Vilken är den bästa svenska serien 2004 då?oFFkeFF skrev:Är veidec bästa svenska serien. Efter årets säsong skulle jag svara nej. Förra året helt klart.. Har man mest publik, ja, man har mest tv-tid och bäst tv-produktion.
Vilken är den bästa svenska serien 2004 då?oFFkeFF skrev:Är veidec bästa svenska serien. Efter årets säsong skulle jag svara nej. Förra året helt klart.. Har man mest publik, ja, man har mest tv-tid och bäst tv-produktion.
Nyteknik skrev:Nu börjar vi närma oss något som är intressant att diskutera.
oFFkeFF skrev:Det är väl som banägare och delvis arrangör av STCC-rejsen på KGA. Är osäker själv på hans exakta funktion där. Men vet att han brukar medverka på vissa möten med dem.
Chris Ash skrev:I SM kom trots allt mellan 20-30 förare till start i racen. Det är fler än Veidec mönstrade.
Chris Ash skrev:Japp och jag tror snarare det är vägen att gå, bilracen är en återvändsgränd och blir inget annat än snålskjuts hur mycket man än vill tro det.
Victor skrev:Är det så man ska se det, SM kontra Veidec?
Jag tycker nog att det har funkat med en Kungaklass som kör med bilarna och får mycket mer mediabevakning än SO/SM. Det är nått för alla förare med licens att se upp till. De har all skumpa och alla brudar lixom. Förutom MW då men hon ställer ju inte upp på allt har jag märkt
Jag förstår helt SVEMOs argument även om jag inte håller med. Om det nu "viskades" om att Veidec ville ha något annat till -05 så borde väl någon på SVEMO tagit upp saken i nått samtal direkt. Då hade det inte behövt bli såhär från början.
Sen att några på det här forumet som inte tävlar, inte har licens och knappt har sett en SMtävling live nångång kräver att folk på SVEMO ska avgå är bara konstigt, bryr ni er och vill förändra eller vara delaktiga i beslut så angagera er lite då.
....men en stor SO-klassChris Ash skrev:Nej jag tycker inte det, men iom att de inte samkörs så blir det lätt så, samtidigt är det irriterande när man klagar på små klasser i "gärdsgårdsserien" när Veidec var 19 stycken. Faktum är att SS600 var en av de allra minsta SM-klasserna.
Nr:18 skrev:....men en stor SO-klass
Det där stämmer inte; gemene man som besöker ett STCC-arrangemeng tycker ofta att hojarna är den stora behållningen.Swedie skrev:Jag kan iaf förstå att man kanske nästan försöker bryta sig ut från "bilhjälpen" som oFFkeFF säger. Vore det så att man kan göra att uppmärksamheten från Media lyser direkt på en helt o hållet RR-sport/dag så borde det generera lite positivare/bättre reaktioner o folk kanske blir genuint intresserade av att följa sporten. Just nu kanske det varit så att "jahopp, nu ska de där hojarna ut som paus-underhåll". Vore ju kul om publiken bestod av just motorcykelintresserade folk. Där återgår vi dock till marknadsföringen. Vad som krävs är väl egentligen att typ alla SMC, Sporthoj o andra sajters medlemmar får ett informationsblad i början av året med alla datumen för årets tävlingar, samt att 1-2 veckor eller så före varje tävling så påminns dessa om att besöka och ta del av sveriges top elit RR sport/förare. (Ja, när man gör reklam skriver man det bästa man kan om även det sämsta.. just för att locka folk till plats)
Vilken klass som blir bäst nästa år får vi se till våren då vi borde veta mer om vilka klassar folk valt att köra. Just nu äre ju typ bara försnack och man försöker komma på vilken klass som kan passa en bäst.
jo, men kommer dom för bilarna eller för hojarna. Det var det jag menade.valmers skrev:Det där stämmer inte; gemene man som besöker ett STCC-arrangemeng tycker ofta att hojarna är den stora behållningen.
ERF naturligtvisvalmers skrev:Vilken är den bästa svenska serien 2004 då?
Men snälla du, att en klass är stor måste inte betyda att man har 40 anmälda. Vad är bäst; en klass med 30 anmälda med noll publik, eller en klass med 19 anmälda och 20000 personer i publiken?Chris Ash skrev:Nej jag tycker inte det, men iom att de inte samkörs så blir det lätt så, samtidigt är det irriterande när man klagar på små klasser i "gärdsgårdsserien" när Veidec var 19 stycken. Faktum är att SS600 var en av de allra minsta SM-klasserna.
Det första är självklart bäst! Jag trodde att det var tvärtom men har gång på gång fått klart för mig att jag är ute och cyklarvalmers skrev:Men snälla du, att en klass är stor måste inte betyda att man har 40 anmälda. Vad är bäst; en klass med 30 anmälda med noll publik, eller en klass med 19 anmälda och 20000 personer i publiken?
Att folk som inte själva har varit i NordKorea kan ha mage att påstå att Kim-Nånting borde avgå är ju helt sjukt!Victor skrev:Sen att några på det här forumet som inte tävlar, inte har licens och knappt har sett en SMtävling live nångång kräver att folk på SVEMO ska avgå är bara konstigt, bryr ni er och vill förändra eller vara delaktiga i beslut så angagera er lite då.
sandstream skrev:Tyvärr så är min känsla av RR-Sverige och dem som är aktiva här på SH att de är rädda att hamna i skuggan av Veidec (ännu mer skugga kanske vore korrektare). De som är mest positiva till SVEMOS beslut är de som harvar runt i serier som ingen annan än de själva bryr sig om. Med med mediabevakning kommer intresset för de serierna att öka men då kanske konkurrensen också blir större och några inte längre platsar....
Chris Ash skrev:Ge dig nu! Du är ju rabiat! Att måla upp egna vanföreställningar om vad folk tycker och tänker och sedan angripa dem gång på gång i snudd på manisk takt är definitivt inte vad som behövs i den här tråden. Höj dig ett snäpp eller tio alternativt låt bli att spamma!
sandstream skrev:...de som harvar runt i serier som ingen annan än de själva bryr sig om. Med med mediabevakning kommer intresset för de serierna att öka men då kanske konkurrensen också blir större och några inte längre platsar...
Ja, det kan man lugnt påståStrider skrev:Snacka om att kasta sten i glashus...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |