Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Kan få testa min om du vill pröva en riktig motard nån dag :cool:
Måste nog villigt erkänna att jag varit svagast för en blå/gul sedan jag såg en på Säve för några år sedan. All heder till den råsnygga Aprilian och även visst mått av åtrå finns till de oranga, men Husa är nog den som ligger varmast om hjärtat (av någon knasig anledning). Var det inte spidermoto som hade en sjuktligt snygg, med egendesignade dekaler och annat lullull???

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
Måste nog villigt erkänna att jag varit svagast för en blå/gul sedan jag såg en på Säve för några år sedan. All heder till den råsnygga Aprilian och även visst mått av åtrå finns till de oranga, men Husa är nog den som ligger varmast om hjärtat (av någon knasig anledning). Var det inte spidermoto som hade en sjuktligt snygg, med egendesignade dekaler och annat lullull???

mmm han har en lätt pimpad husa, du kan även få testa min den e ju så gul blå den kan bli:rolleyes:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
mmm han har en lätt pimpad husa, du kan även få testa min den e ju så gul blå den kan bli:rolleyes:

Ja just det. Det är väl du som har valt samma hudfärg som bågen va:näsblod :) . det är ju tur att man inte själv gjort det valet:D .
Får ju ta och komma med igen någon dag när maffian är ute och bränner. Brukar ju vara kul:tummenupp

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Nån som vill ut o köra? Ja vill till nån öde parkering o lära mig sladda som ni gjorde på bandagen på säve...

-Karin 0736-841532

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
hade det inte vart ett så stort projekt at hämta min hoj hade jag hakat på. Sladdade lite på parkeringen i arendal i söndags, funkade fin- fint!:tummenupp

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Ja just det. Det är väl du som har valt samma hudfärg som bågen va:näsblod :) . det är ju tur att man inte själv gjort det valet:D .
Får ju ta och komma med igen någon dag när maffian är ute och bränner. Brukar ju vara kul:tummenupp

köp dig en husa nu... sluta leka med r1an....

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
ingen som skall ut å åka mot kvällen? är väl start klar mot 16.30 tiden....

lite sladd å slangande hade inte vart fel nu när de vart kasst väder ett par dagar... :) :yoparty

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
ingen som skall ut å åka mot kvällen? är väl start klar mot 16.30 tiden....

lite sladd å slangande hade inte vart fel nu när de vart kasst väder ett par dagar... :) :yoparty

Ja vill åka så fort vi är färdiga med banbygget! Vet dock inte när det blir...

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
blir det nå åka idagom det torkar upplite kanske? hör av er isf....

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
blir det nå åka idagom det torkar upplite kanske? hör av er isf....

Vadå är du ledig eller?

Det var ju inte min dag igår iallefall.
Är på väg in till stan, Kör på motorvägen och så smäller de.
Jag tittar bak och ser min kedja ligga på vägen :gnissla
Åker in till sidan och ställer mig ska hämta kedjan och då kör två lastbilar med traliers över den och en bil :näsblod
Sen får jag tag på den och som tur är klarade den sig :tuttar
Då såg jag att den hade gått sönder vid kedje låset, Tänkte fan va bra då är det ju bara att få tag på ett nytt och sätta på de och börja köra igen :)
Men så skulle jag ringa farsan och se om han kunde köpa ett till mig,
Men han satt ju på möte brorsan satt på möte morsan är bortrest Anette var på vårdcentralen så då tänkte jag ringa dig men du svarade inte... :mad:
Sen dog ju mobilen (så klart)
Men sen kom Anette när hon var klar då hade jag stått där sen halv två till halv fyra.. :tummenupp
Så jag lånade hennes hoj och drog till kennets's mc servis och köpte mig ett nytt lås och fick låna verktyg och åkte tillbaka och fick på skiten lite lätt åkte tillbaka till kennet's och fixat den och sen blev det hemgång...... :D Det var en rolig dag igår.. :tummenupp

Inte en ända hoj stannade heller.... :mad:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Vadå är du ledig eller?

Det var ju inte min dag igår iallefall.
Är på väg in till stan, Kör på motorvägen och så smäller de.
Jag tittar bak och ser min kedja ligga på vägen :gnissla
Åker in till sidan och ställer mig ska hämta kedjan och då kör två lastbilar med traliers över den och en bil :näsblod
Sen får jag tag på den och som tur är klarade den sig :tuttar
Då såg jag att den hade gått sönder vid kedje låset, Tänkte fan va bra då är det ju bara att få tag på ett nytt och sätta på de och börja köra igen :)
Men så skulle jag ringa farsan och se om han kunde köpa ett till mig,
Men han satt ju på möte brorsan satt på möte morsan är bortrest Anette var på vårdcentralen så då tänkte jag ringa dig men du svarade inte... :mad:
Sen dog ju mobilen (så klart)
Men sen kom Anette när hon var klar då hade jag stått där sen halv två till halv fyra.. :tummenupp
Så jag lånade hennes hoj och drog till kennets's mc servis och köpte mig ett nytt lås och fick låna verktyg och åkte tillbaka och fick på skiten lite lätt åkte tillbaka till kennet's och fixat den och sen blev det hemgång...... :D Det var en rolig dag igår.. :tummenupp

Inte en ända hoj stannade heller.... :mad:

funderar på om det e nån som går o smygsabbar hojar! Nu när jag tog hojen till jobbet tvärlåste sig bakhjulet i alldeles efter bron vid nordstan, alla muttrarna som håller bakdrevet var väck och en av bultarna hade kilats fast i svingen.

Tur e ju att claesolsson ligger 50 meter ifrån o hade nya muttrar och verktyg att låna. Lite tur i oturen.

Sen i förrgår upptäcte jag att det saknades en skruv som håller styrstammen på min cykel. finns lixom ingen chans att den lossnar o dessutom borde man lagt märke till det...
antar att det finns folk som inte gillar mig!:näsblod

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
funderar på om det e nån som går o smygsabbar hojar! Nu när jag tog hojen till jobbet tvärlåste sig bakhjulet i alldeles efter bron vid nordstan, alla muttrarna som håller bakdrevet var väck och en av bultarna hade kilats fast i svingen.

Tur e ju att claesolsson ligger 50 meter ifrån o hade nya muttrar och verktyg att låna. Lite tur i oturen.

Sen i förrgår upptäcte jag att det saknades en skruv som håller styrstammen på min cykel. finns lixom ingen chans att den lossnar o dessutom borde man lagt märke till det...
antar att det finns folk som inte gillar mig!:näsblod

Det tror jag med polarns alle bultar på främre skivbromsen var halvt utskruvade häromdan.han frågade om sådant kunde hända när han lämnade in den på service i onsdags dom sa att det va i detnärmaste omöjligt för dom kör alltid locktight på sådana grejor. gått troll i alla hojar eller nån som går o tjuv skruvar:confused:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln