oFFkeFF skrev:Du glömmer bort att Luff även har en fot in i STCC...
Vad är hans funktion där? Jag känner igen och har läst det någonstans men kommer inte ihåg.
oFFkeFF skrev:Du glömmer bort att Luff även har en fot in i STCC...
Men om Ferdinand har TV / Media i gamla goa sverige så tror jag många väljer gamla goa sverige för det är billigare o samtidigt ger någorlunda va de vill ha.Chris Ash skrev:Varför skulle de ha det? Veideckillarna verkar ju inte varit överdrivet intresserade av att söka sig utanför landets gränser. De är lite som tjuren Ferdinand, de sitter hellre under sin korkek och luktar på sina blommor än slåss med de stora tjurarna.....(Lite skämt lite allvar såklart)
Om Veidecfolket söker sig ut i Tyskland till exempelvis IDM eller till Brittiska mästerskapen, ONK eller whatever kan jag ärligt talat inte se något dåligt i. Då har det snarare kommit något jäkligt positivt ur det hela.
oFFkeFF skrev:De som har det enklast att hitta sponsorer behöver billigaste cyklarna?
Skämt åsido, jag förstår att man behöver sänka kostnaderna. SS600 är ju som sagt var inte särskilt billigt(konstigt att det här dyker upp, då rookies som sagt var är bombade med hur billigt det är att åka 600).
Men jag hajar som sagt var fortfarande inte varför ett 600 superstock-reglemente förkastas som "löjligt", och inte kan erbjuda minst lika spännande rejs som ett superstock1000 reglemente?
Marknadsföringssyftet för importörerna är ju goddag yxskaft, man säljer flest 1000cc, varför då pusha hårdare marknadsföringsmässigt på dem?
1000cc, visst låter det häftigare, men inte fan är det billigare än 600cc.. Mig veterligen skiljer det c:a 30000kr mellan exempelvis gsxr600 och gsxr1000, då har förarna helt plötsligt sparat 60000kr i inköp på två hojar.(kanske andra summor eftersom man kan få dem kraftigt rabatterade).
Dessutom SLIPPER ett 600superstock reglemente krocka med ÖVRIGA sveriges satsningar på NSBK, vilket är ett ganska stort mästerskap redan, även om det inte är samma mediala bevakning..
60K hit eller dit är nog av sekundär betydelse på den här nivån. Vet iofs inte vad tex Cralles team hade för budget i år.oFFkeFF skrev:De som har det enklast att hitta sponsorer behöver billigaste cyklarna?
Nej, vi har märkt att du inte hajar det ;-)oFFkeFF skrev:Men jag hajar som sagt var fortfarande inte varför ett 600 superstock-reglemente förkastas som "löjligt", och inte kan erbjuda minst lika spännande rejs som ett superstock1000 reglemente?
För att man tjänar mer på dem kanske? Goddag yxskaftoFFkeFF skrev:Marknadsföringssyftet för importörerna är ju goddag yxskaft, man säljer flest 1000cc, varför då pusha hårdare marknadsföringsmässigt på dem?
Men snälla vännen, hur kan det vara ett ganska stort mästerskap när ingen tittar på det? Är stort = att många kör eller?oFFkeFF skrev:Dessutom SLIPPER ett 600superstock reglemente krocka med ÖVRIGA sveriges satsningar på NSBK, vilket är ett ganska stort mästerskap redan, även om det inte är samma mediala bevakning..
Mad Moose skrev:Vad är hans funktion där? Jag känner igen och har läst det någonstans men kommer inte ihåg.
Cralle har väl redan varit ute, Kai-Böre(stavning) var med i SuperSport 600 VM i år och även Jimmy körde ett par rejs. Om du kallar det för att sitta under korkeken förstår jag plötsligt dina tidigare inlägg.Chris Ash skrev:Veideckillarna verkar ju inte varit överdrivet intresserade av att söka sig utanför landets gränser. De är lite som tjuren Ferdinand, de sitter hellre under sin korkek och luktar på sina blommor än slåss med de stora tjurarna.....(Lite skämt lite allvar såklart)
maxximus skrev:Toppgubbarna inom Veidec köper inte sina hojar, de får dem i standardskick från generalagenten/importören och tillika huvudsponsorn.
maxximus skrev:Roadracing är en materialsport till syvende och sist...
sandstream skrev:Cralle har väl redan varit ute, Kai-Böre(stavning) var med i SuperSport 600 VM i år och även Jimmy körde ett par rejs. Om du kallar det för att sitta under korkeken förstår jag plötsligt dina tidigare inlägg.
Hade inte Veidec funnits med som sponsor kanske Jimmy och Kai-Böre aldrig fått dessa körningar.
Precis som Swedie skriver kostar det otroligt mycket pengar och det blir, hur konstigt det än kan låta för vissa, inte lättare att hitta sponsorer om man inte syns i media.
Nyteknik skrev:Det tydligaste exemplet på att du har fel är Rossis säsong hos Yamaha. Det är "till syvende och sist" föraren som spelar roll.
Ninjaboy skrev:...jag tror inte det skilde så mycket ens i fjol och nu tror jag snarare Yamaha har ett övertag.
sandstream skrev:Ber om ursäkt i förväg då jag lovat att lämna den här diskussionen men det kliar så förbannat i fingrarna just nu
60K hit eller dit är nog av sekundär betydelse på den här nivån. Vet iofs inte vad tex Cralles team hade för budget i år.
Nej, vi har märkt att du inte hajar det ;-)
Det är ingen som har påstått att det är löjligt men importörerna, förarna, sponsorerna etc ville ha 1000cc. Vad är det som är så svårt att förstå?
För att man tjänar mer på dem kanske? Goddag yxskaft
Men snälla vännen, hur kan det vara ett ganska stort mästerskap när ingen tittar på det? Är stort = att många kör eller?
Nyteknik skrev:Den som läser intervjuer med teamchefer och förare får en annan bild.
Nyteknik skrev:Det tydligaste exemplet på att du har fel är Rossis säsong hos Yamaha. Det är "till syvende och sist" föraren som spelar roll.
oFFkeFF skrev:Är det rätt att satsa på Veidec, eller ska man satsa på att få igång samma bevakning utan "bilhjälpen"?
Men snälla vännen, hur kan det vara ett ganska stort mästerskap när ingen tittar på det? Är stort = att många kör eller?
oFFkeFF skrev:Är det rätt att satsa på veidec, eller ska man satsa på att få igång samma bevakning utan "bilhjälpen"?
Strider skrev:Just det, 9st förare som kommer till start i alla årets 6 deltävlingar i NSB är ju ett jättemästerskap.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |