Vi som sladdar Motard i skogen...

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
om jag säger Aprilia sxv 550 ?? skräp eller bra hoj ?

Hört att dom ska vara helt grymma på bana!! Men astråkiga och suger kaninstjärt på gatan! Men det är bara vad jag har hört.. Men den låter lite fjollig när man ligger bakom den på gatan:tungan Och verkar inte vara nån wheelie-hoj direkt..

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hört att dom ska vara helt grymma på bana!! Men astråkiga och suger kaninstjärt på gatan! Men det är bara vad jag har hört.. Men den låter lite fjollig när man ligger bakom den på gatan:tungan Och verkar inte vara nån wheelie-hoj direkt..

Tvärtom skulle jag påstå, helt ok på gatan, på bana behöver man lägga 30 lök för att få den grym...

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Tvärtom skulle jag påstå, helt ok på gatan, på bana behöver man lägga 30 lök för att få den grym...

Som sagt, det är bara vad jag hört..
Men är nog bättre att fråga nån som haft en:) Typ LG eller Dennis..
Men den verkar ganska tråkig att köra överhuvudtaget:tungan Inte som en Husaberg inte!!;)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Grym hoj när den funkar fast om man ska tro de som har eller har haft sånadär så verkar de vara på verkstad en hel del så skräp i det avseende..

Har det verkligen varit så mycke problem? Det jag sett är startmotorer och kontaktglapp.

För att få den i ordning för bana så behöver minst gaffeln styvas upp så det måste inte till 30 papp. Gaffelfjädrar + omschimsning ca 2-2500. Som sagt hör med Dennis.

Problemet är ju snarare att det är för mycket effekt för motardbana. Den är ju för brutal och det blir ju lite lurigt att få ner all effekt i backen eftersom det ligger så högt upp i registret. På gata eller stora banor (typ kinnekulle eller gelleråsen) så är den perfekt.

En husa är ju helt klart mer lek o bus enligt mig men ser man på Dennis så leker han mycket mer än mig med sin Aprilia :D

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Har det verkligen varit så mycke problem? Det jag sett är startmotorer och kontaktglapp.

För att få den i ordning för bana så behöver minst gaffeln styvas upp så det måste inte till 30 papp. Gaffelfjädrar + omschimsning ca 2-2500. Som sagt hör med Dennis.

Problemet är ju snarare att det är för mycket effekt för motardbana. Den är ju för brutal och det blir ju lite lurigt att få ner all effekt i backen eftersom det ligger så högt upp i registret. På gata eller stora banor (typ kinnekulle eller gelleråsen) så är den perfekt.

En husa är ju helt klart mer lek o bus enligt mig men ser man på Dennis så leker han mycket mer än mig med sin Aprilia :D

Jo, jag e med dig om hojen som sådan.
Dock blir i alla fall jag lite mörkrädd när man hör Dennis och lg´s erfarenheter.
Jag o lg skulle ju köra i vintras o hans jävla 450RXV startade ju fan aldrig om temp var under +10C grader sen kokade den fanimej jämt i skogen med, och så självklart brända han startmotorn...
Dennis har väl bränt startmotor och haft oljelock som farit osv. 3 startmotorer har han väl bränt va?
Jag tycker inte det är OK på en sån ny hoj oavsett om det e en racehoj eller ej. Hur många startmotorer o sånt har ni bränt på husorna?
I princip jämställer jag det med andra italienska design grejer typ Alfa osv. Snygga, coola och fräcka men helst i någon annans händer så man slipper betala själv ;)

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jo, jag e med dig om hojen som sådan.
Dock blir i alla fall jag lite mörkrädd när man hör Dennis och lg´s erfarenheter.
Jag o lg skulle ju köra i vintras o hans jävla 450RXV startade ju fan aldrig om temp var under +10C grader sen kokade den fanimej jämt i skogen med, och så självklart brända han startmotorn...
Dennis har väl bränt startmotor och haft oljelock som farit osv. 3 startmotorer har han väl bränt va?
Jag tycker inte det är OK på en sån ny hoj oavsett om det e en racehoj eller ej. Hur många startmotorer o sånt har ni bränt på husorna?
I princip jämställer jag det med andra italienska design grejer typ Alfa osv. Snygga, coola och fräcka men helst i någon annans händer så man slipper betala själv ;)

Dennis har nog svenskt startmotorrekord då han ligger inne med 4-5, de bränner väl inte utan nåt drev tor jag pajar.
Sen finns det ju alulock till oljan om man vill ha ett som funkar.
Konstigt nog trots racing m.m. så är hojen tokigt tung.
För bana behövs minst en x-trig styrkrona a 8 lök, omshimsning av gaffel.
För att få den bättre vill ju många även ha en vdb sving för 10 lök till samt bygga om bakstöten...

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
det blir skog på söndag Classe! Bara följa med:) Övningsköraren ska köra med mig och Jonas också. Gött! Då va det bestämt!:D

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
hehe, ska vi köra i mina hemtrakter i så fall?? då blir det skog och grustag och avslut hemma hos mig med kaffe och bulle:tungan:)

Fan, det låter inte fel!:) Får kolla med Jonas hur det är att ta sig upp till dig med knotterdäck.. Inte så kul att köra motorväg:huvet

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Det här låter roligt, får man följa med? Knotterdäck på motorväg har jag kört varje dag, inte så mkt kvar av dem nu... :crash

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Kan man inte köra grusväg till Classe?
Eller finns det några bra grusgropar här nere i civilisationen?;)
Lättare för Classe-mannen att ta sin feta Merca ner:D

Finns tydligen nån bra sand/grusgrop uppe i Bohus.. Hemmabyggd crossbana eller nåt..
X: 6420380, Y: 1277008 koordinater på hitta.se

Och Paser... Låna Marks hoj och följ med och kör lite i helgen!:)

Last edited:

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
det där låter kul ett utmärkt läge att testa knotter däcken me.
om ni vill ha med mig :Bugar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...