Vem vinner PRO Superbike på Sturup?

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Ort
Mölle
Hoj
TZ 250 -99
Shit va tråkigt om deras säsong ska börja så. Vilket antiklimax!
Och stackars mig som vill titta på racing..
 

sandstream

Guest
Hur kan dessa diskussioner förekomma på Sturup som är så säker och bra?:rolleyes:
Vad vill du ha sagt med det?

För mig som bara delvis har hängt med i debatten verkar folket på Sturup ha jobbat häcken av sig för att få till en bättre säkerhet men inte nått hela vägen.

Skittrist om det inte blir något race men självklart ska säkerheten gå först även om det finns folk med andra åsikter.
 

np96

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Sthml
Hoj
hojlös
Oxå just pratat me en förare å han sa banan är livsfarlig.
Själv ska jag köra ERF å de är ju en 6 timmars där, han sa vi är dumma om vi gör d. Kan bara gå åt helvete. Kul å köra ERF å anv max 2 vxl... Moppebana
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Oxå just pratat me en förare å han sa banan är livsfarlig.
Själv ska jag köra ERF å de är ju en 6 timmars där, han sa vi är dumma om vi gör d. Kan bara gå åt helvete. Kul å köra ERF å anv max 2 vxl... Moppebana

Det är väll ingen som tvingar dig och köra på sturup?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Men... det har väl körts träningar på sturup hela förra året. Hur kan en sån här diskussion uppkomma två dagar före race??
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men... det har väl körts träningar på sturup hela förra året. Hur kan en sån här diskussion uppkomma två dagar före race??
Det har aldrig körts någon SVEMOgodkänd träning på SRW så vitt jag vet.
Alla körningar där har varit i "privat" regi. Sydskanes Emse, BMW klubben, Ducati klubben osv. osv. Visst, många med licens har kört men det har aldrig varit licensträning.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det är egentligen ganska enkelt.

Finns ingen banlicens kan inget tävlingstillstånd utfärdas.
Görs det ändå kan det bli problem med försäkringen då man brutit mot reglerna.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Men... det har väl körts träningar på sturup hela förra året. Hur kan en sån här diskussion uppkomma två dagar före race??

träningar o träningar ;)

för de som var med på mötet i sthlm så var ju inte banan godkänd av svemo då ännu.
den skulle godkännas i mars, vilken den verkar ha gjorts.
De har följt de saker som Svemo satte upp som krav för att få banan godkänd för MC, vad jag vet så har det gjorts.

Att det inte kommer upp förräns 2 dagar innan race är väl att många raceteam inte varit på banan innan i det skick den är nu med gokartbarriärer o annat skoj.

//Håkan
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
kan juh inte säga att man blir förvånad. jag va skraj när jag körde med min 250sp på sturup, så superbike är verkligen vansinne.... (vilket jag redan påpekat innan....) http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=141131

och visst har dom byggt om lite men det är låååångt kvar innan den banan borde få bli godkänd för nån superbike tävling...
personligen hoppas jag det blir inställt så ingen av våra duktiga superbike förare blir gravt handikappade eller stryker med....
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
träningar o träningar ;)

för de som var med på mötet i sthlm så var ju inte banan godkänd av svemo då ännu.
den skulle godkännas i mars, vilken den verkar ha gjorts.
De har följt de saker som Svemo satte upp som krav för att få banan godkänd för MC, vad jag vet så har det gjorts.
//Håkan

Enligt vad som var sagt igår, så var den inte godkänd.
Några av punkterna är nämligen inte åtgärdade.. bland annat räcket
vid gamla start och mål.. men det var tydligen fler punkter än det som
kvar...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vad vill du ha sagt med det?

För mig som bara delvis har hängt med i debatten verkar folket på Sturup ha jobbat häcken av sig för att få till en bättre säkerhet men inte nått hela vägen.

Skittrist om det inte blir något race men självklart ska säkerheten gå först även om det finns folk med andra åsikter.

Jag har sagt hela tiden att den där banan är alldeles för farlig, men det var tydligen lugnt iom att den var "godkänd" och låg i Sverige där vi kan acceptera lägre säkerhet än i andra länder.

Bra om de inte kör, är säkerheten kass ska man inte acceptera det.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bland annat räcket
vid gamla start och mål.. men det var tydligen fler punkter än det som
kvar...
Det räcket står onekligen mycket illa till. Fattar inte att de inte bara tar och lyfter bort det eller sågar/svetsar av stolparna längs marken.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag har sagt hela tiden att den där banan är alldeles för farlig, men det var tydligen lugnt iom att den var "godkänd" och låg i Sverige där vi kan acceptera lägre säkerhet än i andra länder.
Vad jämför du med nu när du säger andra länder? Jag har dålig koll på andra länders nationella serier, men det är väl få länder som har flera banor av VM-klass? Sett Birminghambanan på film t.ex. AMA kör på den. De danska banorna hur är de? Vad jag sett på bild verkar de inte vara av VM-klass.

Men visst, räcket vid gamla start-och-mål... bort med det! Det har jag skrivit i andra trådar redan.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vad jämför du med nu när du säger andra länder? Jag har dålig koll på andra länders nationella serier, men det är väl få länder som har flera banor av VM-klass? Sett Birminghambanan på film t.ex. AMA kör på den. De danska banorna hur är de? Vad jag sett på bild verkar de inte vara av VM-klass.

Men visst, räcket vid gamla start-och-mål... bort med det! Det har jag skrivit i andra trådar redan.

Jag syftar på nybyggda banor, men även om man jämför med 30+ år gamla banor från roadracingens U-länder så framstår den som farlig. Knutstorp tycker jag personligen är på gränsen och den är ju mil bättre än SRW.

Edit: Som SRW var i somras ska kanske tilläggas i rättvisans namn.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top