Chris Ash
Kapten Gars
Steny skrev:Har du inte fattat att för att komma dut Hansson och Stiggy är krävs stora pengar det är så dom kom dit, givetvis kan dom köra hoj också. Kai Börre tex fick betala miljonbelopp för sitt WM kontrakt . Dom pengarna är betydligt lättare att få in om du kör med 20 000 på läktaren. Än närmast sörjande.
Japp, om man vill få pengar till att köra de tävlingarna med 20 000 på läktaren.
Jag säger inte emot att det är lättare att få sponsorer till Veidec om man syns i TV. Men ska jag vara helt ärligt bryr jag mig inte. Veidec är för närvarande inget som sprutar ur sig världsstjärnor direkt, jag bryr mig om RR-Sveriges utveckling, att vi kan få fram bra förare som hävdar sig internationellt. Inte förare som kör runt och lyxåker på hemmaplan med Gladiatorer och övrig mysig Knallestämning i depån.
Vilka med potential att bli "ordinarie" VM-förare finns i Sverige? Och vilka kommer från Veidec? Freddy Papunen kanske......
Annars heter de unga talangerna Rebien, Sjöström, Cajback, Milovanovic, Brodén, Borch-Fagerhaug, Hålén-bröderna med mera. Kör dessa SS600? Nej....
De kommer att finnas kvar även om Veidec går i graven, jag ser inte hur det sabbar för några andra än förarna i Veidec som isig inte verkar vara så intresserade av de större mästerskapen. Vad är det som "förstörs" i Svensk roadracing? Vad tar ett steg "4 år tillbaka i utvecklingen?"
Veidec/Synsam har inte hjälpt några andra än sig själv, och ingen har kunnat svara på mina frågor om vad de gjort för "Svensk roadracing" mer än att "det tar tid och det är först nu som det kanske ger resultat". Juniorsatsningen har gett Svensk RR som helhet tio gånger mer än vad Veidec har varit i närheten av att göra.
Svensk roadracing kommer i värsta fall, vara precis som innan, förutom att 19 förare som till största delen är helt ointressanta för utländska teamchefer får betala mer själva och inte syns i TV.
Försök se lite nyktert på saken, världen står inte och faller med en sponsors urdragande. Hitta en seriös sponsor istället som förstår vad Roadracing handlar om och har ett genuint intresse.