Vem kraschade Millen i Rimbo?

MR.E

Guest
Jag såg en tidningsbild med en brinnande Mille mitt i Rimbo.
Nån som vet nåt?

Jo han e en bekant till mig och han kör helt klart vettigt trodde faktiskt inte detta skulle hända honom.

Han har brutigt lårbenet armen hjärnskakning mm men är vid liv o kommer att efter en lång tid repa sig.

ja blir lite irriterad när jag läser aftonbladet o ser att det pekas på mc-förarens fel då vittnen hävdar att han åkt för fort, har dom klockat o mätt
upp ngn hastighet svar nej låter millen mycket svar ja,har bilen gjort en felaktig vänstersväng svar JA.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ursäkta att jag lånar just ditt inlägg, fel tråd och allt.

Men för helv... :mad: Jag är så trött på alla moppefuckos som har förstått att det är "fel" att skriva "dom" och därför skriver "dem" Det är ännu värre än att skriva talspråk! Det ska vara: " Pratade med några kvinnor... och DE påstår..."

Sorry, verkligen off topic! Slog mig på tån nyss och är sur. Ursäkta...

Oj, kompiz, finns det något mer som irriterar dig än stavfel och felformuleringar, dem är ju ganska så lätta att ha överseende med inte sant? ;) :D

Puss, gå och sov

-@

Jo han e en bekant till mig.

Skönt att höra i allt elände, kunde varit mkt värre :)

-@

Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jo han e en bekant till mig och han kör helt klart vettigt trodde faktiskt inte detta skulle hända honom.

Han har brutigt lårbenet armen hjärnskakning mm men är vid liv o kommer att efter en lång tid repa sig.

ja blir lite irriterad när jag läser aftonbladet o ser att det pekas på mc-förarens fel då vittnen hävdar att han åkt för fort, har dom klockat o mätt
upp ngn hastighet svar nej låter millen mycket svar ja,har bilen gjort en felaktig vänstersväng svar JA.
Skriv här i tråden när du får reda på hur fort han körde (om han kommer ihåg det). Jag är alltid jäkligt skeptisk till vittnens uppskattning av hastigheten. Folk har vinkat åt mig att sakta ned bara för att jag har kört på en låg växel. Det låter ju jättesnabbt, så då måste det ju vara det...

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Sluta läsa kvällstidningarna vi har i det här landet, dom är fulla med lögner och dom är definitivt inte ute efter att höja intellektet hos befolkningen i detta land.

Om agda 65 år säger till aftonbladet, i det här fallet, att "motorcykeln kom farande jättefort" så blir det i tidningen "enligt vittnesuppgifter höll motorcykeln minst 180kmh och hade tidigare iaktagits körandes på bakhjulet och slalom mellan tre polisbilar på en 30sträcka utanför ett dagis". Så hög är sanningshalten i artiklarna.

Solid snake

Guest
Det jag störde mig mest i artikeln var nog "1000 kubiks aprilia sportmotorcykel" ja det är livsfarliga hojar det där, skenar så fort man bara startar den och man har noll kontroll över den! Fifan! :gnissla

Om man ska få fram skulden så ska man ju mäta bromsspår, räkna med reaktionstider osv osv, men bilisten ska lämna företräde om denne ska svänga vänster, så hittills är det bilistens fel i mina ögon även om motorcyklisten körde för fort.

Men jag vet inte, jag var inte där.

Rookie nr1

Ne men duuu?
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
Zx9r -99
Jag bor i Norrtälje och var i Rimbo just när detta hände...såg alltihop. Bilen kom och skulle svänga in från vägen, Motorcykeln kom från motsatt riktning i ca 100km/h på 50 väg. Bilen svänger in och Krasch sa de, innan ni hoppar på bilisten så ska jag nämna att motorcykeln kom strax bakom en kurva. Han bröt båda lårbenen och något mer, men huvud, nacke och rygg var helt intakta som tur var.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Jag bor i Norrtälje och var i Rimbo just när detta hände...såg alltihop. Bilen kom och skulle svänga in från vägen, Motorcykeln kom från motsatt riktning i ca 100km/h på 50 väg. Bilen svänger in och Krasch sa de, innan ni hoppar på bilisten så ska jag nämna att motorcykeln kom strax bakom en kurva. Han bröt båda lårbenen och något mer, men huvud, nacke och rygg var helt intakta som tur var.

Jag måste få flika in med ett par frågor till dig som såg det:
Hur hög var anslagshastigheten?
Hojkillen måste ju ändå ha hunnit bromsa in riktigt duktigt för att slutscenen skall bli det den blev?
Flyttades något av fordonen mellan olycktillfället och när bilden togs?

/H

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med dom där skadorna på bilen så har hastigheten varit klart under 50km/h!

Men motorcyklister kör ju alltid för fort så då vet man ju att även denna... eller?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

För att vara en vittnesskildring var det lite detaljfattigt va? Samma saker går ju att läsa i tidningen....

njelger

Guest
Hoppas killen har gott läkekött.
Kunde ju gått värre.

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Orkar inte lusläsa tråden för att se om någon redan har svarat samma sak som jag.

Citat:
"Enligt flera vittnen körde 31-åringen en bra bit över hastighetsbegränsningen, som är 50 kilometer i timmen, på sin tusenkubiks Aprilia sportmotorcykel.
De uppgifter vi har ger inte stöd för att den vänstersvängande bilisten på något sätt brutit mot reglerna, säger Jeanette Durefors."

Klart som fan att han körde för fort, det var ju en såndära sportmotorcykel.

"Vi såg inte att bilen bröt mot några regler, förresten, vilken bil?"

Blir så ferpannad :mad:

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Billisten gör ju fel som svänger ut ändå? Oavsett om han körde 50 eller 150 så måste ju billisten ta det säkra före det osäkra.
Ser jag ett lyse komma på vägen som jag ska svänga ut på så försäkrar jag ju mig om att jag verkligen hinner ut.
fick man inte lära sig på körskolan något i stil med "Man måste tänka att alla andra i trafiken är idioter" ???? Mc killen var en idiot sure... men man måste ta hänsyn till dom med så ingen blir skadad...

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Man kan kanske av skadorna på bilen avgöra vad hastigheten va vid kollisionen, men troligen har han bromsat så vad hastigheten va innan är bara spekulationer.

Då borde det gå att mäta bromsspår eller räkna ut var han måste ha börjat bromsa (och sedan lägga till reaktionstid) för att se var/om han såg bilen. Om man sen ska tro på aftonskräpet så hann ju inte hojföraren bromsa och då är det ju inte så svårt att beräkna hastigheten hann höll innan/vid krock, den ska ju vara samma...

Dessutom tycker jag det verkar som många missuppfattat situationen, bilen gjorde inte en vänster sväng UT från en korsande väg utan mötte mcn och svängde vänster mot/in på en korsande väg.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.

Dessutom tycker jag det verkar som många missuppfattat situationen, bilen gjorde inte en vänster sväng UT från en korsande väg utan mötte mcn och svängde vänster mot/in på en korsande väg.

Det var så jag tolkade det...
Föraren var på väg FRÅN Rimbo C in vänster mot villaområdet. Mao in på den vägen Aftonbladets fotograf riktat kameran.

Hinner man inte alls bromsa och har kört märkbart över 50 km/h blir skadorna på en Renault 5 större PLUS att hojen singlar all världens väg och blir INTE liggande intill bilen den just krockat med.

/H

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Eftersom ni spekulerar om skadorna på bilen... Jag frontalkrockade alltså med en Volvo 740. Han höll 100 km/h enligt vad han sa till polisen. Den var skrot, javisst, men deformeringen beror på hur kraften fördelas. Bredsidar du en bil med mc, som det ser ut i det här fallet, så blir det fördelat på en ganska stor yta. Med andra ord blir skadorna mindre. Och dessutom, man flyttar inte på en minst 6 gånger tyngre bil med en mc hur lätt som helst. Så det är heller inte konstigt att den stod där den stod. Likadant, ger bilen vika, deformering och förflyttning så studsar inte motorcykeln heller speciellt långt. Fysikens lagar... Hade mc:n däremot träffat bara en liten punkt på bilen, låt säga ett hjul eller så, då hade skadorna sett värre ut. Iaf på mc:n som antagligen inte hade rymts i ett foto, om det inte hade varit ett satellitfoto.

Man ska vara glad att det inte var en 60-tals jänkarbil...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024