Det man helt enkelt får göra är att "låsa" en hoj av nyare modell runt om i vissa ställen av stan där det blir många stölder. Sätta sig i en skåpbil eller gömma sig nånstans o bara vänta. När de kommer så flyger man ura bilen/gömstället med några polare och ger dessa snubbar vad de tål. Och detta ska göras under bargärning som ex när de lyfter hojen eller liknande. Gör tillräckligt många detta så kommer inte våga sno ens hoj eller hojar för de tänker att man sitter och väntar på dem.
Jag har larm, abusskivbromslås, kätting som jag låst fast hojen med så de inte ska kunna rulla iväg den. Den är parkerad utanför min lägenhet, och jag bor i en mindre ort utanför Stokholm och lägenheten är i denna orts centrum så det rör sig en hel del skummmisar här. Bor även på bottenvångingen, visst jag har inte värsta hojen och det finns betydligt dyrare hojar att lägga mödan på men ändå vill jag inte bli av med den så jag är bereed. Kan säga att hör jag mitt larm tjuta så har jag lite grejer förbereda vid ytterdörren så det blir inte kul för h*rungen som försöker snå min hoj.