VARNING: Hojtjyvsskåpbil i Stockholm, håll utkik

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
P@trik skrev:
Det kan inte vara lätt att va jehovas vittne i staterna.
:rofl :rofl :rofl :rofl
Varför tror du dom är här? :D

Nja, jag tror inte det är riktigt sådär allvarligt men dom har åtminstone liiite mer rätt att försvara sig och sitt än vad vi har här.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Veztra skrev:
Du agerade så jävla dumt att du borde blivit av med hojen som straff!
:fatta!

Ta reda på adressen där regnummret bor, åk dit och spana för att se om adressen stämmer. PM mig sen så drar vi ihop ett gäng och lär killarna ett och annat. Dom bör ha en lokal där dom har sina stulna saker oxa.

Gör om gör rätt.


jA jevla pucKho. mIna puLare spÖar dem blickstsnabt.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Veztra skrev:
Du agerade så jävla dumt att du borde blivit av med hojen som straff!
:fatta!

Ta reda på adressen där regnummret bor, åk dit och spana för att se om adressen stämmer. PM mig sen så drar vi ihop ett gäng och lär killarna ett och annat. Dom bör ha en lokal där dom har sina stulna saker oxa.

Gör om gör rätt.
Vad snackar du om din jävla lilla haschpundare? Det var inte min hoj dom försökte stjäla, jag sitter i Helsingfors för tillfället, det var min polares och ditt uttalande om att "han agerade så jävla dumt att han bör få hojen stulen" tyder ju på att du inte har alla hästar i hagen, hissen går inte ända upp och så vidare. När ska en mental åldersgräns införas här på SH? För just nu finns det allt för många 7-åringar i vuxnas kroppar här inne.

Jag har snackat med polaren och det var en Mazda pickup med lyft så det är inte helt säkert att den var falskreggad.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
amullo skrev:
Tipsa snuten om dem. Ett samtal från dem till ägaren torde göra underverk.

Jorå så att... Polisen bemödade sig inte ens att kolla upp den skåpbilen o regnummer jag hade noterat när en av mina hojar vart stulen. Utredningen lades istället ned "i brist på bevis" på en gång.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Bikerbitch skrev:
Vi får dra ihop en egen styrka som tar hand om alla fall som polisen struntar i [Utan våld och nakcskått]

Utan våld, vad skall man göra då ? ge dem lite bidrag så att de inte behöver stjäla cyklar längre ?
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
:rolleyes: Välgörenhet. Börja samla pengar och motorcyklar till bättre behövande kriminella :tungan
Jag tror ju knappast att det skulle minska stölder och rån.

Men den som vill lösa det utan våld kan ju prova diskutera med den kriminelle och se om de lyckas lösa fallet/fallen, glöm inte att rapportera här efteråt. Lycka till!
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Esquina skrev:
Borde vara som i USA, kommer dom in på din tomt är det bara knäppa dom genom fönstret. :tummenupp

Ja, just det... precis så borde det vara.

Jösses... :kocko
 
Last edited:

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Rispa lite. :hihi

tacka vet jag sån hagelshprakare !!
 

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Ort
Gbg
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
69:an skrev:
Ja, just det... precis så borde det vara.

Jösses... :kocko

:7peta
Tyvärr så är svensk rättspraxis lika överdriven (fast åt andra hållet)!!! :kocko
Som läget är i Sverige idag så är det praktiskt omöjligt för en hederlig medborgare att (framgångsrikt) skydda sin egendom, utan att själv åtalas. :huvet :huvet :huvet

Buset har alla rätttigheter, offren inga!
Och polisen har inte tid...

/
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
amullo skrev:
Bäst var ändå när jag bytt olja o ställt gamla oljan utanför Mekplatsen i garaget. Så kommer nånn stackare o snor oljan.. Tack för hjälpen.. Nu slipper jag åka till miljöstationen själv.

Eller så tog någon o körde iväg den "typ fastighetsskötaren"efterssom det är förbjudet att förvara brandfarliga vätskor i ett garage.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Esquina skrev:
Borde vara som i USA, kommer dom in på din tomt är det bara knäppa dom genom fönstret. :tummenupp

hahaha! Nu vet jag en som inte borde få titta på kabel-TV så mycket :lol
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Blondie skrev:
Eller så tog någon o körde iväg den "typ fastighetsskötaren"efterssom det är förbjudet att förvara brandfarliga vätskor i ett garage.

1. Motorolja är inte brandfarlig.
2. Man får ha brandfarliga saker i ett garage upp till en viss gräns.(vanligtvis blir det en full tank bensin i bilen och nåt mer, kommer inte ihåg exakt)
3. Den stod ju utanför garaget.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Man tar reda på vart dom bor,sen väntar man tills dom åkt hemifrån.Då går man in ett gäng o tar precis allt dom äger o har,t.o.m dasspappret o köksskåpen.Sen gömmer man sig o väntar tills dom kommer hem,då får man se hur "glada" dom blir när nån pillat med deras prylar. :) Tyvärr gör man ju sig själva skyldiga till brott,o med dagens snevridna system så blir väl ett sådant fall högprioriterat så hela bunten åker in.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top