Varning!! Försöker att stjäla hojar i STHLM!

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Jag tror ni går på fel person. Den ägs sedan 2008-05-22 av en körkortslös född -83 från Huddinge!

Hmm, ja bara det är väl något skumt i sig? Att skriva den på någon som inte "kan ha med det att göra" (kanske lätt att skylla på i efterhand, då han ej har kk?)...

Låter märkligt det hela!

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Jag tror ni går på fel person. Den ägs sedan 2008-05-22 av en körkortslös född -83 från Huddinge!

Det var två killar i 20-30års åldern som klev ut ur bilen.. En rakad stabbig kille och en tanig stackare.. Mer uppgifter om den nya ägaren tack!:tummenupp

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
ZX-10R -08
Tackar för tipsen!
Jag ska slå en pling till Polisen och iaf nämna det här om skåpbilen för dem. Man kan ju hoppas att de håller ett litet öga öppet iaf.

/ miken - som fick sin ZX-10'a stulen

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
Såg två polisbilar som såg ut att ha prejjat ut en mörkröd, äldre Van i vägkanten i eftermiddags i Västerhaninge. Tog ej notis om reg nr då jag ej läst denna tråd. Kanske var det denna bil som är föremål för tråden ?

kom körande precis när det "gripit" männen - ena satt med handfängsel och andra satt snällt vid vägkanten. Dodgen såg ut att vara i riktigt risigt skick och "männen" såg ganska unga ut. Kan bara säga - är de brottslingar - alltså hojtjyvar hoppas jag dom åker in!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tack för dagens garv!! :D

Rolig historia. :tummenupp

Tur att det gick bra denna gången då så att de inte hade vapen. För jag antar att värdet på grejerna var värda att riskera livet för.

Mmm.. Jävlar vad rädd de tre jugoslaverna med 9mm G17 Glock's ska bli när du står där i ytterdörren i din bamsepyjamas, gnuggar sömnen ur ögonen och viftar med ett paraply.

Att du sen, efter de skrattat, pekat och snott cykeln iaf, märker att du inte har med dig vare sig mobilen eller lägenhetsnyckeln gör ju det hela ännu mera fränt..

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Skönt! Ett par hojtjuvar mindre att bekymra sig för oss hojägare.

Kanske polisen får fram uppgifter från dem om andra hojar som blivit stulna.

Inte alltid så lätt att övertyga försäkringsbolaget att hojen blivit stulen..speciellt när det gäller sporthojar, och blir dessutom hojen stulen på höstkanten så...

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
...kan bekräfta att personerna jag såg igår stämmer på ditt signalement.

Shit va bra att dom tog dom jävlarna!:tummenupp Det har varit jävligt kul att följa jakten!:tungan Tack alla för all info!:tummenupp

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Mmm.. Jävlar vad rädd de tre jugoslaverna med 9mm G17 Glock's ska bli när du står där i ytterdörren i din bamsepyjamas, gnuggar sömnen ur ögonen och viftar med ett paraply.

Att du sen, efter de skrattat, pekat och snott cykeln iaf, märker att du inte har med dig vare sig mobilen eller lägenhetsnyckeln gör ju det hela ännu mera fränt..

Ja precis, det är ju extra jobbigt nu när juggemaffian upptäckt att det går att göra enorma pengar på att sno sporthojar. Vad jag har hört så har de helt lagt ner smuggling/försäljning av cigaretter och knark samt trafficking.

Just juggemaffian har även uppmärksammat arbetsmiljön på senare tid. Därför skickar de alltid tre personer när det ska snos hojar. En av dem siktar med glocken, en trycker av och den tredje laddar om. Mindre förslitningsskdor på grabbarna då.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Ja precis, det är ju extra jobbigt nu när juggemaffian upptäckt att det går att göra enorma pengar på att sno sporthojar. Vad jag har hört så har de helt lagt ner smuggling/försäljning av cigaretter och knark samt trafficking.

Just juggemaffian har även uppmärksammat arbetsmiljön på senare tid. Därför skickar de alltid tre personer när det ska snos hojar. En av dem siktar med glocken, en trycker av och den tredje laddar om. Mindre förslitningsskdor på grabbarna då.

HEHE Jugge forewer!!!! :yoparty

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Skönt! Ett par hojtjuvar mindre att bekymra sig för oss hojägare.

I ett par timmar.. När dom försökte sno min 748 för två år sedan greps två personer på bar gärning, inne i garaget med högvis med brytverktyg och vinkelkapar, och det hände inte ett skit för det gick inte påvisa "uppsåt". Tack.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Du är inte så smart va?

Hur tror du att det går till när de snor en hoj!? Tror du att de hotar in den i bussen med pistol eller att de lyfter in den? Vem har förresten pratat om maffian?

wavebender

Kör......
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
BMW-S1KRR , GSXR 750
Jag hade inbrott i min verkstad för många år sen men larmet skrämde tjuven. Han lämnade kvar en massa verktyg som jag lät polisen ta hand om för att kolla efter fingeravtryck. När jag efter nån vecka ringde och frågade hur det gick så fick jag beskedet att de minsann hade annat att göra än att hålla på med mitt inbrott. Det hade jag väl i och för sig märkt eftersom de tycktes ha hur mycket tid som helst för mig och min bil när jag kör till och från jobbet. Det handlar ju om prioritering. Men nu ville det sig så väl att han kom tillbaka och någon tog regnumret. En snabb koll visade att det var en känd pundare och inbrottstjuv. Honom ville jag ju ha tag i. Jag kollade upp var han bodde och tog med en skiftnyckel och en kofot. Han var inte hemma så jag bröt mig in i hans lägenhet och tog allt av värde. Jag fick faktiskt köra 2 gånger för att få plats med allt och det jag inte ville ha slog jag sönder. Det kom ett par pundarpolare till lägenheten medan jag var där och frågade efter honom. Jag sa till dom att jag tillhörde kriminalpolisen och att vi hade tagit honom. Om de inte försvann så skulle jag sy in dem också. På vägen hem från min verkstad samma kväll möter jag killens bil och han kör in till min verkstad så jag vände och körde efter. Forsättning följer annars blir det ju inte spännande... Erland.

Fortsättningen...............:huvet

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Du är inte så smart va?

Hur tror du att det går till när de snor en hoj!? Tror du att de hotar in den i bussen med pistol eller att de lyfter in den? Vem har förresten pratat om maffian?

Senast jag gjorde IQ-test låg jag över medel, hur är det med ditt IQ själv?

Du har nog kollat lite för mycket på amerikansk kvalitetsfilm om du tror att varenda liten småtjuv går med Glock i byxlinningen.

Att du själv inte skulle våga gå ut om din hoj blev stulen får ju tala för dig. Men att sitta och plita ner snajdiga kommentar när andra berättar vad de skulle göra är ju bara patetiskt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det är inte ägaren till bilen dom tog. Jag pratade med honom för en timme sen angående en bensin smitning på 2000 i Skogås förra veckan. Telefon nummer kan fås via pm.

Det kommer inte som någon direkt skräll att ägaren inte hade något med det att göra. Som jag sagt tidigare så är väl ingen så korkad att man åker runt i sin egen bil med rätt skyltar och snor saker.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...Att du själv inte skulle våga gå ut om din hoj blev stulen får ju tala för dig. Men att sitta och plita ner snajdiga kommentar när andra berättar vad de skulle göra är ju bara patetiskt.

Jag måste säga att jag tycker tvärtom: att det är småkul med alla patetiska självhävdelseinlägg som alltid kommer i såna här trådar, där folk (unga män) sitter och hetsar upp sig och skryter om vad de minsann skulle göra med basebollträn och hit och dit om ngn försökte bryta på deras hoj.

Bäst och säkrast är att redan på långt håll skrika att man ringt polisen, och inte stå ivägen när de flyr.

Rompa

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gixxer 1000 Yamaha Dragstar1100 Suzuki Drz400
Ägaren lät inte helt hundra, troligen pundare och jo han åker runt i den själv. Han erkände smitningen.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det kommer inte som någon direkt skräll att ägaren inte hade något med det att göra. Som jag sagt tidigare så är väl ingen så korkad att man åker runt i sin egen bil med rätt skyltar och snor saker.

:D

/J

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln