tarmac skrev:Alltså:
Får man inte sälja saker billigt?
Får man inte sälja saker om man är ung?
Får man inte sälja saker om man heter Mostafa?
Swedie skrev:Jag vill säga en sak oxå.
Ska ingen j-vel i Sverige få göra pengar? Att nämna produkter och berätta vartifrån man köper och säga att "jag kan själv köpa dom för halva priset" osv. Tycker det är Oförskämt.
Allt handlar inte om att få billigast möjliga pris!
Shawn skrev:Tydligen får man ju inte det, speciellt om man heter Mostafa. Skärp er för f-n, det är inte första ggn ni racka ner på invandrare här. Många invandrare är medlemmar och tar illa upp av det ni skriver. Ni okunniga svenskar som är medlemmar här kanske borde resa lite och lära er nåt av människor i andra länder. Är i Kanada just nu och man märker f-n inte nån skillnad på invandrare och kanadensare. Alla lever tillsammans och respekterar varandra. Vakna...det är år 2006 och Sverige består inte enbart av renrasiga vikingar.
Shawn skrev:Tydligen får man ju inte det, speciellt om man heter Mostafa. Skärp er för f-n, det är inte första ggn ni racka ner på invandrare här. Många invandrare är medlemmar och tar illa upp av det ni skriver. Ni okunniga svenskar som är medlemmar här kanske borde resa lite och lära er nåt av människor i andra länder. Är i Kanada just nu och man märker f-n inte nån skillnad på invandrare och kanadensare. Alla lever tillsammans och respekterar varandra. Vakna...det är år 2006 och Sverige består inte enbart av renrasiga vikingar.
JT skrev:Jag hade aldrig köpt något från ett företag som stavar som en femåring i sina annonser, det känns oseriöst!
Men är det inte så att företag i regel har de här marginalerna på sina produkter? Du kan ju alltid köpa billigare om du går direkt till grossisten/tillverkaren oavsett vilken vara det handlar om. Jag håller Swedie. Killen har ju en nystartat företag, och det är oförskämt av dig att komma med dina uppgifter här.Master_ skrev:Klart man ska tjäna pengar, helst massor. Hoppas att grabbens företag går bra och att han lyckas. Dock så ligger mitt intresse i att köpa billigt och bra. Om jag kan köpa en sak på ett ställe för 1500.. Så verkar det väll dumt att köpa samma sak för 3000 bara för att gynna någon, eller?
Då får man väll se till att sälja dubbet så mycket ist. eller ha mer verksamhet och fler ben att stödja sin verksamhet på, så man kan hålla företaget igång.
Så om någon berättar att de kan skaffa fram en vara för halva priset så förstår inte jag var det oförskämda ligger? Förklara gärna det för mig?
Allt handlar om konkurrans och sammarbete.. Kan man inte konkurrera så får man försöka sammarbeta.. eller har jag fel?
R1-benji skrev:Tack...kunde inte sagt det bättre själv! Har e kompis som e ett framgångsrik äffarsman som nyligen tog alla sina pengar o flyttade till just kanada ...Varför...jo för att vad än han gjörde så kände han sig alltid utanför här i sverige! gött tänker väl en o annan här ....ännu en mindre invandrare i mitt land...tänk igen säger jag o väx upp!Själv e jag från Iran ,men jag bor i sverige sen 19 år tillbaka o eftersom jag bor här så följer jag lagar o regler som gäller här.
JT skrev:Jag hade aldrig köpt något från ett företag som stavar som en femåring i sina annonser, det känns oseriöst!
Shawn skrev:Nästa gång du inte har nåt att göra kan du väl gå och ta en kall dusch eller nåt istället för att sitta framför datorn som en kärring och anklaga folk. Skäms för f-n.![]()
Jag mailade honom för 3 dagar sedan och han svarade mycket vänligt om hur det låg till och att företaget var nystartat. Han är ung och tydligen smart som har kommit på den ideen. Sedan är det upp till var och en att våga/inte våga att beställa.
Master_ skrev:Klart man ska tjäna pengar, helst massor. Hoppas att grabbens företag går bra och att han lyckas. Dock så ligger mitt intresse i att köpa billigt och bra. Om jag kan köpa en sak på ett ställe för 1500.. Så verkar det väll dumt att köpa samma sak för 3000 bara för att gynna någon, eller?
Då får man väll se till att sälja dubbet så mycket ist. eller ha mer verksamhet och fler ben att stödja sin verksamhet på, så man kan hålla företaget igång.
Så om någon berättar att de kan skaffa fram en vara för halva priset så förstår inte jag var det oförskämda ligger? Förklara gärna det för mig?
Allt handlar om konkurrans och sammarbete.. Kan man inte konkurrera så får man försöka sammarbeta.. eller har jag fel?
Kan inte du bara dra åt helvete?mikal skrev:Att killen heter Mostafa Albawy säger väl kanske lite om affärerna han håller på med eller är ni så blåögda?![]()
Jag kanske är lite fördomsfull men jag försöker ha så lite affärer som
möjligt med Achmed, Muhammed, Mostafa och så vidare.![]()
<- Mostafa som berättar om hur bra sitt skinnställ är.
![]()
Hur som helst var han ju ung och fanns inte på hitta.se men då
kanske det här är pappa Albawy isåfall.
http://hitta.se/ViewDetailsPink.asp...a&Vkiid=EARJsTkrGiXNJOijGCuIpA==&Vkid=5375570
![]()
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!