Man jämför naturligtvis för att de brukar lyckas få sin bana. De lyckas med något vi misslyckas med. Skall man lära skall man lära av dem som vet hur det görs.P@trik skrev:2628769Varför ska det alltid jämföras med golfbanor ? Möter dom på samma motstånd ?
Bingo skrev:2628776
Det brukar vara en del tjafs runt deras banor också. Känsliga miljöer/naturskyddsområden etc etc.
Jag har gett min syn på att motorsport inte behöver ses som en samhällsfara utan tvärtom driva samhällsutveckling framåt på många områden samt visat att jag ändå gillar insändaren som WestW tog fram! Vad ditt problem med mig är övergår dock mitt förstånd o har Du nått privat emot mig så ta d hellre igenom pmgthyni skrev:2628710du förstår uppenbarligen inget om vad det är frågan om... det är opinionsbildning! Folkopinionen avgör faktisk om det blir en bana eller inte och använder man vulgärargument och framstår som en fåntratt så vinner man knappast opinionen även om man tycker att man var duktig som tvålade till meningsmotståndaren.
Det stämmer. Min slutsats är att vi måste vara ännu smartare och smidigare än golfarna. Insändaren ovan uppfyller inget av de kriterierna. Jag vet natuligtvis inte hur de som står bakom projektet ser på saken men om det hade varit mitt projekt så hade jag betackat mig för den sortens "hjälp".P@trik skrev:2628786Visst brukar det vara en del tjafs vid byggande av golfbanor men det går knappast att jämföra med en motorbana.
I mitt närområde kan jag räkna upp ca 8st golfbanor och 0 motorbanor.
Bingo skrev:2628938Det stämmer. Min slutsats är att vi måste vara ännu smartare och smidigare än golfarna. Insändaren ovan uppfyller inget av de kriterierna. Jag vet natuligtvis inte hur de som står bakom projektet ser på saken men om det hade varit mitt projekt så hade jag betackat mig för den sortens "hjälp".
Kamikaze kid skrev:2630189Men du!
Du som nu då anser dig veta hur en sådan insändare ska se ut och kan skriva jättebra svenska... Gör nått istället för att kritisera!
Visa vad du går för!
Nu väntar jag med spänning på en helt fantastisk insändare med all fakta på rekordelig svenska!
Kommer det nån eller kommer jag få skäll?![]()
Varken eller. Jag känner mig inte förpliktigad att vare sig skriva en insändare eller vara stygg mot digKamikaze kid skrev:Kommer det nån eller kommer jag få skäll?![]()
Bingo skrev:2630238Varken eller. Jag känner mig inte förpliktigad att vare sig skriva en insändare eller vara stygg mot dig![]()
Gabor skrev:2630205VOV VOV VOV....
Problem är alltid miljöívrarna....tom etablerade banor har svårt att få existera.
Att sedan starta upp ännu en, det ser ut som en utopi, å då har grabbarna bakom vikong projektet ganska bra koll efter alla år i konstanta argumentationer , Både mälardalsprojektet utanför Hallstahammar, där det stöp på just miljöstopp, någon tyckte att ugglor var viktigare...åsså långbänken Arlandabanan, stöp på buller ????... å nu Viking...
Gimo/ Lunda ser ut att bli problembarn....
Kamikaze kid skrev:2630311Nehepp...
Men kan vi tona ner gnället om hur det inte ska va då och koncentrera oss på hur det ska se ut istället?
Jamenar att sitta här och mästra hur det ska va gör bara att vi inte kommer få ihop nått!
Själv så är jag varken bra på att skriva insändare eller kan all fakta förutom att jag skulle vara huuur lycklig som helst om detta blev verklighet!
Men då får vi väl för fan samlaihop oss och slåss för vårat intresse!
Sitta här och tjabbla skrattar sig nog nävernissarna sig harmynta över!
Gabor skrev:2630357Jag är med å stödjer projektet, gör du ??
Gå in på hemsidan.. http://www.vikingmotorpark.com/
Läs igenom allt arbete som är nedlagt..
![]()
Nej, men jag tror den insändaren,trots vissa diskutabla svänganden med fakta, får mer nya anhängare än vad "Motvikt-insändaren" får/fick. Av tämligen uppenbara skäl.WestW skrev:2632442Någon som röstade på mp i valet?
Det tror jag tyvärr ocksåGustav O skrev:2632475Nej, men jag tror den insändaren,trots vissa diskutabla svänganden med fakta, får mer nya anhängare än vad "Motvikt-insändaren" får/fick. Av tämligen uppenbara skäl.
Gustav O skrev:2632475Nej, men jag tror den insändaren,trots vissa diskutabla svänganden med fakta, får mer nya anhängare än vad "Motvikt-insändaren" får/fick. Av tämligen uppenbara skäl.
Problemet är att jag inte har tillräcklig fakta om utsläpp, gränser, nivåer etc etc.Dr.Bike skrev:2632512Kanske GustavO skriver "vår" gemensamma insändare?
Du verkar ha kläm på hur slipstenen skall dras, så det vore jättebra om du kan vara "sekreterare" i detta, och ta in synpunkterna från oss andra
OK för dig?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |