Varning För Eventuell Lirare På Blocket?

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
CorbenDallas skrev:
Det står fortfarande ingenstans att det är CLOVER så vad är det egentligen du raljerar om? Får man inte lov att sälja saker billigt eller?

Varför inte ta reda på fakta innan du kastar anklagelser i kring dig?

Nä men det ser exakt ut som en kopia isåfall på ett sådant ställ
Visst folk får sälja vad dom vill.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Det är kanske en ung kille som faktiskt upptäckt ett sätt att tjäna pengar på?? Sälja kopior av fina ställ till ett hyffsat pris.

Och vad jag förstått har killen ifrån inte påstått att det är cloverställ heller.
Så vad är problemet där?

Någon skrev att svenska inte va något att hurra för?
Att grabben inte e svensk bör du väl ha uppmärksammat om du inte har problem med LÄSNINGEN?? Alla 18åriga killar med utländsk härkomst har kanske inte såå lätt för att skriva perfekt svenska?

Vet många så kallade "helsvenskar" som skriver sämre dessutom.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
NO_FEAR skrev:
Det är kanske en ung kille som faktiskt upptäckt ett sätt att tjäna pengar på?? Sälja kopior av fina ställ till ett hyffsat pris.

Och vad jag förstått har killen ifrån inte påstått att det är cloverställ heller.
Så vad är problemet där?

Någon skrev att svenska inte va något att hurra för?
Att grabben inte e svensk bör du väl ha uppmärksammat om du inte har problem med LÄSNINGEN?? Alla 18åriga killar med utländsk härkomst har kanske inte såå lätt för att skriva perfekt svenska?

Vet många så kallade "helsvenskar" som skriver sämre dessutom.

Men varför chansa, bättre låta ngn rätta felen, sätta pengar på ngns konto som inte tycker det är viktigare att verka seriös. Som grovt felstavade pizzamenyer, varför lixom?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Förstår inte problemet...

Så fort någon säljer nåt billigt på blocket så skall det "varnas" på sporthoj.
Som det sagts tidigare, så har han ju inte sagt att det är Clover... eller nåt annat.
ALLT går att köpa snorbilligt i kina. Inte bara kopior, utan även äkta vara, fast utan logga på.

Alltså:
Får man inte sälja saker billigt?
Får man inte sälja saker om man är ung?
Får man inte sälja saker om man heter Mostafa?

Dessutom finns ju chansen att snubben är medlem här.
Kul att logga in och se sin annons och sitt företag uthängt och sågat utan anledning.

...så chilla med varningens finger om ni inte VET att nåt är fuffens!

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
tarmac skrev:
Förstår inte problemet...

Så fort någon säljer nåt billigt på blocket så skall det "varnas" på sporthoj.
Som det sagts tidigare, så har han ju inte sagt att det är Clover... eller nåt annat.
ALLT går att köpa snorbilligt i kina. Inte bara kopior, utan även äkta vara, fast utan logga på.

Alltså:
Får man inte sälja saker billigt?
Får man inte sälja saker om man är ung?
Får man inte sälja saker om man heter Mostafa?

Dessutom finns ju chansen att snubben är medlem här.
Kul att logga in och se sin annons och sitt företag uthängt och sågat utan anledning.

...så chilla med varningens finger om ni inte VET att nåt är fuffens!

håller med !

mosseb

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Yamaha R1 2005
Hej på er godingar.

hej alla som älskar jammracing jag börjar redan älska sporthoj .com pga av er disskution om mitt företag. Mitt företag är uppstartat med hjälp utav min skola. Jag läser företagsekonomi. Mitt namn är Mostafa Albawy och jag är född 1987. Ett missförsånd har uppkommit då jag sagt till r1racer att produkterna är av vårt egna märke. våra produkter är inte utav något känt märke. Vi beställde produkterna från andra länder och säljer det billigare för dem som inte har råd att köpa exempelvis ställ för 10 000 kr.någon undrade varför vi inte hade skrivit produkternas namn utan istället bara skrivit ut numret vilket är en självklarhet eftersom jag vill undvika konkurrens.Självklart skulle jag kunna möta upp er och skriva ett kvitto om det gör er mer säkra. Önskar er allt bra. Mosse

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
driftigt av dig!
Fortsätt å kör företaget! ..en bra ide´..hoppas det går bra :tummenupp

man måste börja nånstans :yoparty

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Om han nu skulle vara skum varför då ligga på en .se-domän?
Värre är väl isf diverse "handlare" som ligger på .tk-domäner och reklambaserade servrar som inte går att spåra.
Om man nu vill kolla att han är seriös är det väl bara att kolla om det finns F-skatt och ett momsregistreringsnummer.

Varför racka ner på honom utan att ha fakta? Har vi så många handlare i Sverige att små nystartade inte ska få en chans?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
majtii skrev:
Om man nu vill kolla att han är seriös är det väl bara att kolla om det finns F-skatt och ett momsregistreringsnummer.
Ursäkta mig, men vad fan har DET med saken att göra? Svårt att skaffa sig liksom :rolleyes:

Kneedrag

Guest
Mosseb har du något racigt damställ med puckel/puckar i storlek 40 liggandes så kommer jag gärna till dig och provar/köper det.

Gillar inte att betala iförväg när man inte kan prova om stället passar.
Har gjort så förut inget roligt att skicka tillbaka när det inte passar o sen vänta tills man får rätt storlek skickat till sig .

Någon som har handlat av killen än ??? Är det bra grejer???

Mosseb om du är seriös företagare som du säger så önskar jag dig lycka till.

Väntar på posetiva komentarer av sporthojare som har handlat av dig här.

GixxerTina

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
RedBaron skrev:
Blomqvistarna i farten igen :D

Exempelvis jackan 1201 går att hitta i UK ett par hundralappar billigare. Varken där eller i grabbens annons påstås de vara från Clover. Troligen handlar de om andrasortering eller t.ex koreanska kopior. Då är det inte så konstigt att killen inte hade koll på Clovers leveranstider när han "konfronteras" med det.

Jag hittade lite om ställen.. De är Pakistan tillverkade verkar det som.

180$ kostade de där om man köper 15.. Då kan vi ju lika gärna gå ihop här och köpa 15 ställ av dem direkt.

Last edited:

nossrednamik

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
KTM 660 -04
Grymt initiativ grabben!
Fixa lite sportiga stövlar och offroadbyxor/jackor så kan jag nog fixa en hel del köpare!

Lycka till! :tummenupp

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Bingo skrev:
Ursäkta mig, men vad fan har DET med saken att göra? Svårt att skaffa sig liksom :rolleyes:

Nä, det är det inte och det garanterar ingenting. Men det kräver en insats, om än liten.
Har man det så är man inte särskilt anonym. Rätt dumt att skylta med sitt personnr om man är ute efter att blåsa folk.

Om någon anstränger sig för att dölja det kan man isf undra varför.

bbkolado

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
k9
Grabbar ni gör värsta grejen av de hela. De kanske är en skojare som försöker fiffla folk.
Tycker att de är onödigt och göra en stor grej av de. Om jag skulle tänka mig köpa nått från han skulle jag fatta direkt att det är en bluff man bajsar inte ut pengar.Äre non idiot som går på de så äre fan dens fel :3freak

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Fyfan, många här borde gå tillbaks till grottorna och börja använda yxa!

Det finns så oerhört säkra medel att handla via internet, blocket har ju t.om ett skydd för sånt här. Det är väl bara att be snubben om en äkta address, kolla upp det, skicka dit ett papper som han skriver på, be han skicka tillbaka det och sedan beställa skiten. Om man nu vill vara så dryg

Alla skinnjackor som säljs i stockholm osv på MC-affärer (trend-race) går väl på en 3000:- i affär? I London går man runt bland pakistanierna och köper för 700:-. shit, blir jag blåst på att jag köper fake eller är jag fett blåögd och snetandad.

Tycker det är dumt att diskutera hur snubben stavar. Är väl bara å ge han en klapp på axeln och köpa skiten av honom. Annars är det väl bara å punga ut med 10k för ett äkta ställ..

mina 0 öre.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill säga en sak oxå.

Ska ingen j-vel i Sverige få göra pengar? Att nämna produkter och berätta vartifrån man köper och säga att "jag kan själv köpa dom för halva priset" osv. Tycker det är Oförskämt.

Allt handlar inte om att få billigast möjliga pris!

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
vbg_snake skrev:
Fyfan, många här borde gå tillbaks till grottorna och börja använda yxa!

Det finns så oerhört säkra medel att handla via internet, blocket har ju t.om ett skydd för sånt här. Det är väl bara att be snubben om en äkta address, kolla upp det, skicka dit ett papper som han skriver på, be han skicka tillbaka det och sedan beställa skiten. Om man nu vill vara så dryg

Alla skinnjackor som säljs i stockholm osv på MC-affärer (trend-race) går väl på en 3000:- i affär? I London går man runt bland pakistanierna och köper för 700:-. shit, blir jag blåst på att jag köper fake eller är jag fett blåögd och snetandad.

Tycker det är dumt att diskutera hur snubben stavar. Är väl bara å ge han en klapp på axeln och köpa skiten av honom. Annars är det väl bara å punga ut med 10k för ett äkta ställ..

mina 0 öre.

säger bara... :tummenupp :klappar

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
R1-02
håller med swedie till 110% :tummenupp lycka till grabben med jammracing

Last edited:

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
R1 racer skrev:
Nä men det ser exakt ut som en kopia isåfall på ett sådant ställ
Visst folk får sälja vad dom vill.

Nästa gång du inte har nåt att göra kan du väl gå och ta en kall dusch eller nåt istället för att sitta framför datorn som en kärring och anklaga folk. Skäms för f-n. :fatta!
Jag mailade honom för 3 dagar sedan och han svarade mycket vänligt om hur det låg till och att företaget var nystartat. Han är ung och tydligen smart som har kommit på den ideen. Sedan är det upp till var och en att våga/inte våga att beställa.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...