Vem är din GP-idol och varför?

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
oscar skrev:
2471225 De andra är garanterat lika bra på att sladda, men de låter bli eftersom det inte är snabbaste sättet att ta sig runt banan!
Jag har inte sett någon annan GP förare köra motard med knäskrap och sladd samtidigt, känns som han är rätt ohotad där.
Det är säkert som du säger inte snabbaste sättet men kan likväl va coolt för det, Garry MaCoy imponerande ännu mer på den avdelningen.

Och för att vara en som väljer att inte köra på snabbaste sättet är det bra att leda VM :)

/N

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oscar skrev:
2471225 De andra är garanterat lika bra på att sladda, men de låter bli eftersom det inte är snabbaste sättet att ta sig runt banan!
Det var snabbaste sättet de tre race han vann 2000 då han slutade femma i sammandraget, före Capirossi.

Sniper

Guest
Rossi helt klart!! Gillade honom redan när han körde 125cc

Han är bäst när det gäller och har varigt det länge, trots alla framgångar
så blir han lika glad när han vinner:tummenupp En rolig kille som bjuder på sig
själv och framför allt ingen diva......

Kan ju bara tacka honom för alla roliga race som det blivit med åren:yoparty

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Oro skrev:
2471107 Du menar Harada, 1998? Och det fanns en lucka... :rolleyes: :tungan

Ooopps, såklart har du rätt - Harada var det ju!
Bortträngningmekanismen har tydligen fungerat effektivare än väntat....
:tungan

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Sniper skrev:
2471579Rossi helt klart!! Han är bäst när det gäller...
Nja, det har inte visat sig stämma i år. Hade han varit bäst "när det gäller" hade han vid det här laget varit före Hayden. Men att han ligger efter gör det lättare att tycka om honom, tycker jag. Den som utan svårigheter vinner hela tiden framstår ju lätt som i avsaknad av mänskliga drag som att misslyckas.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Rossi är väl sannolikt den störste någonsin. Jag gillar honom eftersom han alltid kör för seger. Han ger aldrig upp och hittar ofta oortodoxa sätt at ta sig om framförvarande på. Det blir helt enkelt aldrig tråkigt att se Vale köra hoj. Att han dessutom är så totalt avslappnad bredvid banan är en extra bonus.

Capirossi har också en en särskild sida i min RR-bok. Hans sätt att hantera den bångstyriga Desmosedicin är makalöst. Killen är tveklöst en hårding. Är det någon i dagens startfält jag unnar en VM-titel är det Loris.

Fast Freddie var min första hjälte. Tyckte det var klart häftigt när han tog två titlar samma år. Egentligen alltför välpolerad för att vara en riktig hjälte, men han är väl undantaget som bekräftar regeln vad gäller svärmorsdrömmar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kevin Schwantz och Max Biaggi är mina favoriter.

Kevin för hans sjuka körning, han åkte alltid på hörntänderna och kunde krascha ut sig i tio sekunders ledning. Dessutom för hans övermänskliga förmåga att utstå smärta. Donington 1994 är en klassiker.....

Max för hans respektlösa och extremt aggressiva körning i 250 och första året i 500 när han utmanade självaste Doohan. Dessutom karismatisk och stenhård som få.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jarno Saarinen ... grabben som konkurrerade med, och ofta körde ifrån, alla fabriksförarna på sitt helt hemmatrimmade material.

Bland dagens förare, Capirex pga hans totala kontroll över en ibland bångstyrig hoj :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Haga har en speciell plats i mitt gp hjärta pga sin fräna körstil.
Dock är Rossi jävligt bra!

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2471306 Så med den logiken är Hulk Hogan en bättre brottare än Karelin då? :tungan :D
Nu ska vi inte jämföra pajasar med riktigta idrottsmän :D

Neutral skrev:
Jag har haft svårt att hitta en ny favorit efter Doohan, självklart är Rossi bäst men jag har inte brytt mig på samma sätt. Nu anar jag dock att Pedrosa kan bli en ny favorit. :tummenupp
Brukar bli så när man blir äldre, allt var bättre förr och själv har jag inte tittat på slalom sen Ingemar slutade :D

Sniper

Guest
Nyteknik skrev:
2471637 Nja, det har inte visat sig stämma i år. Hade han varit bäst "när det gäller" hade han vid det här laget varit före Hayden. Men att han ligger efter gör det lättare att tycka om honom, tycker jag. Den som utan svårigheter vinner hela tiden framstår ju lätt som i avsaknad av mänskliga drag som att misslyckas.

Om han nu vinner i år vilket han har chans till trots sin dåliga inledning
av säsongen,visar han åter igen att han är NO:1

Men håller med att det är roligare när rossi inte dominerar totalt och avgör
vinsten efter halva säsongen....

Fortsätter haydan fegköra får han vara glad om han blir 3,a i vm.
Lite synd efter den fina inledningen på säsongen....

rossi4

ride like a devil feel like a GOD!!!
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
yamaha r1 05
Rossi lätt

men jag tycker facktist lite synd om honom för jag tror att om han inte hade haft så mkt maskinfel så skulle han lätt vinna vm detta år me men tror ni att hayden klarar pressen då??:)

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Kevin Schwantz är nog den förare jag gillat mest av dem alla.
"först ser man gud, sedan bromsar man"

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rossi!
Det finns många bra men Rossi är kung.

Haga,
den coolaste grabben i gatsofferacing,
får nog aldrig någon titel, man hans inställning och personlighet är oslagbar

gamla godingar:
Kent Andersson: tuffast, roligast, dubbel VM-vinnare och svensk
RIP

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
imaster skrev:
2471164 Det FANNS en lucka..! :mattias

http://www.youtube.com/watch?v=8HOvK4SFpDA

Nu är inte jag så insatt men är den omkörningen verkligen så ful (nej, jag har inte sett det innan)? :va
Jag tycker mest det ser ut som att Harada är ouppmärksam och får skylla sig själv, men det är ju jag, jag är hockeyfantast.

Min personliga GP-idol har alltid varit Mick Doohan, han var den bäste, sätt honom på en hoj och han kör ifrån folk. Sen måste jag säga att Hopkins imponerar djupt, hans karriär. Jag hoppas nån sätter honom på en potent hoj till nästa säsong så han får chansen att utvecklas.

Ja är den manövern var ju inte ett dugg värre än Rossis vs Gibernau. Antar att det var hans teamkompis som gjorde det lite känsligare....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
2471560 Det var snabbaste sättet de tre race han vann 2000 då han slutade femma i sammandraget, före Capirossi.

...och det är även snabbaste sätt att ta sig runt en speedway-bana!

Sen när vann förresten Hayden 3 race i största klassen under ett o samma år?

Kanske dags att läsa det du andrahandsciterar, samt att kolla upp fakta! Om någon kom femma före Capirossi (som blev sjua) så kan du lika gärna skriva "femma före Gobert" (som blev tredje sist)!

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oscar skrev:
2473094 ...och det är även snabbaste sätt att ta sig runt en speedway-bana!

Sen när vann förresten Hayden 3 race i största klassen under ett o samma år?

Kanske dags att läsa det du andrahandsciterar, samt att kolla upp fakta! Om någon kom femma före Capirossi (som blev sjua) så kan du lika gärna skriva "femma före Gobert" (som blev tredje sist)!
Nu ska vi se:

Hayden har aldrig vunnit 3 race samma år. Hurså?

Vad skrev jag som inte stämmer? Att McCoy var före Capirossi säsongen -00 lär vara mer värdefullt att veta än att han var före Gobert för den som ska försöka bedöma hur snabb hans körstil var.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
2473199 Nu ska vi se:

Hayden har aldrig vunnit 3 race samma år. Hurså?

Vad skrev jag som inte stämmer? Att McCoy var före Capirossi säsongen -00 lär vara mer värdefullt att veta än att han var före Gobert för den som ska försöka bedöma hur snabb hans körstil var.

Du skrev

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2471560&postcount=22

som är ett svar på

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2471225&postcount=15

som i sin tur är ett svar på "Blablabla... Men jag får nog säga att Hayden fortfarande känns som favvo, inte minst för hans sladd-skills!"

Eftersom du då skriver "han" så antar ju vilken svensk som helst att du syftar på Hayden, eller du håller inte med?!

Ja det är mer värdefullt, men då kanske det är ännu mer värdefullt att skriva att Checa var före Loris??

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nyteknik skrev:
2471637 Nja, det har inte visat sig stämma i år. Hade han varit bäst "när det gäller" hade han vid det här laget varit före Hayden.

Glöm nu inte dom maskinproblem han fått dras med. Hojhelvetet la ju av på LeMans...där han troligtvis hade vunnit, för han gjorde en sjujävla "uppkörning" innan.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...