Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Och man måste ta ur motorn för allt Men jag lyckades byta topplockspackning med motorn kvar, jag hade tom grenröret kvar på toppen.Japp. VW Transporter, 20 mil slangar.
Och man måste ta ur motorn för allt Men jag lyckades byta topplockspackning med motorn kvar, jag hade tom grenröret kvar på toppen.Japp. VW Transporter, 20 mil slangar.
Måste man köra Kawasaki original eller funkar det lika bra med en sån här?
Ja.För att jag ska förstå exakt hur en lambdasond fungerar. Den mäter alltså syrehalten i avgaserna som sen skickar vidare den ”informationen” till hojens ECU?
Är det skillnad på lamdasonder i kvalitet vad det gäller ”mätresultatet”? Eller är det mer att antingen funkar den eller så funkar den inte? Alltså dyrare är inte bättre gällande mätningen av avgasens syrehalt?
Lambdaeliminator, så slipper man skava sönder sladden?Ja.
Orginallambdan sitter inte där för motorns bästa utan i princip enbart pga utsläpptsmupperi från EU och omvärlden.
Om inte eftermarknad faller dig i smaken, kolla med MSP parts i Holland, bra gubbar och oftast snabb leverans.
Precis, varför tänkte jag inte på det?? Har ju en själv inpluggad på min Busa.Lambdaeliminator, så slipper man skava sönder sladden?
Problem solved för TS, eliminator och lambdaplugg!Precis, varför tänkte jag inte på det?? Har ju en själv inpluggad på min Busa.
Japp, hör du det TS!!Problem solved för TS, eliminator och lambdaplugg!
Vad är det för något?Lambdaeliminator, så slipper man skava sönder sladden?
Det låter verkligen som ett alternativ.Japp, hör du det TS!!
Kolla efter "Redline Superbikes" på Ebay
Tror jag köpte min där, känner igen loggan.
Vad var det för årsmodell?
En adapter som lurar ecu'n att det sitter en lambdasensor. Simpelt uttryckt, ett motstånd med en kontakt som bara är att trycka dit.Vad är det för något?
En fundering: Mäter man lambdavärden vid besiktningen av nyare hojar? Om man gör det så kanske det blir dåliga mätvärden med en eliminator.
Ja, och är det inte främst vid registreringsbesiktning av nya hojar som de verkligen mäter?Intressant fråga, vad kollas på besiktningen med Euor 5 hojar vilket denna väl är om den är efter 2020? Skulle misstänka att det är som med bilar att dom inte alls kollar avgasvärdena utan bara kopplar in och läser av felkoder via ODB och finns inga koder och inget annat verkar suspekt så går den genom.
Vet en som flera gånger besiktat en bil med trasig EGR ventil som är pluggad och det går hur fint som helst. Nån här borde väl ha besiktat en Euro 5 hoj för det är väl i år dom börjar besiktas.
Jag tror ärligt talat att motorn tar mer "skada" med originallamban ikopplad om man nu kan uppmäta något sådant. En så ny hoj är byggt för att gå så sketet snålt så fort det inte finns anledning för ECU'n att skicka på mer soppa.Min är från 2021 och euro 5. Låter som ett bra alternativ om den går igenom besiktningen.
Kan inte hojen gå ojämnt om det inte finns något som mäter avgassystemet syrehalt m.m
Bara att köra, ECU'n går på ett "nödprogram" / "safeläge".Min lambda är ju bortkopplad nu. Tyvärr verkar det vara lite leveranstid på lambda eliminator. Går det att köra utan eller måste man ha eliminatorn i för att inte skada hojen på något sätt?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |