sliCk_kekki
Ny medlem
Du får inte till de två småböjarna så skarpa med bockverktyg, då gäller värma och knäcka. 203mm radie får du inte heller med 15 bockverktyg. För att bocka stålrör skulle jag föredra hydraulbock, men då går det inte att ta småbockarna först då röret kommer ta i bockmaskinen på ena hållet. 22x1.5 stålrör låter i mina öron som rostfritt, glödgar man det så bränner man kromet och vips så är det inte rostfritt längre. Du skulle dock antagligen vinna en bockningstävling, jag föredrar svetsböjar och att grada dessa
Det har du rätt i, kollade inte så himla noga på bilden och la inget fokus på måttet från u-bocken till småbockarna, får man ordning på U-bocken så måttet är rätt så är knäckarna det minsta problemet.
Har faktiskt ingen koll på dimensionerna på stålrör då jag aldrig använder dessa, endast det vanliga, koppar, MA, pva, alu-pex osv..
Edit :
Med lite tålamod och tänkande så skulle jag fixa det nog utan problem, bocka, flytta, bocka, flytta osv tills det blir bra203mm radie får du inte heller med 15 bockverktyg.
Last edited: