Nyteknik
Bannad
Freddy skrev:...sen tror jag dessutom ALLA sponsorer i serien inkluderat förarnas personliga sponsorer vill ha 1000cc...
Men du svarar inte på frågan "varför".
Freddy skrev:...sen tror jag dessutom ALLA sponsorer i serien inkluderat förarnas personliga sponsorer vill ha 1000cc...
Mad Moose skrev:Om jag hade varit en bra A-förare och kört i Veidec hade jag haft ett STORT stöd från ett större företag. Enda anledningen till att de inte ger mig stöd i dagsläget är att jag inte syns i tillräckligt, bla i TV. Hade jag klassat upp mig i år och sagt att jag tänkte sattsa på Veidec hade jag till nästa säsong haft ett sponsor stöd som gjort att jag antagligen inte behövt lägga en krona själv, den chansen är nu borta för mig och säkert för flera andra.
Kanske för att det helt saknar betydelse?Nyteknik skrev:Men du svarar inte på frågan "varför".
Chris Ash skrev:Ingen aning, men det var väl fritt att dyka upp?
Fråga Johan Andersson eller Macho Woman.
sandstream skrev:Kanske för att det helt saknar betydelse?
En sponsor ska väl knappast behöva förklara varför de vill sponsra något som de tror på.
Precis, och det är där du och en del andra går bet.Nyteknik skrev:Att detta skulle uppfyllas med ett 1000-standardreglemente men inte ett 600-dito är ju uppenbart nys för vem som helst som har lite kunskap om roadracing.
sandstream skrev:Svensson vet inget om RR i sig men de vet att 1000 cc är större än 600 cc och att de då borde vara mer hk och gå fortare.
Nyteknik skrev:Saknar betydelse? Det är ju tiotusenkronorsfrågan som varken Veidec, Cralle eller någon på forumet har presterat ett begripligt och rimligt svar på.
stavgren skrev:Det är väl inte alltför långsökt att tro att Veidec vill ha 1000 för att dom menar på att det är "värre" än 600?
Framförallt så slipper man trimma, troligen så går dock inte 1000 cc snabbare än 600 cc förutom på Anderstorp och liknande flygplatser.stavgren skrev:Om en sponsor vill att jag kör med rosa kalsonger och är beredd att betala för det skulle jag knappast säga nej bara för att han inte kan ge mig tillräckligt (i mina ögon) bra argument.
Dert är väl inte alltför långsökt att tro att Veidec vill ha 1000 för att dom menar på att det är "värre" än 600? En uppfattning som inte är speciellt ovanlig i Sverige. Mer effekt, högre toppfarter, fetare sladdar mm, det går inte snabbare men det ser tuffare ut.
Nyteknik skrev:Men om 600 har varit ett mycket lyckat sponsorengagemang för Veidec är det inte begripligt att man tänker avbyta detta om man till nästa år inte byter från 600 till 1000.
Det osar mer stolthet och ömma tår än reglemente om detta.
Ninjaboy skrev:Någon mer än jag som noterar att det bara är 2-taktsförare som inte är överens med massan. De gör dock inlägg så att de verkar jämbördiga trots att de bara är 2-3 stycken. Det verkar mest handla om att Veidec inte är intressant för dem över huvud taget. Varför inte då låta oss som är intresserade av Veidec få som vi vill?
Jocke K skrev:Jag anser att medias betydelse för sporten inte går att överskatta i dagens samhälle. Om svensk RR skulle få en timmas TV tid i veckan (Bästa sändningstid), och om vi dessutom skulle få en internationellt framgångsrik RR profil i sverige. Så dröjer det max 6-10 år innan bredden i sporten har ökat markant, vilket i sin tur för med sig att det kommer fram någon/några toppförare. Fler sponsorer blir intresserade, nya möjligheter att bygga banor mm.mm. Media är det viktigaste vi har om vi vill att sporten ska växa.
Enda anledningen som jag ser, att inte bry sig om att svensk RR blir utan TV tid: Är att man är rädd för att konkuransen ökar på sikt.
Ninjaboy skrev:Någon mer än jag som noterar att det bara är 2-taktsförare som inte är överens med massan. De gör dock inlägg så att de verkar jämbördiga trots att de bara är 2-3 stycken. Det verkar mest handla om att Veidec inte är intressant för dem över huvud taget. Varför inte då låta oss som är intresserade av Veidec få som vi vill?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |