VARNING: Hojtjyvsskåpbil i Stockholm, håll utkik

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hej,

Min polare vaknade i morse av en lastbil utanför hans fönster i Västertorp, när han tittade ut såg han två snubbar som var i färd med att lyfta upp hans offroad på lastbilens lyft, efter en konversation försvann de (utan hans hoj).

Här är ett utdrag ur polarens mail angående händelsen:

I morse vid sex-tiden så vaknar jag och går på muggen. Går och lägger
mig igen för att sova någon timme till. Håller precis på att somna då
jag hör en lastbil utanför fönstret (jag sover med öppet fönster).
Tänker inte så mycket på det förrän jag hör att stödet på klx:en dunsar
upp. Går upp ur sängen och kikar ut och ser två killar hålla på att
lyfta upp den på baklyften på lastbilen.

Jag öppnar fönstret och frågar vad dom håller på med och konversationen
blir ungefär så här:

Jag: Vad håller ni på med?
Dom: Öhhhh.....den står i vägen.
Jag: Den står inte i vägen.
Dom: Öhhhh.....vi är från inkasso och ska hämta hojen.
Jag: Äh sluta nu det är min hoj...dra åt h-e!

Den yngre av dom två frågar den äldre ifall dom fortfarande ska lyfta
hojen. Den äldre skakar på huvudet och dom stänger till lastbilen och
åker.

Tyvärr så var jag för morrontrött för tänka till lite och plocka
digitalkameran och fota dom. Dock så tog jag reg.numret på lastbilen,
DKB 503. Den är registrerad på en XXXXXXX som ska husera
i Läckeby och bilen, en Mazda B1800 pick up, är inte påställd.

Snubbarna var två svenskar, en lite äldre på 35-40 år och en yngre på 20-25 år (far och son, kanske? Bandityrket går kanske i arv).

Så håll utkik efter en Mazda med regnummer DKB503 med två svenskar i åldrarna 35-40 respektive 20-25 år.

Så jävla fräcka dom är dessa jävla parasiter, man blir ju helt mållös.
 
Last edited:

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Norrland
Hoj
Nightrod-08
Tipsat polisen om dom?
Var ju någon på forumet som nyss vart av med sin r1:a
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Tipsa snuten om dem. Ett samtal från dem till ägaren torde göra underverk.

Var själv lite misstänksam när jag såg en VW Transporter åka ner i garaget där jag har min hoj, men det visar sig att killen hade nyckel o P-plats.

Var försiktiga o lås fast hojen nattetid.. Då kan de iallafall inte bara lyfta bort den, utan måste jobba lite.
Bäst var ändå när jag bytt olja o ställt gamla oljan utanför Mekplatsen i garaget. Så kommer nånn stackare o snor oljan.. Tack för hjälpen.. Nu slipper jag åka till miljöstationen själv.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Zmurfen skrev:
En mazda B1800 pick up med bakgavellift?????
Eller missuppfattade jag det.
Va det två bilar eller?
Jepp, låter konstigt, falskreggad? Jag skall höra med polaren.

Texas skrev:
Tipsat polisen om dom?
Var ju någon på forumet som nyss vart av med sin r1:a
Jepp, polisen är underättad och reg-numret har skickats ut till radiobilarna i Stockholm.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
UrbanTiger skrev:
Nu har ni chansen att nypa till två hojtjuvar på riktigt..... :banana

Vi får väl se hur många av de som vanligtvis gastar om "skjuta", "spöa" osv tar tillfället i akt... :hihi

Vore också kul om de som hetsade över signalementet i Schneiderstråden (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=807189#post807189) kunde säga sitt i den här tråden. Deras inlägg är nu borttagna visserligen, men det var ett himla ståhej om att Calle meddelade utseendet på dem.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Det är jättebra att ämnet tas upp här men bylingen gör ju inte så mycket åt tjyvar och banditer. Dom har ju fullt upp med felparkeringar och kameraskåp.
Nej, jag har inte åkt dit på någotdera på åtskilliga år men jag har försökt få bylingen att agera mot tjyvar i samband med driften av mitt ftg men som sagt, dom har ju så mycket att göra med betydligt allvarligare saker än kriminalitet.

// En desillusionerad jävel.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
amullo skrev:
Bäst var ändå när jag bytt olja o ställt gamla oljan utanför Mekplatsen i garaget. Så kommer nånn stackare o snor oljan.. Tack för hjälpen.. Nu slipper jag åka till miljöstationen själv.
Hahaha kul när dom häller i oljan i sin fina bil/hoj vad det nu är och tror att dom är duktiga :tummenupp
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Synd att han inte tog med sig ett bollträ och drog av knäskålarna på dom två herrarna. Ja, jag är irriterad på folk som inte fattar 'mitt och ditt'.

Skulle ja se rom skullre smella direkct! :kulspruta
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Nisse Järnet skrev:
Hahaha kul när dom häller i oljan i sin fina bil/hoj vad det nu är och tror att dom är duktiga :tummenupp

Oljan var dessutom en delsyntet 10-30 olja som jag använmde för att köra ur det sista innan avställning. Blir roligt för dem efter service..

Speciellt om de kör oljan i en bil.. *asg*
 

destiny_78an

Hatar köer....
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Fruängen
Hoj
GPZ 500s *såld*
Västertorp???

Satan också!! Där står ju min pärla. Kunde inte ta med den till jobbet idag. :(
Det är bäst att den står kvar när jag kommer hem :mad: (visserligen i garage men det är öppet hela dan...) :huvet
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
amullo skrev:
Oljan var dessutom en delsyntet 10-30 olja som jag använmde för att köra ur det sista innan avställning. Blir roligt för dem efter service..

Speciellt om de kör oljan i en bil.. *asg*

Inte..säkert en ekonomisk villaägare
Spilloljan häller du i oljetanken i villan.. funkar utmärkt - men knappast tillåtet av miljöskäl

Btw. har hört talas om en van med inbyggd kran också.. börjar bli obehagligt.
Får se till att fixa ett larm som känner lutningen på hojen med tillkopplad mobiltelefon..
 

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
RGV 250
Du agerade så jävla dumt att du borde blivit av med hojen som straff!
:fatta!

Ta reda på adressen där regnummret bor, åk dit och spana för att se om adressen stämmer. PM mig sen så drar vi ihop ett gäng och lär killarna ett och annat. Dom bör ha en lokal där dom har sina stulna saker oxa.

Gör om gör rätt.
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
amullo skrev:
Oljan var dessutom en delsyntet 10-30 olja som jag använmde för att köra ur det sista innan avställning. Blir roligt för dem efter service..

Speciellt om de kör oljan i en bil.. *asg*

Hade du tömt tillbaka oljan i flaskan där den nya oljan låg? Annars tror jag nog inte dom använder oljan för att ha i sina egna fordon, snarare göra nått roligt med den.
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
Veztra skrev:
Du agerade så jävla dumt att du borde blivit av med hojen som straff!
:fatta!

Ta reda på adressen där regnummret bor, åk dit och spana för att se om adressen stämmer. PM mig sen så drar vi ihop ett gäng och lär killarna ett och annat. Dom bör ha en lokal där dom har sina stulna saker oxa.

Gör om gör rätt.

A och sen får du och ''grabbarna'' fina fängelse eller bötes straff för att ni tog lagen i egna händer. Enda gången man ska ta till våld mot någon är när ens liv blir hotat för i Sverige åker du på skit ifall du tex skulle slå en inbrottstjuv i ditt eget hem osv.
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
More skrev:
A och sen får du och ''grabbarna'' fina fängelse eller bötes straff för att ni tog lagen i egna händer. Enda gången man ska ta till våld mot någon är när ens liv blir hotat för i Sverige åker du på skit ifall du tex skulle slå en inbrottstjuv i ditt eget hem osv.

Borde vara som i USA, kommer dom in på din tomt är det bara knäppa dom genom fönstret. :tummenupp
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
Esquina skrev:
Borde vara som i USA, kommer dom in på din tomt är det bara knäppa dom genom fönstret. :tummenupp

Men tänk om man är på fyllan och råkar ta ett steg fel, aaa då är det kört.

PS: Förstår principen.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Esquina skrev:
Hade du tömt tillbaka oljan i flaskan där den nya oljan låg? Annars tror jag nog inte dom använder oljan för att ha i sina egna fordon, snarare göra nått roligt med den.

JApp. Hällde tillbaka i tomflaskorna. Vi bytte på två hojar, så det blev typ 8 litersflaskor med beggad olja som stog. OKQ8´s SBK 15-50 helsyntet. Den kostar ju runt 115:- litern, så jag kan förstå att de snodde dem.

Vad gäller stölderna så var det en kille i mitt garage som blev av med fälgarna på sin kärra.

Så man börjar bli fundersam
*Snodda fälgar - bilen på mjölkbackar
*Stöldförsök på en Corvette - Han hade fixat så den inte gick o starta. tur att de inte hitta knappen
*Snodde min beggade olja.

Tur att man har hojen fastlåst med en rejäl kätting.. Och skivbromslås.. Och har den larmad med Spyball.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top