Varning för IF

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag har IF och när jag klotade var det inga problem att få ersättning för skadorna.

Det handlade dock inte om större summor och det var kanske därför jag inte behövde skicka in några kvitton eller blev utsatt av omfattande förhör. Hoppas det löser sig för dig.

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag har IF och när jag klotade var det inga problem att få ersättning för skadorna.

Det handlade dock inte om större summor och det var kanske därför jag inte behövde skicka in några kvitton eller blev utsatt av omfattande förhör. Hoppas det löser sig för dig.

Nej småskador verkar de OK med, men vid såna här totalkrascher har jag hört från många att de är riktigt dryga

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Jag hoppas du inte tar illa upp när jag säger det här, men det verkar som att du inte berättar allt. Finns det vittnen eller andra uttalanden/omständigheter som styrker If:s tro att du varit grovt vårdslös/kraschat avsiktligt? Det låter konstigt att If skulle komma till en sådan slutsats baserat endast på de uppgifter du berättat om.

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag hoppas du inte tar illa upp när jag säger det här, men det verkar som att du inte berättar allt. Finns det vittnen eller andra uttalanden/omständigheter som styrker If:s tro att du varit grovt vårdslös/kraschat avsiktligt? Det låter konstigt att If skulle komma till en sådan slutsats baserat endast på de uppgifter du berättat om.

Nej

Det låter konstigt för det ÄR konstigt

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
En dom är en offentlig handling. Lägger du upp den här (tillsammans med övrig relevant info) så kanske du få bättre hjälp och färre spekulationer. Annars är detta ett fall för en advokat. Vem som ska betala för denne kan du få info om innan du kopplar in en.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Som många redan skrivit. Du har inget avtal med IF och IF har inget avtal med dig. Så jag hade fullkomligt struntat i att IF inte vill betala. Det är handlaren som har ett avtal med IF och det är han som får ta fighten. Det intressanta är vad det stod på avtalet du skrev under hos handlaren innan din olyckliga tur. Står där inget mer än att du har en självrisk på 12' vid skada så bör du vara home free.

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-

Nej

Det låter konstigt för det ÄR konstigt

Nu säger du emot dig själv!
Du har ju tidigare berättat att det finns vittnen...http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4924368&postcount=60

Vittnen finns, men med luddiga vittnesbörder. Verkar som de varit i chock.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
IF, OM din försäkring gäller.....

aldrig mera IF då dem har betett sig dåligt mot mig, samma gäller TrygHansa..

hoppas ni läser detta IF och TrygHansa,, ni är RÖVAR!!

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har hemförsäkringen hos TryggHansa men de täcker inte trafik, pratat med de idag :mad:

Handlaren har varit hjälpsam ja. Har inte så mycket koll på allt som hände efter olyckan eftersom jag var inlagd på sjukhus i över 3 månader.

Det är inte en trafikförsäkring som du ska ha för att rättshjälp.

I hemförsäkringen ingår vanligen rättshälp som ger ekonomisk ersättning om du måste anlita en advokat för en civilrättslig process. Den kan du utnyttja oavsett varför du behöver rättshjälpen i stort sett.

Din trafikförsäkring är irrelevant. Du var ju inte ute och körde på din egen hoj vid tillfället och den försäkringen är med andra ord inte inblandad.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Utdrag ur Länsförsäkringars villkor för Hemförsäkringen, IF's sida inte tillgänglig just nu.

En hemförsäkring är mer än bara hem
Våra hemförsäkringar innehåller så mycket mer än bara skydd för hemmet. En hemförsäkring innehåller även skydd om något skulle hända dig när du är ute på resa eller om någon skulle kräva dig på skadestånd. Hemförsäkringen ger också ekonomisk hjälp om du behöver anlita en advokat. Har du särskilda önskemål kan du förbättra din hemförsäkring med någon av våra tilläggsförsäkringar - spelar du golf kan du till exempel lägga till en golfförsäkring.

Kolla din hemförsäkrings villkor.

/KentW

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
TS:

Jag har Moderna försäkringar, i grundvillkoren ingår Ansvarsskydd, denna text hämtad från deras sajt:

"Om du krävs på skadestånd som privatperson utreder vi om du är skadeståndsskyldig enligt gällande skadeståndsrätt. Vi förhandlar med den som kräver skadestånd. Vi för din talan vid rättegång och betalar rättegångskostnader. Vi betalar skadestånd som du kan vara skyldig att utge enligt allmänna skadeståndsrättsliga regler."

Kolla upp om du har detta i din hemförsäkring. Ansvarsförsäkringen är just till för att hantera sådana här situationer där du klantat till det rejält med stora kostnader som följd. Frågan är hur de ser på din dom, om den hjälper eller stjälper sas.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA