VEIDEC lämnar MC-klassen i STCC på grund av SVEMO-beslut

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Är veidec bästa svenska serien. Efter årets säsong skulle jag svara nej. Förra året helt klart.. Har man mest publik, ja, man har mest tv-tid och bäst tv-produktion.
:3freak Vilken är den bästa svenska serien 2004 då?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Nu börjar vi närma oss något som är intressant att diskutera.

Japp och jag tror snarare det är vägen att gå, bilracen är en återvändsgränd och blir inget annat än snålskjuts hur mycket man än vill tro det.
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
oFFkeFF skrev:
Det är väl som banägare och delvis arrangör av STCC-rejsen på KGA. Är osäker själv på hans exakta funktion där. Men vet att han brukar medverka på vissa möten med dem.

Utifrån de diskussionerna som förts här verkar det som om Luffs åsikter är av vikt. Om han endast är med i form av banuthyrare bör väl hans åsikt inte vara något som Svemo ska ta hänsyn till? Nu kanske hans medverkan i STCC är mer än så och hans åsikt är av betydelse, vore intressant att få veta vilket.

OBS. Jag har inget emot att Luff är med och tycker.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Chris Ash skrev:
I SM kom trots allt mellan 20-30 förare till start i racen. Det är fler än Veidec mönstrade.

Är det så man ska se det, SM kontra Veidec?
Jag tycker nog att det har funkat med en Kungaklass som kör med bilarna och får mycket mer mediabevakning än SO/SM. Det är nått för alla förare med licens att se upp till. De har all skumpa och alla brudar lixom. Förutom MW då men hon ställer ju inte upp på allt har jag märkt :mad:

Jag förstår helt SVEMOs argument även om jag inte håller med. Om det nu "viskades" om att Veidec ville ha något annat till -05 så borde väl någon på SVEMO tagit upp saken i nått samtal direkt. Då hade det inte behövt bli såhär från början.
Sen att några på det här forumet som inte tävlar, inte har licens och knappt har sett en SMtävling live nångång kräver att folk på SVEMO ska avgå är bara konstigt, bryr ni er och vill förändra eller vara delaktiga i beslut så angagera er lite då.
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Chris Ash skrev:
Japp och jag tror snarare det är vägen att gå, bilracen är en återvändsgränd och blir inget annat än snålskjuts hur mycket man än vill tro det.

Kom in i matchen.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Victor skrev:
Är det så man ska se det, SM kontra Veidec?
Jag tycker nog att det har funkat med en Kungaklass som kör med bilarna och får mycket mer mediabevakning än SO/SM. Det är nått för alla förare med licens att se upp till. De har all skumpa och alla brudar lixom. Förutom MW då men hon ställer ju inte upp på allt har jag märkt :mad:

Jag förstår helt SVEMOs argument även om jag inte håller med. Om det nu "viskades" om att Veidec ville ha något annat till -05 så borde väl någon på SVEMO tagit upp saken i nått samtal direkt. Då hade det inte behövt bli såhär från början.
Sen att några på det här forumet som inte tävlar, inte har licens och knappt har sett en SMtävling live nångång kräver att folk på SVEMO ska avgå är bara konstigt, bryr ni er och vill förändra eller vara delaktiga i beslut så angagera er lite då.

Nej jag tycker inte det, men iom att de inte samkörs så blir det lätt så, samtidigt är det irriterande när man klagar på små klasser i "gärdsgårdsserien" när Veidec var 19 stycken. Faktum är att SS600 var en av de allra minsta SM-klasserna.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Chris Ash skrev:
Nej jag tycker inte det, men iom att de inte samkörs så blir det lätt så, samtidigt är det irriterande när man klagar på små klasser i "gärdsgårdsserien" när Veidec var 19 stycken. Faktum är att SS600 var en av de allra minsta SM-klasserna.
....men en stor SO-klass :7peta
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kan iaf förstå att man kanske nästan försöker bryta sig ut från "bilhjälpen" som oFFkeFF säger. Vore det så att man kan göra att uppmärksamheten från Media lyser direkt på en helt o hållet RR-sport/dag så borde det generera lite positivare/bättre reaktioner o folk kanske blir genuint intresserade av att följa sporten. Just nu kanske det varit så att "jahopp, nu ska de där hojarna ut som paus-underhåll". Vore ju kul om publiken bestod av just motorcykelintresserade folk. Där återgår vi dock till marknadsföringen. Vad som krävs är väl egentligen att typ alla SMC, Sporthoj o andra sajters medlemmar får ett informationsblad i början av året med alla datumen för årets tävlingar, samt att 1-2 veckor eller så före varje tävling så påminns dessa om att besöka och ta del av sveriges top elit RR sport/förare. (Ja, när man gör reklam skriver man det bästa man kan om även det sämsta.. just för att locka folk till plats)

Vilken klass som blir bäst nästa år får vi se till våren då vi borde veta mer om vilka klassar folk valt att köra. Just nu äre ju typ bara försnack och man försöker komma på vilken klass som kan passa en bäst.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Swedie skrev:
Jag kan iaf förstå att man kanske nästan försöker bryta sig ut från "bilhjälpen" som oFFkeFF säger. Vore det så att man kan göra att uppmärksamheten från Media lyser direkt på en helt o hållet RR-sport/dag så borde det generera lite positivare/bättre reaktioner o folk kanske blir genuint intresserade av att följa sporten. Just nu kanske det varit så att "jahopp, nu ska de där hojarna ut som paus-underhåll". Vore ju kul om publiken bestod av just motorcykelintresserade folk. Där återgår vi dock till marknadsföringen. Vad som krävs är väl egentligen att typ alla SMC, Sporthoj o andra sajters medlemmar får ett informationsblad i början av året med alla datumen för årets tävlingar, samt att 1-2 veckor eller så före varje tävling så påminns dessa om att besöka och ta del av sveriges top elit RR sport/förare. (Ja, när man gör reklam skriver man det bästa man kan om även det sämsta.. just för att locka folk till plats)

Vilken klass som blir bäst nästa år får vi se till våren då vi borde veta mer om vilka klassar folk valt att köra. Just nu äre ju typ bara försnack och man försöker komma på vilken klass som kan passa en bäst.
Det där stämmer inte; gemene man som besöker ett STCC-arrangemeng tycker ofta att hojarna är den stora behållningen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
valmers skrev:
Det där stämmer inte; gemene man som besöker ett STCC-arrangemeng tycker ofta att hojarna är den stora behållningen.
jo, men kommer dom för bilarna eller för hojarna. Det var det jag menade.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Nej jag tycker inte det, men iom att de inte samkörs så blir det lätt så, samtidigt är det irriterande när man klagar på små klasser i "gärdsgårdsserien" när Veidec var 19 stycken. Faktum är att SS600 var en av de allra minsta SM-klasserna.
Men snälla du, att en klass är stor måste inte betyda att man har 40 anmälda. Vad är bäst; en klass med 30 anmälda med noll publik, eller en klass med 19 anmälda och 20000 personer i publiken?
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Det finns stora öppningar nu. Om 3 år är det Harley Davidson-cup som regerar på RR-banorna. Publiken är i extas och TV4 visar showen på söndag-kvällarna :hihi

(Ber om ursäkt för spammandet)
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
Men snälla du, att en klass är stor måste inte betyda att man har 40 anmälda. Vad är bäst; en klass med 30 anmälda med noll publik, eller en klass med 19 anmälda och 20000 personer i publiken?
Det första är självklart bäst! Jag trodde att det var tvärtom men har gång på gång fått klart för mig att jag är ute och cyklar :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Victor skrev:
Sen att några på det här forumet som inte tävlar, inte har licens och knappt har sett en SMtävling live nångång kräver att folk på SVEMO ska avgå är bara konstigt, bryr ni er och vill förändra eller vara delaktiga i beslut så angagera er lite då.
Att folk som inte själva har varit i NordKorea kan ha mage att påstå att Kim-Nånting borde avgå är ju helt sjukt! :rolleyes:

När du var ungefär 5 år (om din profil stämmer) så tältade jag utanför Anderstorp och kollade VM-tävlingarna i RR på Anderstorp och jag har sett både SM och EM-tävlingar genom åren :7peta

Att visa intresse kan man göra på många sätt och att diskutera en sån här sak på SH är väl absolut att visa sitt intresse, tycker jag iaf.

Tyvärr så är min känsla av RR-Sverige och dem som är aktiva här på SH att de är rädda att hamna i skuggan av Veidec (ännu mer skugga kanske vore korrektare). De som är mest positiva till SVEMOS beslut är de som harvar runt i serier som ingen annan än de själva bryr sig om. Med med mediabevakning kommer intresset för de serierna att öka men då kanske konkurrensen också blir större och några inte längre platsar....
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Tyvärr så är min känsla av RR-Sverige och dem som är aktiva här på SH att de är rädda att hamna i skuggan av Veidec (ännu mer skugga kanske vore korrektare). De som är mest positiva till SVEMOS beslut är de som harvar runt i serier som ingen annan än de själva bryr sig om. Med med mediabevakning kommer intresset för de serierna att öka men då kanske konkurrensen också blir större och några inte längre platsar....

Ge dig nu! Du är ju rabiat! Att måla upp egna vanföreställningar om vad folk tycker och tänker och sedan angripa dem gång på gång i snudd på manisk takt är definitivt inte vad som behövs i den här tråden. Höj dig ett snäpp eller tio alternativt låt bli att spamma!
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Chris Ash skrev:
Ge dig nu! Du är ju rabiat! Att måla upp egna vanföreställningar om vad folk tycker och tänker och sedan angripa dem gång på gång i snudd på manisk takt är definitivt inte vad som behövs i den här tråden. Höj dig ett snäpp eller tio alternativt låt bli att spamma!

Snacka om att kasta sten i glashus...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
...de som harvar runt i serier som ingen annan än de själva bryr sig om. Med med mediabevakning kommer intresset för de serierna att öka men då kanske konkurrensen också blir större och några inte längre platsar...

Vilka fantasier!

:3freak
 

sandstream

Guest
Strider skrev:
Snacka om att kasta sten i glashus...
Ja, det kan man lugnt påstå :tummenupp

@Chris Ash: Du har verkligen inte alla indianer i kanoten. :rofl
Är det nån som är rabiat och vägrar att ta till sig av inläggen så är det du! Spelar ingen roll vem som skriver eller hur överbevisad du blir så fortsätter du att ifrågasätta ändå. Är det nån som ska lämna tråden så är det du eftersom maken till bakåtsträvare har vi inte sett på år och dag. (Jag skriver VI eftersom PM:n angående denna tråd rullar in och de flesta har tröttnat på att tjata med dig i trådarna)

@NyTeknik: Varför är ni då så förbannat negativa till allt som inte rör era serier och som ni egentligen inte bryr er om. Om nu NSBK mm är så stort och bra så lär väl det överleva trots 1000 cc i Veidec?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top