Vart ska man ragga för att hitta en brud som kör mc?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
flugan skrev:
För kvinnan är motorcykeln en förlängning av mannens fallos och eftersom kvinnans existens pendlar mellan ytterligheterna huvudvärk eller önskan att bli befruktad är det helt naturligt att kvinnan tar avstånd från nämnda fordon eller blir maniskt intresserad utav det :mattias .

Eftersom mannen är en individ finns det alltid individuella skäl till att denne vill färdas på motorcykel.

Du skojar väl...!!??? :confused: :va

Hmm.... nu skulle jag kunna känna mig lite arg.... :mad: :huvet men jag utgår från, att du lixom skojat till det lite, med detta uttalande.

Annars jävlar... :kocko

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Esquire skrev:
I och med att pappa äger en trafikskola :rodnar så är det inga större problem för mig att få tag i skyddsutrustning om någon vill ha skjuts. :)

Jag har dock inte träffat någon tjej som vill ha skjuts än... :(

Edit: Emmi, det är fullt möjligt att enduroregga en TT600. Du kan kanske till och med kan hitta någon e-reggad TT600 på blocket. Men visst, i huvudsak är de lv-reggade. :pannkyss

Jag har inte sagt att det inte går, sa bara att de brukar vara lvreggade. Och varför e-regga nåt som är lv-reggat?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Emmi skrev:
Jag har inte sagt att det inte går, sa bara att de brukar vara lvreggade. Och varför e-regga nåt som är lv-reggat?
Jag har till och med för mig att man kunde köpa TT600 som e-reg från butik ett tag.

Man kanske e-reggar för att få köra på en billig enduroförsäkring istället för att köra på en nästan lika billig offroadförsäkring? Ingen aning faktiskt varför man gjor det, jag skulle nog inte själv göra det i första taget. :)

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ingen aning. Tycker dock att TT600 är mer en offroad än enduro, men det kanske bara är jag.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Emmi skrev:
Ingen aning. Tycker dock att TT600 är mer en offroad än enduro, men det kanske bara är jag.
Klart att den är det. Men innan KTM blev särskilt stora på lv-reggade offroadare i Sverige så var TT600 den bästa lv-reggade offroadaren som man kunde köpa lite varstans om man ville kunna köra i skogen också.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Om en tjej frågar ifall hon får åka med o man sitter o säger att hon inte får åka med förrens hon har proper skyddsutrustning har man ju gjort sitt hos den tjejen. Sen är man töntstämplad i hennes tjejgäng och man har gått miste om alla chanser hos de andra tjejerna där med....
Det är ju hennes val om hon vill åka i jeans eller skinnställ och en varm sommardag förstår jag om man inte vill ha skinnställ.

Tjejer är fega, därför köper de inte motorcykel - tror jag. De flesta vill ju ha säger de.

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mavve skrev:
....Sen är man töntstämplad i hennes tjejgäng och man har gått miste om alla chanser hos de andra tjejerna där med....
Det är ju hennes val om hon vill åka i jeans eller skinnställ och en varm sommardag förstår jag om man inte vill ha skinnställ.

Jag tror inte att nån skulle töntstämpla någon för att han är rädd om en tjej, tror du det så vet du inte mycket. Visst är det hennes val, men kör hon inte hoj är hon antagligen inte lika medveten om riskerna som vi som kör hoj. Vad ni gör struntar jag i, men jag gör det inte.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Emmi skrev:
Visst är det hennes val, men kör hon inte hoj är hon antagligen inte lika medveten om riskerna som vi som kör hoj. Vad ni gör struntar jag i, men jag gör det inte.

Det är det som är hela grejjen, de som frågar kan ingenting om motorcyklar och tror att de inte behöver skinnstäl.
Du som har kört ett par år och råkat ut för den olyckan vet vad som gäller.

Sen springer nog inte du fram till en ball kille(som jag) o frågar om du får åka bakpå nån dag.....

Det är skillnad liksom.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mavve skrev:
Det är det som är hela grejjen, de som frågar kan ingenting om motorcyklar och tror att de inte behöver skinnstäl.

Jag fattar inte varför dom inte informerade bättre på körskolan om att man gör sig illa om man ramlar?

Hur fan ska man annars kunna veta det.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Det är bara be dom springa med full fart in i närmaste vägg. Vill dom fortfarande åka två till tre gånger så fort utan skyddskläder får dom hänga med.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RoLLER skrev:
Jag fattar inte varför dom inte informerade bättre på körskolan om att man gör sig illa om man ramlar?

Beats me :va

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SSB skrev:
Det är bara be dom springa med full fart in i närmaste vägg. Vill dom fortfarande åka två till tre gånger så fort utan skyddskläder får dom hänga med.

Jag når 40km/h när jag springer och det gånger 3 blir 120km/h.

Så om jag har alla mina skydd på så kan jag köra i 120km/h rakt in i en vägg och klara mig?

Trodde jag inte innan, men nu vet jag.
Roller: testat detta lr?

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Under mina turer i somras så mötte man mkt hojfolk vid mackerna, då tog man sig oftast en pratstund... Kanske är ett tips?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Springer du naken in i en vägg i 40km/h har du kanske inte så stor lust att köra motorcykel lika naken efteråt.

Men testa vettja, kanske du gör genpoolen en tjänst?

/SSB

Last edited:

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
RoLLER skrev:

man måste ju testa!! ingen sa till mig att det gör ont att springa in i en vägg :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024