Vi som sladdar Motard i skogen...

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Den där grenen visste vart den skulle träffa, ja ser ganska suddigt på vänster öga nu :gnissla:huvet får fixa det högra ögat med :fyllisar så de väger jämt
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Den där grenen visste vart den skulle träffa, ja ser ganska suddigt på vänster öga nu :gnissla:huvet får fixa det högra ögat med :fyllisar så de väger jämt

Haha! Kan du prova att köra UTAN att skada dig nån gång? Det skulle va rätt ballt att se faktiskt! Har nog aldrig sett dig köra utan att du eller din hoj går sönder...!!:D:tuttar:arsele:näsblod
Du kanske ska fundera på att hämta din andra hjälm tills nästa skogskörning.. Så slipper du få en hel gran i ögat!!;):tungan:krama
 

hjälte

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
skeppshult
Hoj
Triumph sprint st 06, Suzuki Rmz 450 06
Tjena lånar tråden vet ni om någon cross affär i göteborg,

Tack på förhand Hjälte
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Så blev det Classe :) Nu är det en KTBerg!!:D
 

Bifogat

  • DSC00249.JPG
    DSC00249.JPG
    88.9 KB · Visningar: 49

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Så blev det Classe :) Nu är det en KTBerg!!:D

Fan va nice!:tummenupp får nog ta å beställa en sån:tungan

Haha! Kan du prova att köra UTAN att skada dig nån gång? Det skulle va rätt ballt att se faktiskt! Har nog aldrig sett dig köra utan att du eller din hoj går sönder...!!:D:tuttar:arsele:näsblod
Du kanske ska fundera på att hämta din andra hjälm tills nästa skogskörning.. Så slipper du få en hel gran i ögat!!;):tungan:krama

hehe de värsta är att de ligger nått i de du säger:gnissla, får hoppas på att morgondagen blir lyckad :Bugar.
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Ojoj, vilken dag alltså.

Började med att jag och Niklas körde iväg mot Blixås vid 11.30. Vi kom fram och kikade på lite när folk körde, och pratade sedan med träningsledaren som sade att vi skulle få provköra banan gratis kl. 13. Vi tittade spänt på och blev nog minst sagt lite nervösa. Vi känner varandra så bra att vi visste att det aldrig kommer att bli några "lugna rekreationsvarv" utan snarare "JAG ska inte bli omkörd! Maddafakkkaaaazzz!"

När vi skulle ut mot banan upptäckte vi att Niklas sits var lös, vilken knappast är att föredra när man ska köra bana. Så vi gick och frågade några grabbar om de hade lite silvertejp att låna. Ena killen tittade lite skeptiskt på oss, våra hojar, och kanske framförallt, våra däck. Niklas bakdäck har ju knappt några klackar kvar i mitten, och mina har inte mycket kvar heller.

Nåväl, så småningom var Husan lagad på typiskt manér och vi gasade ut på banan. Niklas hade absolut inget fäste överhuvudtaget, men jag fick hyfsat grepp och lyckades hålla helt ok tempo tyckte jag. 3 varv brummade vi innan vi tyckte att vi var nöjda. Mina hojkläder, som var rena och fräscha innan, såg numera ut som... Ja. En mammas mardröm kanske? :tungan

Vi började köra in mot stan igen, och stannade till på Clean Park i Frölunda för att spola av hojarna. Sedan styrde vi kosan mot Biltema.

När vi kört över Älvsborgsbron tyckte vi att det vore en bra idé att köra via grusgropen ute i Arendal en sväng.

Väl framme i grusgropen brummade vi gladeligen på. Åkte upp till den stora sandhögen längst bort på området (så att säga), den där ödesdigra högen som Niklas försökte hoppa nerför med motarden förut. Vilket ju gick sådär.
Vi körde upp och ner för högen och hoppade lite och allt var jättekul. Tills jag skulle köra uppför ena sidan och ha lite extra fart för att göra en liten flygtur vid krönet...

När jag kommer upp över krönet konstaterar jag snabbt att "Aj fan, här är det ett stup..." och störtar prompt ner på andra sidan. Som tur är så är jag ju smidig som ett mindre kylskåp, och lyckas galant kasta mig av hojen och landar relativt mjukt i gruset. Hojen störtar ner och klarar sig också faktiskt fint.
Jag håller på att skratta ihjäl mig, speciellt när Niklas kommer upp och kommenterar det hela med "Vad i helvete...?".

Nåväl, kollar att allt ser bra ut, drar igång hojen, och kör vidare. Kör en liten bit och ska sedan vända om för att köra tillbaka mot högen med fart och flyga lite (igen).
När jag kommer svängande med ganska bra fart lyckas förstås mitt framhjul hitta av en stor djävel till sten, vilket resolut skickar mig ner i marken med vänster axel och armbåge som kraschzon. Som tur är består ju marken här av grova stenar, vilket som vi alla vet är väldigt mjukt att landa på...

Nåväl, även här klarar sig både hoj och förare ganska bra. Min armbåge är lite blåslagen, men det är väl i princip allt som hände.

Och, som tur är, så hade jag ju helmetcamen med mig, så båda mina fantastiska vurpor finns på film! Ska bara klippa ihop dem lite snabbt så slänger jag upp dem på tuben och länkar här.

Edit: Och klippet!
[YOUTUBE-ID]4MxXaGNnkP0[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jag, Karin, Jonas, Habbe, Lilja och Sämsgård hade en riktigt skön dag i Stenungsund. Var ju lite skeptisk när det regnade på morgonen men det var ju ca 12 grader så vi körde upp ändå. Regnet försvann innan avfärd och 12 grader är ju nästan tropiskt så här års :)

Banan var riktigt skön med bra grepp och djupa vallar.
Hade hjälmkameran på och hann få ca ett varv bakom Sämsgård innan linsen fylldes med jord :( Får se om det är någon ide att lägga upp klippet.

En nackdel är att banan i Stenungsund är ju relativt liten och ganska sandig och det innebär att den blir tungkörd. Puh...
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Jag, Karin, Jonas, Habbe, Lilja och Sämsgård hade en riktigt skön dag i Stenungsund. Var ju lite skeptisk när det regnade på morgonen men det var ju ca 12 grader så vi körde upp ändå. Regnet försvann innan avfärd och 12 grader är ju nästan tropiskt så här års :)

Banan var riktigt skön med bra grepp och djupa vallar.
Hade hjälmkameran på och hann få ca ett varv bakom Sämsgård innan linsen fylldes med jord :( Får se om det är någon ide att lägga upp klippet.

En nackdel är att banan i Stenungsund är ju relativt liten och ganska sandig och det innebär att den blir tungkörd. Puh...

Fick du ihop nått film klipp?? silken träningsvärk jag har idag! :D
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Skön krasch fest!
Den där grusgropen måste man ta sig en titt på såg hysteriskt kul ut:banana
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Ska du med i helgen och köra Classe? Jag och Jonas tänkte köra lite.. Men vet inte vart bara. Finns det nån rolig grusgrop uppe hos dig? Eller jobbar du i helgen? Annars kanske vi kan köra bana nånstans?
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Ska du med i helgen och köra Classe? Jag och Jonas tänkte köra lite.. Men vet inte vart bara. Finns det nån rolig grusgrop uppe hos dig? Eller jobbar du i helgen? Annars kanske vi kan köra bana nånstans?

jag ska jobba på lördag som de ser ut nu men söndag är jag nog ledig. Om stenungsunds crossbana är öppen då så ska jag dit å köra tänkte jag. Är den inte de så finns det några roliga grusgropar i närheten :tummenupp
 

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
jag ska jobba på lördag som de ser ut nu men söndag är jag nog ledig. Om stenungsunds crossbana är öppen då så ska jag dit å köra tänkte jag. Är den inte de så finns det några roliga grusgropar i närheten :tummenupp

Meh! Du är ju sjuk på lördag fick jag precis höra! Häng med mig och Jonas i skogen istället:) Crossbanan kan vi ta i sommar när det är torrt och roligt att köra:D
Fast om det är fint väder på söndag kanske vi kör då istället.. Tror övningsköraren va sugen på att köra då.. Aja, det är ju bara tisdag :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top