Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Långt inlägg...Dr.Bike skrev:1. Vad gör man med såna?
2. Dessutom har alltid tydligen minoriteter per definintion "rätt" i sverige.
3. Du vet lika väl som jag att det läggs STÖRRE resurser på att motverka just motorbanor, än att t.ex stoppa andra förorenande företeelser i samhället som inte är lika kontroversiella.
4. Båtmotorer, gräsklippare, vedeldning, tändvätska, HA-oljor i däck, osv osv (kan nog komma på hur många grejer som helst)... Men hör man nånsin någonting om dessa fenomen i debatten?
1. Ignorerar. Man får välja sina fajter.
2. Vi är en minoritet.
3. Nej, det är inget jag vet. Jag betvivlar starkt att det är så. Påståendet är absurt.
4. Ja, visst gör man det! Och man hör mycket om det. Tvåtaktsmotorer i gräsklippare förekommer mig veterligen inte längre i svensk handel. De har varit förbjudna i ett tiotal år på vissa håll i världen. Båtmotorer har jag ingen aning om hur rena/skitiga de är, men motorbåtarna är under attack för föroreningarna, bullret och det svall de orsakar. Vedeldning är förbjudet inom vissa tätorter. Tändvätska är en rätt stor grej för "miljönissarna" (de gillar inte kolvätena), något man läser om till och från. HA-oljor har det varit tyst om ett tag men de var på tapeten mycket en period.
Det finns ingen konspiration mot motorsporten. Att prata om de dumma miljönissarna är på samma nivå som att prata om de dumma motoridioterna. De som bor nära en motorbana blir inte särkilt imponerade av sånt.