Klosse
Gudomlig sporthojare
Hände tidigare idag när jag var på väg i bilen. Blev rejält tagen på sängen och överraskad över kraften i smällen. Men vem bar egentligen skulden?
Ja, att ligga i högerfil när man ska vänster är ett otyg, undantaget när skyltarna tillåter det. Tyckte det såg ut som han körde rakt fram på filmen men ser på bilder att han svänger vänster. Så moraliskt har TS "fel".Tittar man på skyltarna (och om man kör där ofta) råder det inget tvivel om att kamerabilen gör fel.
Jag blev påkörd från innerfil när jag tänkte åka genom drygt en halv rondell och hade rätt, både enligt skyltning och försäkringsbolag. Den andre tänkte åka ut första avfarten men startade från vänster. Citat under genomgång vid vägkanten efteråt: "Men jag blinkade ju."Ytterfil, mer än halva rondellen, är ett jättebra sätt att bli påkörd utan att ha fel.
Solklart fall av dukördeförsakta.Jag blev påkörd från innerfil när jag tänkte åka genom drygt en halv rondell och hade rätt, både enligt skyltning och försäkringsbolag. Den andre tänkte åka ut första avfarten men startade från vänster. Citat under genomgång vid vägkanten efteråt: "Men jag blinkade ju."
Har du verkligen rätt i och inget jag tänkt på, att alla rondeller skulle kunna ha blott en (1) fil. Skulle ha kapacitet för förre fordon? Teoretiskt är det förstås så, men i praktiken skulle det kunna bli annorlunda.Men i allmänhet, om det är fler än en fil i rondellen, då har man råkat kommit någonstans med allt för mycket människor, och det är ju helt klart fel.
Du kör i Dalbyrondellen nere i Skåne dagligen va....?Om man konsekvent kör yttervarv är det enkelt att komma in i och ut ur rondellen/cirkulationsplatsen. Bara det inte kommer nån sån där stressig typ och ska prega sig ut från innern. Det är doms hets som är farligt!!
Varje gång jag är nere vid stugan och åker där så är det någon dj**el på 11an som håller ytterfil in mot Staffanstorp. Det spelar ingen roll om man kommer med hoj, bil eller husbil.Vilken av dem tänker du på?
View attachment 502473
Där jag tog körkort fanns inga rondeller då. Vi fick åka iväg 5-6 mil och öva rondellkörning. Konstigt nog behövdes inte det 2 år tidigare när jag tog kortet för lätt mc.Du kör i Dalbyrondellen nere i Skåne dagligen va....?
Hade skåningarna kört så i Sthlm så hade de kEtTinGen åkt frAm diReKT!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|