Vi som sladdar Motard i skogen...

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ingen som har en skyddväst/axelskydd och knäskydd till salu? Hade ju mä mig killen på crossbanan i helgen o han blev biten och vill köra mer. :tummenupp Men det va så bökigt o behöva dela på mina skydd så det hade vart gött om han hade egna.

Han får väl göra som jag och visa att han är en man, dvs köra utan skydd :)
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Jag är lite sugen på o köra imorrn. Kan väl inte heller nå bra vägar direkt, men hakar gärna på nån. Asfalt går bort, däcken går upp i rök där.
Det lär väl bli mörkt. Nån som har fixat bättre lyse mha HID eller liknande på sin hoj? Kit från xenonkungen? Behöver man två, både hel och halv eller klarar man sig med ett av dom? Adventuren har skapligt lyse, ja bättre än vanliga enduro-lysen iallafall, men skulle behöva lite bättre.


enligt svbp så får du inte ha det på halvljuset bara på helljus..

När sticker vi ut imon då??
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
enligt svbp så får du inte ha det på halvljuset bara på helljus..

När sticker vi ut imon då??

Vet inte.. Jonas kunde möta upp oss vid 18 typ. Men vi kan väl dra ut tidigare? Tyvärr kan jag bara lite skogsvägar uppe vid Jonsered. Så vi kan väl mötas vid statoil i Sävedalen.. Den som ligger vid E20 (Gudmars väg) Så får du säga en tid:) Gärna eftermiddagen:) Har lite skit att fixa på förmiddagen.
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Vet inte.. Jonas kunde möta upp oss vid 18 typ. Men vi kan väl dra ut tidigare? Tyvärr kan jag bara lite skogsvägar uppe vid Jonsered. Så vi kan väl mötas vid statoil i Sävedalen.. Den som ligger vid E20 (Gudmars väg) Så får du säga en tid:) Gärna eftermiddagen:) Har lite skit att fixa på förmiddagen.

jag ska byta olja på mercan på förmiddan, sen e jag fit for fight.

Jag trodde inte de skulle bli så sent som 18, 18.30 måste jag vara i Stenungsund. :huvet

ja skulle kunna va vid tappen kl 14??:)
 
Last edited:

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
jag ska byta olja på mercan på förmiddan, sen e jag fit for fight.

Jag trodde inte de skulle bli så sent som 18, 18.30 måste jag vara i Stenungsund. :huvet

ja skulle kunna va vid tappen kl 14??:)

14 blir bra det :) Så får vi väl se om vi hittar några vägar:tungan man kanske kommer ihåg nån som vi kört med Jonas när man väl är på plats:D
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jag jobbar till minst 16, så får hålla kåll här imorgon om det är nån som kan köra efter det helt enkelt.
Ang. lyse så e jag nog mer sugen på bättre lyse på hojen istället för hjälmljus, iallafall till att börja med. Kör ju till o från jobbet osv med den. Första åtgärden blir nog o koppla om så att både hel o halv lyser på helljus så att säga, generatorn ska lämna 200watt så det borde funka, handtagsvärme ska på med. Touringvarning på den!
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Jag jobbar till minst 16, så får hålla kåll här imorgon om det är nån som kan köra efter det helt enkelt.
Ang. lyse så e jag nog mer sugen på bättre lyse på hojen istället för hjälmljus, iallafall till att börja med. Kör ju till o från jobbet osv med den. Första åtgärden blir nog o koppla om så att både hel o halv lyser på helljus så att säga, generatorn ska lämna 200watt så det borde funka, handtagsvärme ska på med. Touringvarning på den!

jag kan nog följa med på en till sväng lite senare.. Får se om Jonas kan köra vid 18.. Och hur trött jag är efter Classe och jag har kört..

Då förstår jag att du vill ha bättre lyse på hojen först:tungan
Men om du kopplar så att både hel och halvljus lyser samtidigt är det risk att reflektorn brinner upp:näsblod Och tror generatorn bara är på 150W.. I alla fall på 08:eek:rna.. Sätt diodbaklyse, då får du några extra watt:D

Handtagsvärme is da SHIT:tungan fast mina ligger i en påse just nu:gnissla Ska bara orka montera på skiten!
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
jag kan nog följa med på en till sväng lite senare.. Får se om Jonas kan köra vid 18.. Och hur trött jag är efter Classe och jag har kört..

Då förstår jag att du vill ha bättre lyse på hojen först:tungan
Men om du kopplar så att både hel och halvljus lyser samtidigt är det risk att reflektorn brinner upp:näsblod Och tror generatorn bara är på 150W.. I alla fall på 08:eek:rna.. Sätt diodbaklyse, då får du några extra watt:D

Handtagsvärme is da SHIT:tungan fast mina ligger i en påse just nu:gnissla Ska bara orka montera på skiten!

Zenon kitta:D
Det är vell H4 Lampa på din hoj med? Har du det så får du ju zenon på både hel och halvljuset.:yoparty
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
jag kan nog följa med på en till sväng lite senare.. Får se om Jonas kan köra vid 18.. Och hur trött jag är efter Classe och jag har kört..

Då förstår jag att du vill ha bättre lyse på hojen först:tungan
Men om du kopplar så att både hel och halvljus lyser samtidigt är det risk att reflektorn brinner upp:näsblod Och tror generatorn bara är på 150W.. I alla fall på 08:eek:rna.. Sätt diodbaklyse, då får du några extra watt:D

Handtagsvärme is da SHIT:tungan fast mina ligger i en påse just nu:gnissla Ska bara orka montera på skiten!

Är det inte lite väl mycket touring med handtagsvärme? ;)
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
diodbaklyse nä, sätt reflex då tjänar du mest watt:tungan

vi kanske kan möta upp dig vid 16?

jocke ska vi sattsa på 14.30 istället?



Jo!:D

hehe, reflex... hmm.. fälls det ner en extra reflex när man bromsar då?;)

14:30 funkar bra! Hinner jag käka nåt med..

Äh, det är inte touring! Det är über!! När man kommer upp i min ålder så får man dålig blodcirkulation i händerna;):tungan:arsele:näsblod
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
hehe, reflex... hmm.. fälls det ner en extra reflex när man bromsar då?;)

14:30 funkar bra! Hinner jag käka nåt med..

Äh, det är inte touring! Det är über!! När man kommer upp i min ålder så får man dålig blodcirkulation i händerna;):tungan:arsele:näsblod

de e bra att du oroar dig för bromsljus för du ligger ju aldrig före mig bara bakom:D:tuttar:arsele

får göra en wire anordning som fäller ner en reflex när man bromsar haha!

men då syns vi mellan 14.30-15 :banana,jag slår dig en pling så jag hittar till tappen.
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
de e bra att du oroar dig för bromsljus för du ligger ju aldrig före mig bara bakom:D:tuttar:arsele

får göra en wire anordning som fäller ner en reflex när man bromsar haha!

men då syns vi mellan 14.30-15 :banana,jag slår dig en pling så jag hittar till tappen.

Pff! Hade jag varit några år yngre hade jag spöat skiten ur dig på crossbanan;)

Det är ju bara att bygga nåt!;) Farbror Joakim fixar!

Det är lätt att hitta dit.. Du kör E20 mot Lerum, svänger av vid Fräntorpsmotet och håller rakt fram och kör innervägen (Göteborgsvägen) som går längs med E20.. Sen kommer du fram till Statoil som ligger bredvid Cleanpark. Spelar ingen roll hur du kör i rondellen, du kommer fram till macken ändå..
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Pff! Hade jag varit några år yngre hade jag spöat skiten ur dig på crossbanan;)

Det är ju bara att bygga nåt!;) Farbror Joakim fixar!

Det är lätt att hitta dit.. Du kör E20 mot Lerum, svänger av vid Fräntorpsmotet och håller rakt fram och kör innervägen (Göteborgsvägen) som går längs med E20.. Sen kommer du fram till Statoil som ligger bredvid Cleanpark. Spelar ingen roll hur du kör i rondellen, du kommer fram till macken ändå..

Akta dig för tanterna på den där vägen bara så du inte blir invalid igen nu bara :D:tuttar
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Broms-reflexer ska jag bygga!
Det är ju två lampor på hojen, två st H1, så att ha båda samtidigt ska nog funka. Ktm adventure alltså, inte husan på profilbilden. Frågan är bara om man ska ha xenon i bägge eller bara en... 2x35watt xenon plus handtagsvärme på 60watt? plus lite annat skit som baklampa och så vidare. Borde funka. Får se hur fort jag kommer ut idag, kan ju prova o ringa nån av er när jag jobbat klart. Antagligen har ni frusit ihjäl vid det laget. Hehe. Vågar ni lägga ut mob. nr här?
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Broms-reflexer ska jag bygga!
Det är ju två lampor på hojen, två st H1, så att ha båda samtidigt ska nog funka. Ktm adventure alltså, inte husan på profilbilden. Frågan är bara om man ska ha xenon i bägge eller bara en... 2x35watt xenon plus handtagsvärme på 60watt? plus lite annat skit som baklampa och så vidare. Borde funka. Får se hur fort jag kommer ut idag, kan ju prova o ringa nån av er när jag jobbat klart. Antagligen har ni frusit ihjäl vid det laget. Hehe. Vågar ni lägga ut mob. nr här?

Jaha! Men säg det då!;) Trodde du skulle koppla om på Husan:)
Tror ljusspolen brukar ligga på 85W. Men det är så olika på hojarna. Kolla upp det så du inte bränner den:)

Rätt kalla och blöta va vi!!:D Glömde lägga ut mitt nr kom jag på nu.. Men vi kom tillbaka till verkligheten vid 17 typ.. Vi va långt åt helvete ut i skogen! Mötte farbror blå på nån grusväg också.. Dom såg inte så glada ut:tungan
 

Bifogat

  • DSC00241.jpg
    DSC00241.jpg
    235.1 KB · Visningar: 50
  • DSC00245.jpg
    DSC00245.jpg
    246 KB · Visningar: 35

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Jaha! Men säg det då!;) Trodde du skulle koppla om på Husan:)
Tror ljusspolen brukar ligga på 85W. Men det är så olika på hojarna. Kolla upp det så du inte bränner den:)

Rätt kalla och blöta va vi!!:D Glömde lägga ut mitt nr kom jag på nu.. Men vi kom tillbaka till verkligheten vid 17 typ.. Vi va långt åt helvete ut i skogen! Mötte farbror blå på nån grusväg också.. Dom såg inte så glada ut:tungan

Var var ni o körde? :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top