Pelle B
Ny medlem
ZoulFly skrev:Självklarat vet vi inte sanningen bakom det kraschade samarbetet mellan SVEMO och Veidec. Det är uppenbart att det inte handlar om kubik, utan det är troligen ren förhandlingsteknik eller i absolut sista tänkbara fall, dålig personkemi eller liknande som har drivit det här till vad det är idag.
Att tro att samarbetet har kraschat pga att VEIDEC stirrat sig blind på kubiken är att underskatta VEICEC big-time.
Och eftersom SVEMO är proffs på road racing så förstår alla att dom inte har stoppat hela samarbetet pga oenighet om antalet kubik, eftersom det är en ganska oviktigt sak i sammanhanget. Antalet kubik, eller antalet takter för den delen, har INGENTING att göra med hur man ska se på vad som är bäst för svensk road racing.
SVEMO jobbar för det bästa för svensk road racing så fortsättning lär följa, eftersom dom nu på många sätt jobbar i medvind; dom har en sponsor som vill stödja, dom har förare som vill köra oavsett antalet cc, dom når nya grupper genom samarbetet med STCC.
Och vi har ju egentligen ingen aning om vilka trumf SVEMO sitter med. Det kanske står sponsorer på kö och då gör ju SVEMO rätt i att försöka driva sin linje "Det bästa för svensk RR" så hårt som möjligt.
Jag har själv inte hört någon kritik så här långt genom åren, att samarbetet med Synsam/Veidec skulle ha bromsat svensk RR, så varför skulle SVEMO ha en sån inställning nu? Nej, det avbrutna samarbetet nu tror jag är ett spel för galleriet vilket SVEMO kan kosta på sig för att dom tycker sig sitta i en utmärkt förhandlingsposition. Och då gör dom ju helt rätt.
Lycka till och hoppas det går bra!!!
Låter vettigt, hoppas verkligen att det stämmer!