VI HAR BARA EN JORD ATT TY OSS TILL
De är inte sena att utnyttja rubriksättning till att plocka snyftpoäng. Självklart har de helt rätt, vi har bara en jord. Går det inte att använda en liknande rubrik i syfte pro Viking Motorpark? VI HAR BARA ETT LIV? Äh, jag är bara irriterade över förutsägbarheten och svårigheten att bemöta den extremt värdeladdade argumentationen.
sandstreams pekande på det uppenbara försöket att plocka billiga och snabba poäng och svårigheterna att få MP att underbygga sin argumentation med fakta och undersökningar tror jag är rätt sätt. Tyvärr går det bara att göra så många gånger innan insändarna refuseras.
Vilka bevekelsegrunder finns _för_som kan tilltala "den breda massan"? Trafikäkerhet, både förare men även fordon (testning)? Människors livskvalitet? Aktiviteter för ungdomar? Ekonomi, har nämnts? Sätta Enköping på kartan? Det jag menar är att ge fasen i att bemöta MP's argument utan att istället föra diskussionen och på så sätt försöka att få MP att se ut som riktigt trista, neggisar och bakåtsträvare.
En annan tanke som slog mig. Det pratas om att insändare ska skrivas gemensamt och att ord ska vägas.. Att VikingPark ska kontaktas för att ev önskemål ska mötas. Hmmm... Om VikingPark vill ha insändare skrivna i någon riktning så lär väl de göra som alla gör, anlita en PR-byrå. Insändare är för mig ett sätt för var och en att göra sin röst och sina åsikter hörda. Visst finns det nackdelar om en massa nissar skriver galenskaper men lika tokigt tror jag det blir om endast några få tillåts synas i debatten. Att MP troligtvis sitter på kammaren i klump och skriver må vara hänt men det blir desto värre för dem om de plötsligt måste bemöta anfall från flera flanker.
NB. Förtydligande. Jag låter barsk när jag skriver men jag är snäll och glad egentligen.