oFFkeFF skrev:Frågan är ju hur man ska bemöta dyngkastningen som den här diskussionen startade med?
Taktiken från vissa veidecförare verkar inte direkt upplagd för att diskutera fram en lösning.
Man har en ståndpunkt, Svemo en annan, och efter det kastar man skit, sandlåda... Det kan vara så som Cralle säger att PS gräver ner sig i sanden för att skydda "sina" intressen. Samtidigt är det som Teddy skriver, Cralle är kanske den som förlorar mest om det inte blir 1000cc i veidec, vilket kanske speglar sig i hans brev..
Det är inte bara Veidec förarna som har en ståndpunkt, Det är STCC AB, VEidec, Förarna, Mc importörerna, tillbehörsfirmor, däckimportörer. Cralle försökte resonera med Sköld under ERF helgen på KArlskoga han ville inte alls disskutera utan sa bara nej nej, utan att ens höra eller se förslagen som fanns.
Cralle förorar säkert mycket på 600 cc Jag personligen förlorade ca 150 000:- i sponsor pengar på att tappa TV tiden.
En motivering har varit att förarunderlaget är större från 600 sidan. Min åsikt är att fler hade säkert från 600 hade säkert prövat 1000 om det blivit det reglementet. En annan att dagens NSB förare har inte budget och resurser för Veidec. Han fick följd frågan om att 600 stanard förarna har mer pengar ja det har dom svarade han!!!
Svemo har inte släppt Veidec förana till ett ordentligt möte förän beslut tagits.