Viking Motor Park nyheter

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
sandstream skrev:
2655449 En motorsportintresserad diktator i Sverige vore inte hel felt.

Tänk om man kunde få Carl XVI Gustaf att officiellt stödja planerna på VMP. :Bugar

Då slipper han åka ända till Gelleråsen för att leka av sig med bilarna. :tummenupp

Naturligtvis ser jag inte Kungen som en diktator.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
flugan skrev:
2655537 Hästen klarar ju sig inte på gräset som växer där den står.
Nej, men vad tror du att käket de tuggar i sig är gjort av då? Om de inte odlar hästmaten på landet, där hästarna bor, var odlar man den då? I din balkonglåda? :D

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Bingo skrev:
2656094 Nej, men vad tror du att käket de tuggar i sig är gjort av då? Om de inte odlar hästmaten på landet, där hästarna bor, var odlar man den då? I din balkonglåda? :D
Nu börjar det bli fett OT, men det är väl inte så många hästägare som odlar spannmål till sina egna krakar, de flesta köper väl foder (fossil fuel propulsed lateral dislocation of herbivor nutrients).

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Denna insändare tycker jag inte var smart!
Precis så här ska man inte göra anser jag. Nu har man gjort sig ovän med alla.

061213sq7.jpg

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
WestW skrev:
2657856 Denna insändare tycker jag inte var smart!
Precis så här ska man inte göra anser jag. Nu har man gjort sig ovän med alla.

Jag tror faktiskt inte den är helt oäven. Det märks ju att det är en miljömedveten person som skriver och ärligt talat så finns det nog många som tror att det är svart på himlen av motortävlingar som inte tänker på att deras senaste utlandssemester faktiskt förorenade mer än hela STCC-serien på ett år. Att de tre 'miljövännerna' som skrivit insändare inte är med på dessa noter kan jag fullt och fast se men övriga läsare får sig nog en tankeställare.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Kanske inte den typen av insändare som Viking Motor Park vill se men den sätter ändå ett visst perspektiv på ämnet vilket förhoppningsvis tidningens läsare förstår. Sen brukar det inte bita på miljöpartister att andra sysselsättningar skulle skita ned ännu mer, men jag förstår frustrationen hos författaren efter ha läst vad Lars, Sune och Lisa skrivit i sina insändare.

Tyvärr kommer nog denna pajkastning fortgå så länge projektet just är ett projekt. Skulle man kunna spela på typ Unibet eller Lloyds om Viking Motor Park går i hamn eller ej så vet jag iallafall vad jag skulle sätta mina slantar på...

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Visst ger han sig på andra utövare av olika slags saker men den är ändå lite "upplysande" så den var inte så tokig ändå.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
MP sätter själva olika grupper mot varandra på sin hemsida. Hästar vs. hojar.

Tyvärr tror jag att insändaren ger mer att ta på för MiljömuPparna, mer att angripa. Som någon skrev tidigare är det inte MP som ska omvändas för det är en omöjlighet utan att allmänheten inser att fördelarna överväger nackdelarna med VMP. Frågan är om att gå i polemik med de enögda och tunnelseende är rätt väg? *funderar högt*

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Det är ju inte helt tokigt och jag håller med i mycket i insändaren men det gäller att inte få fler emot sig. Illa som det är redan.

Tycker man ska undvika att hoppa på andra sporter eller ta upp exempel om dom. Hålla sig neutral helt enkelt.

Golfarna skiter nog i våran motorbana men om det börjar dras exempel att motorsport skulle vara miljövänligare än golf osv så kommer det att hugga direkt.

sandstream

Guest
Jag tycker insändaren var okej eftersom den kanske får upp ögonen på en del men att ge sig på andra sporter tror inte jag heller är rätt väg att gå.

BTW: På Jay Leno i morse visade de en artikel från NewsWeek 1975 där man varvnade för den globala nedkylningen. Allt pekade mot en ny istid och att vi borde försöka smälta isen runt poolerna för att öka värmen. Tänk vad miljödebatten kan svänga på bara 30 år när vi pratar om en planet som funnits i 4 miljarder år.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Här har du något att bita i Sandstream :)

MP och gänget är extra sura nu. En annan viktigt skog ryker som dom kämpat som tokiga för.

ENKÖPING (EP) Regeringen har
avslagit överklagandena av
detaljplanen för Storskogen. I
och med regeringens beslut
vann detaljplanen omedelbart
laga kraft.
– Det var ingen överraskning
när beslutet kom, men
det är klart att jag hade
hoppas att regeringen skulle
se Storskogenärendet i ett
större perspektiv, säger Sune
Säll, Naturskyddsföreningens
ordförande i Enköping.

Naturskyddsföreningen i
Uppsala län, genom Enköpingsbon
Sune Säll, samt Enköpingsborna
Christina Holmberg
och Tommy Persson, överklagade
kommunfullmäktiges
beslut om detaljplanen för
Storskogen till länsstyrelsen.

061214hd1.jpg

Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Hmmm

Kanske Lars Lindegren borde åka till Ryssland och Indien och ta itu med de stora miljöproblemen istället.:confused:
Om katastrofen nu är så nära....?

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Lustigt att Lars Lindegren argumenterar för att man skall moderera oljekonsumtionen så att den räcker längre.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
AddeRS skrev:
2659694 Kanske Lars Lindegren borde åka till Ryssland och Indien och ta itu med de stora miljöproblemen istället.:confused:
Om katastrofen nu är så nära....?

Det är utanför hans hemkomun...
Och bullret i Ryssland och Indien stör inte honom!

Fråga när vad som är rättfärdigatt att göra?
Skjutsa barn till hockeyträningar i lokaler uppvärmda och nerkylda?
Är inte det en energislukande miljöbov?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
på 50talet pratade man om oljekrisen, på 60talet pratade man om oljekrisen, på 70talet pratade man om oljekrisen, på 80talet pratade man om oljekrisen,
på 90talet pratade man om oljekrisen, på 2000talet pratar man fortfande om oljekrisen.. de har krisat rätt länge nu..

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Intressant att han tycker att "sockrandet av erbjudandet med miljövänliga kurser" inte är värt något. Överlag så förespråkar väl alla som arbetar med miljö att även små insatser spelar roll.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
wdac skrev:
2659828 på 50talet pratade man om oljekrisen, på 60talet pratade man om oljekrisen, på 70talet pratade man om oljekrisen, på 80talet pratade man om oljekrisen,
på 90talet pratade man om oljekrisen, på 2000talet pratar man fortfande om oljekrisen.. de har krisat rätt länge nu..

nädu,
oljekrisen började man prata om i mitten av 70-talet och då ur ekonomiska och
politiska vinklar. Först långt senare började man reflektera över att världens
oljereserver faktiskt är begränsade.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
gthyni skrev:
2659837 nädu,
oljekrisen började man prata om i mitten av 70-talet och då ur ekonomiska och
politiska vinklar. Först långt senare började man reflektera över att världens
oljereserver faktiskt är begränsade.
farmor å farfar må va gammla men inte så gaggiga..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO