Sinister
His royal highness
Nu får du lugna dej.....
Vad ni gör iklädda läder är ju upp till er.
De här är väl ett hojforum eller har ja hamnat fel?
kanske så kör dem mc???,
Nu får du lugna dej.....
Vad ni gör iklädda läder är ju upp till er.
De här är väl ett hojforum eller har ja hamnat fel?
kanske så kör dem mc???,
tycker du gjorde helt rätt. mera sånt hade jag gjort så själv? nä kanske inte då jag är lite kärring...
Fortsättning:
Dessutom slapp jag böter några gånger efter för trafikförseelser från poliser som hade hört talas om händelsen.
Tycker dessa trådar spårar ur allt som oftast.Att TIPSA om en skum skåpbil e en bra sak.Men att hänga ut regnr o namn på ägare m.m o direkt påstå att dom är tjuvar fast ingen ens sett dom begå nåt brott e väl minst lika olagligt??Tycker det borde modereras lite hårdare när man ser vart det spårar ut mot.INGEN har ju sett nån sno nåt,bara sett dom bete sig misstänkt.Nu tror även jag att det stämmer i just detta fallet då dom verkar minst sagt skumma med tanke på smitningar m.m.Men för den skull måste man tänka på vad man kommer med för anklagelser mot folk,kan ju faktiskt drabba nån oskyldig ordentligt om det är fel. mvh/pappa präktig
Erland är i alla fall min nya idol
Precis. Just därför lär man överlämna till polisen att ta reda på vad som hänt och inte leka Dirty Harry själv.
Ja, för då händer det mycket........
Fortsättning: Dagen efter så undrade jag förstås vad som skulle hända och kände mig nog både orolig och förväntansfull. Jag behövde inte vänta så länge för mitt på eftermiddagen så dök inbrottstjuven upp hos mig med en kroppsbyggarkompis. Jag måste erkänna att det var rätt strongt gjort av honom att komma tillbaka efter vad som hände kvällen innan. Hjälp kunde han nog behöva eftersom ena axeln hängde 10 cm längre ner än den andra. Jag kände mig tvungen att fråga om han hade ont i axeln och fick "vad fan tror du" till svar. Den stora kompisen började komma obehagligt nära så jag gjorde mantelrörelse på min för dagen inlånade 22:a. Siktade ovanför huvudet på killen och tryckte av och det sa bara klick. "Det var ingen bra pistol" sa han och kom snabbt närmare. Ingen anledning till panik för man kan faktiskt slå in huvudet på folk med pistoler också. Jaq gjorde en ny långsammare mantelrörelse och tittade efter så att patronen la sig i läge samtidigt som jag bestämde mig för att låna en revolver nästa gång. Efter att ha satt ett skott ovanför huvudet på killen sa jag till honom att om han inte gick ut och höll sig jävligt lugn så skulle nästa skott hamna 5cm längre ner. Han gjorde som han var tillsagd utan vidare kommentarer. Jag förklarade för inbrottstjuven att han kunde ta sin bil och försvinna men att om jag någonsin fick se honom igen, om någon gjorde inbrott hos mig igen eller om jag bara fick höra något om honom eller hans polare så skulle jag söka upp dem och skada deras hälsa allvarligt. Han frågade något om vad jag hade gjort med hans lägenhet också men det kände jag naturligtvis inte till något om. Nu mer än 10 år senare så har jag fortfarande inte sett till killarna så helt obegåvade kan dom inte ha varit. 3 månader efter den här händelsen ringde en kvinnlig polis och sa att de tyvärr inte hade några spår att gå på och därför skulle lägga ner utredningen. Det är lugnt sa jag, jag har redan fått tag i honom och ordnat upp det. "Hur gick det till"? frågade hon och jag berättade att jag hade spårat honom genom hans bils reg.nummer. Dessutom berättade jag för henne att jag både hade slagit sönder hans lägenhet och honom och att vi hade kommit överens om att det var slut där. Hon blev ganska ställd och frågade mer än en gång eftersom nog inte trodde att hon hörde rätt. Då berättade jag för henne om utredningsmannen som svarat mig exakt så här:"Ditt inbrott? Vi har 60 inbrott om dan. Vi har för fan annat att göra, vill du att vi ska komma och sitta vakt också"? Tyvärr är det så här att om man vill skydda sin egendom så måste man göra det själv eftersom det inte ligger i någon annans intresse att göra det. Trots dyra försäkringar som jag har så har de aldrig gällt för just det jag blivit av med eller på det sättet som jag blivit av med det. Denna gången hade jag bara tur att någon såg bilens reg. nummer annars hade jag aldrig hittat killen. Jag förstår att inte alla gör som jag gjorde men jag resonerar som så att om jag statuerar ett exempel på dom jag får tag i så avskräcker det alltid några andra. Dessutom slapp jag böter några gånger efter för trafikförseelser från poliser som hade hört talas om händelsen. Det har tyvärr inte varat fram till nu. Erland
Vad spelar det för roll?
Det är en död tingest. Det finns försäkring. punGt
Alltid skoj att betala självrisk för att några pundare förstör / tar hojen när man kunnat stoppa dem. Själv skulle jag nog slänga mig ut med huvudet före av ren reflex och i efterhand fundera på om det var en smart sak att göra.
Polisen verkar ju inte göra mycket åt stölder så man kan prisa gud för att man har försäkringen iaf.
Fortsättning: Dagen efter så undrade jag förstås ....
Följande scenario utspelar sig nu i mitt huvud:
Konstapel: -"Jaha, hur var det här då? Det såg ut att gå lite fort härborta."
Erland: -"Vet du inte vem jag är?"
Konstapel: -"Nej, men vi kan ta en titt på körkortet nu när du ändå tar upp det....hmm, då ska vi se...Erland? Eh...Du är väl inte DEN Erland va?"
Erland: -"Jo, just den Erland. Vill du se mitt språkrör?"
Konstapel: -"Oh shit! Varsågod att fortgå. Inga böter denna gång! Ha det bra Erland!"
Maken till rövarhistoria har jag inte hört på länge
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |