Velox Mc Sundsvall

LaPoohNani

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Indal
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Ja men va faan, man håller sig väl uppdaterad ;)
Haha ja de kan han behöva nu då han ska köra riktig sporthoj :D Men den borde gå igenom iaf.. Va å reklamerade batteriet idag så ja fick ut ett nytt, å framdäcket e bytt å olja påfyllt, så de ska väl inte va nå problem? :confused:
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Tummen-mitt-i-handen-grabben får säkert böna efter hjälp för att mecka fast prylarna. ;)

Fru och barn far bort till en bekant imorgon, så jag har både dag och kväll över. Bara vädret håller i sig (ska man tro väderrapporten så ska det i alla fall bli uppehåll) så blir det mycket åka av imorgon! :yoparty

Sirap-sinus hänger gärna på i slow-motion också, så ropa till om ni ska ut någonting.
 

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Skogen Sundsvall.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Tummen-mitt-i-handen-grabben får säkert böna efter hjälp för att mecka fast prylarna. ;)

Fru och barn far bort till en bekant imorgon, så jag har både dag och kväll över. Bara vädret håller i sig (ska man tro väderrapporten så ska det i alla fall bli uppehåll) så blir det mycket åka av imorgon! :yoparty

Sirap-sinus hänger gärna på i slow-motion också, så ropa till om ni ska ut någonting.

Tog det så hårt igår kväll:confused:
 

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Den Retta -09
Tummen-mitt-i-handen-grabben får säkert böna efter hjälp för att mecka fast prylarna. ;)

Fru och barn far bort till en bekant imorgon, så jag har både dag och kväll över. Bara vädret håller i sig (ska man tro väderrapporten så ska det i alla fall bli uppehåll) så blir det mycket åka av imorgon! :yoparty

Sirap-sinus hänger gärna på i slow-motion också, så ropa till om ni ska ut någonting.

Det blir nog 50-70-50-30 regelrätt...hur kul blir det då?? Tar ju evigheter tills vi får fika...inte direkt :huvetVelox-standard *suck*
 

LaPoohNani

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Indal
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Det blir nog 50-70-50-30 regelrätt...hur kul blir det då?? Tar ju evigheter tills vi får fika...inte direkt :huvetVelox-standard *suck*

Jaja, man får offra sig lite för vännerna :Rockbanan Vi kanske syns imorron annars ringer jag å jagar dig Phoenix.. Men vem faan har sagt att vi har tid å fika då?? :gnissla hihi

Sov gott grabbar!!
 

LaPoohNani

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Indal
Hoj
Triumph Daytona 675 -09
Men va äre för skitväder som beställts?? :va Nu när hojen ska besiktas å jag kan börja köra :mad:
Hoppas de spricker upp framöver dagen...
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Jäkla "ikea-skylthållare". Jag blev less och gav helt enkelt upp. Men skylthållare och miniblinkers kom idag i alla fall. Så om någon inte har bättre saker för sig och känner sig manad att assistera så är denne någon mycket välkommen.
 

Phoenix69

Wheelie-Trainee
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Den Retta -09
Jäkla "ikea-skylthållare". Jag blev less och gav helt enkelt upp. Men skylthållare och miniblinkers kom idag i alla fall. Så om någon inte har bättre saker för sig och känner sig manad att assistera så är denne någon mycket välkommen.

Går det inge bra Danne? Får se om jag har tid över imorrn,ska på avslutning på morgonen,sen ska vi gå ut och käka men sen har jag nog tid över....jag slår en pling då :tummenupp
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Går det inge bra Danne? Får se om jag har tid över imorrn,ska på avslutning på morgonen,sen ska vi gå ut och käka men sen har jag nog tid över....jag slår en pling då :tummenupp

Det gick ju som en dröm då du väl kom och visade var skåpet skulle stå!
Men sedan var det en hel del mer jobb än man kunnat tänka sig.

Tack för hjälpen! Rätt snyggt blev det också! :banana

Kvällens tur förresten... Det var nog ambulanser från detta som körde om oss på vägen in mot stán.
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Jojo, nu har man varit delaktig i att fylla på i Olyckstråden här på Sporthoj också. En merit som jag gärna avstått. Vi är oerhört tacksamma för all tur i oturen. Lillasyster föll av på motorvägen (E4 - skönsbergskurvan) i kring 90 km/h (bakomvarande bilist trodde 70-80, men jag tror nog vi körde något över det). Inga frakturer alls. En stukad handled, lite mindre skrubbsår på handlederna och givetvis rejält chockad... Ack, ack... Premiärturen för lillasyster slutade i ren tragedi. Lär knappast få upp henne på en motorcykel igen kan jag tro.
 
Last edited:

FASTPOWER

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
timrå
Hoj
07 suzuki gsxr 1000
Då måste jag säga att ni hade grym tur, men man måste ha det ibland:) vad var det som hände?halkade hon av fotpinnen?tro, hon kan vara lycklig av att inte gjort illa sig mer. Krya på er
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Då måste jag säga att ni hade grym tur, men man måste ha det ibland:) vad var det som hände?halkade hon av fotpinnen?tro, hon kan vara lycklig av att inte gjort illa sig mer. Krya på er

Man lär älta det här i minnet en del...
Vi hade kört några svängar inne i stán efter en genomgång över hur man ska sitta (klämma åt med knän, hålla i med fast grepp runt mig som förare vid acceleration, vid en eventuellt kraftigare inbromsning kunna ta emot med handflatorna på tanken, vid förflyttning på sittdynan använda båda fötterna på pinnarna för att minska risken för instabilitet och då framför allt om man absolut vill göra det i kurvor osv - tyckte jag var så noga med att förklara allt... dessutom hade jag ingen tröja utanpå skinnstället, för att skapa bättre grepp runt mig...).

Bilen precis bakom hade redan innan skapat ett ökat mellanrum då de upplevde att hon halkat väl långt bak på den lilla sittdynan. Att säga att det är en stor sittdyna är nog att överdriva också. Det verkar efter alla samtal som att hon sakta hamnat längre och längre bak och inte vågat förflytta sig framåt, vilket till slut gjorde att hon tappade sittfästet och då inte hunnit med att greppa mig tillräckligt - hon hann inte reagera. Det var inte heller ett extremt ryck (3:ans växel vid 70-90 km/h).

Man klandrar sig själv för att både kanske kunnat instruera ännu lite bättre och kanske kört några ytterligare vändor inne i stán. Men ska man nu absolut vara med om en sådan här olycka så får man helt enkelt vara tacksam för att det gick så bra som det ändå gjorde efter omständigheterna. :Bugar
 

Mamma

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
timrå
Hoj
cbr flera hundra
Men du har ju otur du! varit med om 2 olycker på kort tid.
Vilken tur din syster hade.
Hon känner nog sig rejält mörbultad i kroppen kan jag tro. Hur känns det för dig då? Det är ju lätt att man ältar allt om och om igen, men det ska man göra. Du får prata med oss hur mkt du vill.
Hälsa din syster.:krama
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Vilka ska med ikväll då tro? Engelsmannen har anlänt och vi far bort och plockar upp en fireblade till honom nu. Avgång från stán vid 19 är tanken, men för oss blir det en vända innan också skulle jag tro. Slå om inte annat en pling om ni vill joina... 070-542 91 94
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Tack för ikväll folks! Jag skällde lite på Steve över jeansen. Totalt sett så kan jag i alla fall meddela att han hade en väldigt givande kväll. Även risotton (som orsakade förseningen) blev en hit uppenbarligen. ;) Trevlig midsommar på er! På söndag ska det blir riktigt bra väder förresten... Blir garanterat en åktur för min del. =)
 

Mamma

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
timrå
Hoj
cbr flera hundra
Vill bara önska er alla en trevlig midsommar.:banana
Vi får hålla tummarna att det blir bättre väder än igårkväll, för då höll jag på att frysa ihjäl, i allafall.
Kram på er alla från mig:
MAMMA
 

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Skogen Sundsvall.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Trevlig Midsommar till er alla!

Nu åker det första röda ner medans baljan blir varm:D

På söndagska vi nog vara körbara igen:tummenupp
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Dagens händelse - siNus stoppad av mc-polis i Tallnäs. Han hade legat efter en bit på E4 och därefter vidare in 1-2 km på 50-väg. Dagens quiz är alltså huruvida siNus får åka hoj nu på söndag? :gnissla

Glad midsommar på er allihopa! :fyllisar
 

FASTPOWER

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
timrå
Hoj
07 suzuki gsxr 1000
Hur gick det för dig,hur fort körde du?körde han klockning,eller har dom hittat på något nytt med kamera eller?


God fortsättning på helgen,hoppas allt varit bra! så hörs vi snart på vägarna.
Förlåt sinus, men dig hör man inte än!!!!!!
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top