saken är den sandstream att du säger saker som du försöker skriva så det låter som fakta. Man retar sig på det...
Poacher skrev:Speedway har ju en stor tv bevakning tycker jag.
Jag antar att det är lätt för publiken att överblicka, de kör ju inte så många på en gång och inte så många varv.
Lite mer sånt inom rr så tror jag publiken skulle tycka det var roligare att se på, jag tror heller inet publiekn i allmänhet bryr sig i om det är en litershoj eller en 600a, kanske bara just de mest insatta som själva äger just sådana isf.
De får hotta up det hela lite tycker jag så folk vill se.
Om det där stället blir av... WOHOO! Bor inte långt därifrån juh! Eller 10 mil kanske..#Olsson# skrev:Exakt. Här kanske är lösningen. Oval-bana, pop-corn o läsk.
Kolla videon
http://www.vikingmotorpark.com/area_video.php
Kul att se, synd att de bygget står och stampar.#Olsson# skrev:Exakt. Här kanske är lösningen. Oval-bana, pop-corn o läsk.
Kolla videon
http://www.vikingmotorpark.com/area_video.php
valmers skrev:Men snälla du, att en klass är stor måste inte betyda att man har 40 anmälda. Vad är bäst; en klass med 30 anmälda med noll publik, eller en klass med 19 anmälda och 20000 personer i publiken?
valmers skrev:..gemene man som besöker ett STCC-arrangemeng tycker ofta att hojarna är den stora behållningen.
sandstream skrev:@NyTeknik: Varför är ni då så förbannat negativa till allt som inte rör era serier och som ni egentligen inte bryr er om.
Pelle B skrev:Okej, låt oss fundera på vad STCC som företag har att komma med eftersom en del här verkar tycka att de bara är ute efter pengar.
Det finns ganska många exempel på att ett proffsigt företag är bättre på att anordna mästerskap. De kan jobba med det på heltid, de vet hur man marknadsför sig och de jobbar i första hand för att öka intresset vilket leder till ännu mer publik/inkomster. Jag vill säga att inget förbund klarar av detta, och jag tycker inte det är meningen heller. Men vi har SO säger ni då! Jo, men det är ju ändå inte jämförbart med ett mångmiljonprojekt som STCC. Så finns det möjlighet att utnyttja dessa proffs tills intresset är så stort att något/någon vågar satsa pengarna för ett SRRC tycker jag att man definitivt skall ta till vara på denna chans. You win some, you lose some. NSB låter inte som ett för högt pris att betala tycker jag.
Nyteknik skrev:Du får underkänt i läsförståelse. Mina inlägg i den här tråden handlar enbart om att det inte är trovärdigt av Veidec att dra sig ur med motiveringen att 600 cc inte främjar deras intressen. Men att 1000 cc skulle göra det. Man behöver inte kunna mycket om roadracing för att förstå att det möjligen är en del av sanningen bakom deras reträtt. Är det verkligen skälet bakom deras beslut är de skrämmande okunniga.
oFFkeFF skrev:Alltså, just ett SRRC är något jag efterlyser. D.v.s ett proffsigt marketingbolag som kan driva ett svenskt/nordiskt mästerskap.
Men det är inte helt enkelt att lyfta fram pengarna till det, för de måste komma någonstans ifrån. Jag är mer och mer för att vi förare själva får stå för startkapitalet. SO är tyvärr bara småbitar av det som behövs, ett bra försök, men saknar kapitalet och kanske också tyvärr den marketing som behövs för ett dylikt projekt.
Men mig veterligen finns inga sådana planer från STCC AB, då jag varken tror de har tid eller ork för fler affärer. Dessutom konkurrerar vi om samma pengar..
Pelle B skrev:Men tills en sådan möjlighet finns vore det väl dumt att inte använda den kunskap som erbjuds, STCC. Vilket kräver en sponsor. Och en sponsor gör som de alltid gör, satsar på något de tror på, rätt eller fel, det är deras pengar och vill man ha dem får man nog dansa efter deras pipa.
Pelle B skrev:Men tills en sådan möjlighet finns vore det väl dumt att inte använda den kunskap som erbjuds, STCC. Vilket kräver en sponsor. Och en sponsor gör som de alltid gör, satsar på något de tror på, rätt eller fel, det är deras pengar och vill man ha dem får man nog dansa efter deras pipa.
Både du och Swedie (se inlägg ovan) tror att jag har nollkoll på varför Veidec drog sig ur men se där har ni helt fel. Jag kan som jag tidigare skrivit inte avslöja min källa men jag har fått PM från folk som är insatta och de bekräftar det jag redan vet!Nyteknik skrev:Du får underkänt i läsförståelse. Mina inlägg i den här tråden handlar enbart om att det inte är trovärdigt av Veidec att dra sig ur med motiveringen att 600 cc inte främjar deras intressen. Men att 1000 cc skulle göra det. Man behöver inte kunna mycket om roadracing för att förstå att det möjligen är en del av sanningen bakom deras reträtt. Är det verkligen skälet bakom deras beslut är de skrämmande okunniga.
Pelle B skrev:Men tills en sådan möjlighet finns vore det väl dumt att inte använda den kunskap som erbjuds, STCC. Vilket kräver en sponsor. Och en sponsor gör som de alltid gör, satsar på något de tror på, rätt eller fel, det är deras pengar och vill man ha dem får man nog dansa efter deras pipa.
Dra till Zatzy nuBosco skrev:Just det, glömde att vi skall älta vem som har rätt eller fel.
Får _du_ tillbaka Veidec-sponsen till STCC???
Inte.
Håll käft!
Suki skrev:som kört i Veidec 600 klassen eller någon som vet vad det skulle kunna kosta tala om vad en kunkurrenskraftig 600 kostar för att köra i den klassen?
Låt dom sedan tala om vad en konkurrenskraftig hoj skulle kosta om man fixxar enligt de regler som skulle gälla inom 1000 klassen.?
Tror själv att det skulle skilja åtskilliga kronor......
valmers skrev:Det där stämmer inte; gemene man som besöker ett STCC-arrangemeng tycker ofta att hojarna är den stora behållningen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |