Chris Ash
Kapten Gars
Hur kan dessa diskussioner förekomma på Sturup som är så säker och bra?
Någon som vet om de körde första träningen nu vid kl. 9? Tider?
Vad vill du ha sagt med det?Hur kan dessa diskussioner förekomma på Sturup som är så säker och bra?
Oxå just pratat me en förare å han sa banan är livsfarlig.
Själv ska jag köra ERF å de är ju en 6 timmars där, han sa vi är dumma om vi gör d. Kan bara gå åt helvete. Kul å köra ERF å anv max 2 vxl... Moppebana
Men... det har väl körts träningar på sturup hela förra året. Hur kan en sån här diskussion uppkomma två dagar före race??
Det har aldrig körts någon SVEMOgodkänd träning på SRW så vitt jag vet.Men... det har väl körts träningar på sturup hela förra året. Hur kan en sån här diskussion uppkomma två dagar före race??
Det är väll ingen som tvingar dig och köra på sturup?
Men... det har väl körts träningar på sturup hela förra året. Hur kan en sån här diskussion uppkomma två dagar före race??
träningar o träningar
för de som var med på mötet i sthlm så var ju inte banan godkänd av svemo då ännu.
den skulle godkännas i mars, vilken den verkar ha gjorts.
De har följt de saker som Svemo satte upp som krav för att få banan godkänd för MC, vad jag vet så har det gjorts.
//Håkan
Källa till detta?Enligt vad som var sagt igår, så var den inte godkänd.
Några av punkterna är nämligen inte åtgärdade.. bland annat räcket
vid gamla start och mål.. men det var tydligen fler punkter än det som
kvar...
Vad vill du ha sagt med det?
För mig som bara delvis har hängt med i debatten verkar folket på Sturup ha jobbat häcken av sig för att få till en bättre säkerhet men inte nått hela vägen.
Skittrist om det inte blir något race men självklart ska säkerheten gå först även om det finns folk med andra åsikter.
Det räcket står onekligen mycket illa till. Fattar inte att de inte bara tar och lyfter bort det eller sågar/svetsar av stolparna längs marken.bland annat räcket
vid gamla start och mål.. men det var tydligen fler punkter än det som
kvar...
Det håller jag med om och förarna på plats är väl bäst lämpade att avgöra det....är säkerheten kass ska man inte acceptera det.
Vad jämför du med nu när du säger andra länder? Jag har dålig koll på andra länders nationella serier, men det är väl få länder som har flera banor av VM-klass? Sett Birminghambanan på film t.ex. AMA kör på den. De danska banorna hur är de? Vad jag sett på bild verkar de inte vara av VM-klass.Jag har sagt hela tiden att den där banan är alldeles för farlig, men det var tydligen lugnt iom att den var "godkänd" och låg i Sverige där vi kan acceptera lägre säkerhet än i andra länder.
Vad jämför du med nu när du säger andra länder? Jag har dålig koll på andra länders nationella serier, men det är väl få länder som har flera banor av VM-klass? Sett Birminghambanan på film t.ex. AMA kör på den. De danska banorna hur är de? Vad jag sett på bild verkar de inte vara av VM-klass.
Men visst, räcket vid gamla start-och-mål... bort med det! Det har jag skrivit i andra trådar redan.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |