aldrig har varit i Rinkeby centrum. Det roliga är att du själv är andra generationens invandrare och ändå tycker så...snacka om att ha missuppfattat ordet integration

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
mikal skrev:

Som alla andra före mig.... dina två hjärnceller samarbetar inte så bra va???

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
mikal skrev:

Jag trodde helt ärligt att det inte fanns människor som du. Att ha den människosynen... Sorgligt att se.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
mikal skrev:
Jag har mina åsikter.
Men ni tål ju inte lite skämt ens :fyllisar

Du har aldrig tänkt så långt att det sitter människor med olika bakgrund bakom sina tangentbord runt om i sverige eller att många som har goda vänner som har ett annat ursprung.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Fattar inte att folks namn eller hudfärg ska spela någon roll?

Kolla alla närbutiker tex öppna varje dag från 9-21 typ alltid vänliga och tillmötesgående.

Jag skulle påstå att många invandrare jobbar hårdare än vi svenskar.

Alla ni som ropar blattar o svartskalle hej vilt fundera lite på hur ni hade reagerat i deras sits!

Visst finns det rötägg oxå men svenskarna är knappast felfria eller hur.

Ang stavningsfel jag e svensk har gått i gymnasium o stavar som en kratta använder ,. på fel ställen eller inte alls pinsamt är det helt enkelt!
Dessutom ser jag att det är något fel på texten men kan inte placera det bara.

Tycker det är dags att Swedie tar tag lite i detta o rensar ut rasisterna på sidan dom har inget att tillföra.

MC Doktorn

Guest
Bearing skrev:
Jag trodde helt ärligt att det inte fanns människor som du. Att ha den människosynen... Sorgligt att se.

Tyvärr finns det väldigt många med den synen och väldigt få kliver ut och säger det.

Bra att folk reagerar.

Personligen hade jag aldrig köpt något därifrån pga att jag inte betalar till okända och inte köper MC-kläder som jag inte kan prova.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Shawn skrev:
Ta och lär känna några invandrare så kanske du inte tror så mycket på media lilla gubben. Och lär dig också att dålig integration inte leder till brottslighet, däremot leder det till att fler sådana som dig inte får den riktiga uppfattningen av invandrare och andra människor. Hela världen kretsar inte kring att vara svensk och bete sig som en svensk. Jag förstår också att du har en media-bild av förortsinvandrare för du bor ju i Täby..kan slå vad om att du aldrig har varit i Rinkeby centrum. Det roliga är att du själv är andra generationens invandrare och ändå tycker så...snacka om att ha missuppfattat ordet integration

å fan... tog över 10 minuter innan jag blev påhoppad... Du verkar verkligen inte har förstått vad mitt inlägg handlade om, och om du läst mitt tidigare inlägg hade du insett jag inte på något sätt önskade Mustafa olycka pga att han är invandrare.
På tal om fördomar är det intressant att du tror att bara för att jag bor i Täby så är jag av uppfattningen att alla invandrare är brottslingar, vilket jag självklart inte gör :dummer. Vet du vad, vi kan göra en deal: du åker till Täby så att dina fördomar om norrortare försvinner så åker jag till förorten en gång till och hälsar på någon av mina polare där och diskuterar integration :tummenupp

Att jag sen är andragenerationsinvandrare och dessutom upplevt hur det är att bo i ett land där man inte kan språket har för övrigt vidgat mina vyer till en nivå som du aldrig kommer kunna nå. Go natt på dig, om du vill fortsätta komma med dumma kommentarer så föreslår jag att du gör det via pm så lovar jag att göra detsamma....

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Är det bara jag som kan skämta med mina "invadrar-polare" om olika människors fördomar? Personligen tycker jag det e svinkul, både för invadrare och fördomar om svenskar.

AlexR

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
suzuki g6000
ärligt talat!
tycker ni inte vi borde dra in Robert Ashberg i det här. Börjar gå lite för långt nu...

Snorfen

Guest
mosseb skrev:
hej alla som älskar jammracing jag börjar redan älska sporthoj .com pga av er disskution om mitt företag. Mitt företag är uppstartat med hjälp utav min skola. Jag läser företagsekonomi. Mitt namn är Mostafa Albawy och jag är född 1987. Ett missförsånd har uppkommit då jag sagt till r1racer att produkterna är av vårt egna märke. våra produkter är inte utav något känt märke. Vi beställde produkterna från andra länder och säljer det billigare för dem som inte har råd att köpa exempelvis ställ för 10 000 kr.någon undrade varför vi inte hade skrivit produkternas namn utan istället bara skrivit ut numret vilket är en självklarhet eftersom jag vill undvika konkurrens.Självklart skulle jag kunna möta upp er och skriva ett kvitto om det gör er mer säkra. Önskar er allt bra. Mosse

Hej och välkommen,Mostafa!
Kul att det finns lite företagsamma ungdomar!
Hoppas du inte tar alltför illa upp av vad en del surmuppar här skriver,bygger på ren okunskap. Sverige består tyvärr än idag av en hel del Jantelagsmänniskor.
Är du bara seriös med din satsning så kommer det säkert gå bra,om inte annat så får du en god grund att stå på när det gäller företagande senare i livet.

Kalles Kaviar t.e.x,är en ide som kom från en invandrare.Var kanske inte så hemma på språket han heller! :7peta
Finns många andra exempel...Felix Bostongurka mfl.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...