flugan
Vem vet
Är det med till större delen offentliga medel som ovalen skall byggas ? Lars Lindegren får det att låta så.
Det är inte den uppfattning jag har fått. VMP ska ordna egna finansiärer.flugan skrev:2650250Är det med till större delen offentliga medel som ovalen skall byggas ? Lars Lindegren får det att låta så.
sandstream skrev:2650321
Angående den senaste insändaren så har man ju lust att bara förklara för Lars att motorbanan inte ens är en liten droppe kiss i Atlanten och att han borde lägga sin tid på att jobba mot riktiga miljöförstörare.
Personligen tror jag han stör sig mest på att banan ska hamna i hans kommun.
flugan skrev:2650250Är det med till större delen offentliga medel som ovalen skall byggas ? Lars Lindegren får det att låta så.
Spelar nog ingen roll hur många och bra insändare som skrivs om hur bra det kan bli med en bana, en del kommer alltid att vara emot.WestW skrev:För dom som motarbetar banan så ser dom bara förstörelse och kostnader. Folket som kommer och tittar på tävlingar sliter på komunens asfalt. Usch och få. Skadar sig någon blir lasarettet i Enköping belastat.
WestW skrev:2654915Dom börjar ta över.
Kom med ett bemötande nu.
Det tror jag också efter att ha läst de senaste insändarna.Swedecat skrev:Jag tror att VMP förespråkarna vinner på att inte försöka argumentera med motståndarna utan det är bättre att se till att föra fram sina egna Bra argument och bara bemöta de värsta påhoppen från vänsterkanten.
sandstream skrev:2654981
Att säga att det inte är något problem med miljön osv är nog bara som att skjuta sig själv i foten.
sandstream skrev:2654981Det tror jag också efter att ha läst de senaste insändarna.
Att säga att det inte är något problem med miljön osv är nog bara som att skjuta sig själv i foten.
Swedecat skrev:Klassisk Vänster- och Miljöpartipropaganda.
gthyni skrev:2655028
att göra det till partipolitik är väl ganska korkat.. det var en folkpartist som var först ut och skulle stoppa banan.
De facto så är beslutet för eller mot en motorbana ett politiskt beslut och tas i fullmäktige nästa år.gthyni skrev:2655028precis, Sandstream,
det är opinionen som ska vinnas inte käbblet med motståndarna.
att göra det till partipolitik är väl ganska korkat.. det var en folkpartist som var först ut och skulle stoppa banan.
Det får vi verkligen hoppas och något att tänka på för alla motorintresserade i Enköping som funderar på att rösta rött eller grönt nästa gång.Titania skrev:Dvs de globala miljöargument som förs fram i debatten tror jag inte kommer att vara avgörande utan man ser till närmiljön och kommunens bästa.
Titania skrev:2655082Gawd!
I MP's övergripande mål för ett attraktivt Enköping står bl.a.
"- Att försöka stoppa motorbanan i Bårskärsskogen till förmån för hästsporten"
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=11110&number=88627
(tur att det inte står hästtransport)
Det skulle man ju kunna skriva om men det blir nog helt fel för då angriper vi MP och kommer bort från sakfrågan.Titania skrev:2655082Gawd!
I MP's övergripande mål för ett attraktivt Enköping står bl.a.
"- Att försöka stoppa motorbanan i Bårskärsskogen till förmån för hästsporten"
sandstream skrev:[jag] har inget emot hästsporten som sådan men att den skulle vara speciellt miljövänligt tror jag inte.
...all mat de äter ska transporteras...
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |