Viking Motor Park nyheter

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
R2 skrev:
2608431
ett svar vore ju det att all motorsport i hela england under ett år släpper ut mindre skit än en jumbojet som flyger enkel väg till australien.

har dock ingen källa på detta, men engelska eurosport kommentatorerna hävdar det på ett sätt som tydligt pekar på "nått på fötterna".

Det där argumentet visade sig tyvärr vara ett dåligt exempel när de tog upp det i senaste engelska PB, men visst vore det synd om motorbanan nu skulle gå i stöpet bara för sveriges journalister just nu springer åt samma håll och tar upp den ena domedagsnyheten efter den andra. Domedagsnyheter de dessutom har väldigt dåliga bevis för utan bara är lösa gissningar.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sandstream skrev:
2608510 Vore kanon! :tummenupp

Passa på att ta med att många klasser inom mc- och bilracing kör på 95 oktan och med katalysator (att många inte gör de behöver du ju inte nämna :D ).
nä men snart gör vi ju det, går åt det hållet utan tvekan.
och som läget är så gäller det att förekomma inte förekommas.

jag orkar inte sitta och leta upp det där som ren fakta.

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Har vi inga högskolestudenter här på forumet?
Dom brukar få göra miljökonsekvensutredningar och resultat av
sådana brukar kunna höja ögonbryn.
Försök hitta nåt som kan va aktuellt i bygden
Enköpings fotbollsatsning
Militären i Enköping

Kanske hade varit lättare med folkomröstning om saken
Alla på Sporthoj skriver sig hos WestW

sandstream

Guest
RTR skrev:
Kanske hade varit lättare med folkomröstning om saken
Alla på Sporthoj skriver sig hos WestW
Han har en läskig hund så bara jag slipper åka dit så är det okej :D

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
sandstream skrev:
2608723 Han har en läskig hund så bara jag slipper åka dit så är det okej :D

Menade bara som när många skriver sig i en kommun med låg skatt för en dag å sen flyttar tillbaka.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Insändare nu igen

untitled1ar5.gif

Last edited:

sandstream

Guest
WestW skrev:
2621941 Insändare nu igen
Snart får du ägna lite tid åt att hitta info om utsläppen från motorsport så du kan skriva en bra insändare och få lite rätsida på debatten :tummenupp

Egentligen borde Viking Motor Park ha en person som sköter detta!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
sandstream skrev:
2622007 Motorsportens Vänner, kanske?

Ska se om jag kan knåpa ihop en insändare!

Kanon. Vi får hitta en linje att gå på och så skickar vi insändare undertecknat Motorsportens Vänner. In med förslagen i denna tråd så kan fler läsa och granska innan jag skickar in.

Lika bra att dänga in en förklaring varför vi kallar oss Motorsportens Vänner. Miljösnubbarna som skriver dessa insändare gnäller jämnt på insändare med signatur och inget namn. Kan inte stå för sitt ord bla bla bla.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Det är tragiskt att detta projekt nu skall hotas bara för att miljöpartiet och alla deras lobbyister i media just nu skriker högst och mest om ett eventuellt klimathot och att jordens existens är hotad om vi inte återgår till gamla jordbrukssamhället.

0,038% av atmosfären består av koldioxid och av de totala växthusgaserna i atmosfären så står koldioxiden för 7% och vattenångan för 86%. Endast 14% av atmosfärens koldioxid, eller 1% av växthusgaserna, anses bero på förbränning av fossila bränslen. Av jordens totala utsläpp av koldioxid står sverige för 3 promille och av dessa står trafiken för en av dessa promillen enligt motormännen. En eventuell motorstadium i Enköping och den påverkan den kan ha på miljön måste vara utanför det mätbara, att påstå något annat är trams från MP.

Last edited:

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
WestW skrev:
2622020 Kanon. Vi får hitta en linje att gå på och så skickar vi insändare undertecknat Motorsportens Vänner. In med förslagen i denna tråd så kan fler läsa och granska innan jag skickar in.

även miljöpartister brukar flyga eller köra stora feta suvar
i norrland
här nedan är en länk där man kan räkna ut flygets miljöpåverkan per km
kan kanske vara något att använda

http://www.luftfartsstyrelsen.se/templates/LS_InfoSida_70_30____35444.aspx

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det verkar inte bättre än att miljölobbyn arbetar för fullt med insändare. Ni behöver ju inte tro att det är olika personer bakom alla insändarna. Oftast är det en lobbyorganisation som försöker bygga upp ett motstånd mot, i det här fallet, motorparken.

Det egentligen enda sättet att bemöta det hela är att skriva egna insändare och bygga upp förtroende och förstående. Samt att slå hål på deras argument.
Och för att inte sjunka till deras nivå, att samma grupp av människor skriver insändare under olika namn så tycker jag att var och en av oss kan ta och skriva en insändare med våra tankar.

Någon här som orkar sammanställa adresserna till dom lokala tidningarna ?
Så att vi kan påbörja det arbetet.

sandstream

Guest
Om någon kan fixa fram adresserna enligt önskan ovan så kommer iaf jag att skriva insändare! :tummenupp

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Jag tycker vi skriver insädare här först så får alla vara med och tycka sen kan jag eller någon annan skicka in den till lokala blaskan EP samt kanske även UNT.

Tror det är bra om man försöker hålla en viss linje och skriva under med samma sak.

sandstream

Guest
WestW skrev:
2625430 Jag tycker vi skriver insädare här först så får alla vara med och tycka sen kan jag eller någon annan skicka in den till lokala blaskan EP samt kanske även UNT. Tror det är bra om man försöker hålla en viss linje och skriva under med samma sak.
Finns en poäng med det men å andra sidan är det kanske bra om det får flera insändare från olika håll?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO