Viking Motor Park nyheter

sandstream

Guest
#space skrev:
2661146 Precis! Att "bevisa" i hundratals insändare o mail att flyg o sjöfart o annan trafik "smutsar" ner mer/år än en tilltänkt motorbana är såklart fel väg att gå. Att arbeta med att ta fram all fakta o vad Staden o byggden skulle vinna på en motorbana biter så mkt mer på kommunpolitiker o kommuntjänstemän samt reella argument med allt positivt arenan i form av ungdomsverksamhet till stora publika VM tävlingar osv osv kommer att föra med sig, o därigenom skapa o möjliggöra en dialog med beslutsfattarna o tjänstemännen som inte är angripande på andra näringar o andra människors arbeten, utan just saklig o icke fientlig :)
Kommunen är positiv till banan.
VMP har redan gjort ett 30-tal utredningar.
Problemet är miljöpartiet och lite annat löst folk som helt enkelt inte
vill ha någon bana i Enköping och de kommer ALDRIG att acceptera banan.

Att tala om nya arbetstillfällen, bättre ekonomi för kommunen, bättre kännedom om Enköping osv har vi redan gjort i insändare men det är som sagt inte argument som biter på fanatiska miljöivrare som tror att jordens undergång är nära. Att de borde lägga sin energi på viktigare miljöaspekter istället visar bara att grundproblemet är att de inte vill ha banan just här.
 

Dr.Bike

Guest
Bingo skrev:
2661457 Ok, om du nu inte är ute efter att tjafsa, vilken del är det du vill ha närmare förklarad?

Ditt svar säger allt tack.
Kan du inte se arrogansen och storvulenheten i ditt eget magsura inlägg behöver jag inte ha något ytterligare förklarat.
 

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
2661644 Kommunen är positiv till banan.
VMP har redan gjort ett 30-tal utredningar.
Problemet är miljöpartiet och lite annat löst folk som helt enkelt inte
vill ha någon bana i Enköping och de kommer ALDRIG att acceptera banan.

Att tala om nya arbetstillfällen, bättre ekonomi för kommunen, bättre kännedom om Enköping osv har vi redan gjort i insändare men det är som sagt inte argument som biter på fanatiska miljöivrare som tror att jordens undergång är nära. Att de borde lägga sin energi på viktigare miljöaspekter istället visar bara att grundproblemet är att de inte vill ha banan just här.


Exakt Sandstream. Miljötomtarna (precis som i Hallstafallet) KOMMER aldrig att vara resonliga, aldrig i helvete. Inte ens det klaraste fakta vill dessa bakåtsrävare ta till sig.
Eller som jag skrev nånstans: Jodå alla som INTE är mot allt, som miljötomtarna desvärre är, kan inse att en motorbana inte kommer göra miljön grönare, men alla som kan tänka, kan även inse att man får välja sina strider och rikta in sig på de VERKLIGA miljöhoten. Så en motorbana BORDE inte vara ett primärmål ur rent miljöteknisk synpunkt.
Det handlar alltså om nåt annat. Känslor och ideologier.

Nu är ju dessutom motorsporten så i sin natur att den, hur liten den än är, alltid p.g.a sin "onödiga" (i miljötomtarnas ögon) karaktär, alltid kommer vara den vassate nageln i deras öga då det retar dem till vansinne så de inte ens kan se skogen för bara träden.

Miljötomten i Enköping svarade ju mig att de VISST tänker på andra miljöhot osv, men... Och det är alltid det där men:et, vilket visar att man endast flyktigt lyssnar på argument, även om de nu t.o.m skulle vara desamma man själv använder!
+ att han bara svarade i förbifarten, utan att reflektera på vad han sa.
Utan han valde att svälja kamelen med hull och hår.

Den största miljöboven i hans kommun har han ännu inte upptäckt (märkligt nog), men jag tänkte jag ska droppa den i ett senare skede.
Problemet blir väl som vanligt att miljöstrutsen sticker huvet i sanden och väljer, likt en rasande tjur att bara att rusa mot det röda skynke som motorsport är i deras ögon.

Blind för de verkliga hot som banderillas och svärd utgör och som lurar på annat håll...

xfader skrev:
2661445 Alla skåningar är ju trevliga, det vet du väl? Göteborgare är hyvens folk det med!

:rolleyes:

Ja alla jag mött hittills iaf.
 
Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
sandstream skrev:
2661644 Kommunen är positiv till banan.
VMP har redan gjort ett 30-tal utredningar.
Problemet är miljöpartiet och lite annat löst folk som helt enkelt inte
vill ha någon bana i Enköping och de kommer ALDRIG att acceptera banan.

Att tala om nya arbetstillfällen, bättre ekonomi för kommunen, bättre kännedom om Enköping osv har vi redan gjort i insändare men det är som sagt inte argument som biter på fanatiska miljöivrare som tror att jordens undergång är nära. Att de borde lägga sin energi på viktigare miljöaspekter istället visar bara att grundproblemet är att de inte vill ha banan just här.

Just de här aspekterna känns nästan viktigare att ta upp igen och igen och igen istället för att försöka bemöta MP:arnas mantrarabblande. Att försöka greppa och ta initiativet i diskussionen istället för att bemöta, hamna i försvarsställning och inte komma framåt.

Jo, jag vet att jag också borde skriva insändare och inte sitta här och vara en riktig s-f men jag hittar ingen vettig vinkling. Jag retar mig på MP's sätt att sätta aktiviteter mot varandra (motorsport vs. hästsport). Att inte verka för mångfald brukar i det långa loppet istället generera enfald.

Inte för att jag har någon större aning egentligen men... Är det inte så att motorsporten fungerar som utvecklare av nya och bättre motorer? Att motorsporten i sig är mer eller mindre nödvändig för miljövänligare motorer (om man drar frågan till sin spets och lite till)?
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Titania skrev:
2661753 Just de här aspekterna känns nästan viktigare att ta upp igen och igen och igen istället för att försöka bemöta MP:arnas mantrarabblande. Att försöka greppa och ta initiativet i diskussionen istället för att bemöta, hamna i försvarsställning och inte komma framåt.

Jo, jag vet att jag också borde skriva insändare och inte sitta här och vara en riktig s-f men jag hittar ingen vettig vinkling. Jag retar mig på MP's sätt att sätta aktiviteter mot varandra (motorsport vs. hästsport). Att inte verka för mångfald brukar i det långa loppet istället generera enfald.

Inte för att jag har någon större aning egentligen men... Är det inte så att motorsporten fungerar som utveckare av nya och bättre motorer? Att motorsporten i sig är mer eller mindre nödvändig för miljövänligare motorer (om man drar frågan till sin spets och lite till)?

Helt korrekt.
I den öppna allmänna debatten ska man göra precis som du säger.
De har ju redan bestämt sig, och att TRO att en mantrarabblande MP:are kommer ändra sig, ja det är nog att hoppas för mycket.

Ett utdrag ur deras lokala manifest i Enköping:

"Miljöpartiet de Gröna i Enköpings
kommun begär en folkomröstning
om den planerade motorbanan
Vi befarar att den planerade motorbanan
i Bårskärsskogen kommer att medföra
en mycket negativ miljöpåverkan.
I en värld, där vi dagligen får bekräftat
hur skövlad natur slår tillbaka mot hela
vår planets livsbetingelser, måste vi nu
och i framtiden tillämpa försiktighetsprincipen,
dvs inte tillåta nya gravt miljöförstörande
projekt som exempelvis
den tilltänkta motorbanan i Bårskärsskogen.
Ett projekt, som om det kommer
till stånd, medför ökade vatten- och
luftföroreningar, kraftigt höjda bullernivåer,
förstörda viktiga våtmarker för
djur och natur, samt dessutom en betydande
inskränkning av ett viktigt skogsområde
för friluftsliv och rekreation.
Att frånta kommuninvånarna möjligheten
att säga nej till den planerade motorbanan
anser vi mot den bakgrunden
vara ett politiskt svek. Vi anser att frågan
om motorbanans vara eller icke
vara är av så stor betydelse för Enköpings
kommun att en folkomröstning
om denna borde ske!
Vi yrkar
att Enköpings kommuns invånare i en
folkomröstning ges möjlighet att säga ja
eller nej till en motorbana i Bårskärsskogen.
att folkomröstningen sker i samband
med valet 2006.

Enköping den 18 april 2006
För Miljöpartiet de Gröna
Georg Olsson, gruppledare"

Slut citat.

Tänkvärda ord.
Mmm verkligen, och vem vill inte ha en grön miljö?
Här ser vi hur MP blandar fina korrekta tankar och fakta med suggestiva halvsanna påståenden så att läsaren av raderna förleds att tro att det hela tiden är "antingen eller!"
Och att Bårskärsskogen nästan är den enda skog i hela riket närapå! Eller iaf Enköpingsbornas allra allra viktigaste rekreationsyta.
Vilket är HELT felaktigt då detta är ett relativt outnyttjat skogsområde, och Enköpingsbborna far ju mycket hellre ut på Härjarö för sin rekreation.
Man får det att med ord som "skövling" låta läsaren se ett kalhugget norra halvklot för sitt inre.

Man använder orden "gravt miljöförstörande" såsom det vore en sanning.
Men är det verkligen det?

Vi tar ett exempel!
Säg verksamhet tre dagar i veckan under 5-6 månader om året, säg 6h utnyttjande var gång (högt räknat) och säg 15 fordon på banan, gör inalles:
12x6 dagar om året = cirkus 70-80 dagar om året.
Detta med fordon som skall uppfylla mororsportförbundens krav, och som blir strängare och strängare hela tiden. Stor del av all körning kommer ske på Alkylatbensin, viss del på E85 och resterande på handelsbensin.
Flertalet fordon kommer ha katalysator.

Vi får ett "trafikarbete" på 80x15 = 1200 "fordonsdagar" a´6h
Alltså 7200 timmars körning.
Detta med utsläpp som är lika med, ELLER bättre än gällande krav på vägtrafik.

Är detta då signifikativt ur miljöhänseende i regionen, och isåfall "gravt miljöförstörande" ?

Vi kan se! :)

Enköpingsbornas trafikarbete är (i runda slängar):

Vi räknar på 7000 bilar som alla körs dagligen ca 30 minuter (nåt slags genomsnitt), men pga semester osv sätter vi året till 280 dagar. Och får då fram att: 280x7000 = 1960000 "fordonsdagar" a´30 minuter, vilket ger oss ett hemsnickrat miljöindex på 980000 "gravt miljöskadande" fordonstimmar!


Så motorbanan gott folk, utgör NÄSTAN en hel % av trafikarbetet i Enköping!!
Jippi så gravt skadande DET kan vara då!


(förnumstliga typer kommer hacka upp detta då det inte är absoluuuuut korrekta siffror, och kommer dessutom säga: "bara för att det är mindre än en % så ska man ju inte strunta i det... men dessa missar helt min poäng!) Jag säger INTE att vi ska strunta i det, men jag är ute (återigen) efter rim och reson bland miljötomtarna, för bara för att nåt ÄR skadligt så MÅSTE det inte med automatik förbjudas.
Det jag säger är: Satsa energi och kraft i miljöarbetet i proportion, och där miljövinsterna är reella. Att satsa hela sin partikraft i Enköping på denna fråga visar ÅTERIGEN att det inte alls handlar om miljön, då banans inverkan är mindre än marginell, och tomtarna tappar i trovärdighet då detta ÄR deras viktigaste fråga! Allt enligt deras egna utsago.

Märk väl att jag "bara" jämfört med bilar än så länge...
 
Last edited:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Dr.Bike skrev:
2661769 Helt korrekt.
I den öppna allmänna debatten ska man göra precis som du säger.
De har ju redan bestämt sig, och att TRO att en mantrarabblande MP:are kommer ändra sig, ja det är nog att hoppas för mycket.

Ett utdrag ur deras lokala manifest i Enköping:

...
Ett projekt, som om det kommer
till stånd, medför ökade vatten- och
luftföroreningar, kraftigt höjda bullernivåer,
förstörda viktiga våtmarker för
djur och natur, samt dessutom en betydande
inskränkning av ett viktigt skogsområde
för friluftsliv och rekreation.
...

Tack du! :)
Märkligt sätt att framhålla det som nu anförs som det stora avgörande huvudargumentet, den globala påverkan. :va
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
2661644 Kommunen är positiv till banan.

Kommunen, då menar du politikerna? Det är bra! O såklart viktigaste att vinna majoritet hos politiken samt att de förutsättningslösa utredningarna går projektets väg om så är fallet är väl MP ett litet problem o säkert inget man från projektets sida kommer lägga energi på. Jag tycker att de som är mitt i projektet har en strategi o den kommer såklart inte att rubbas av ett väntat o självklart motstånd från miljörörelsen.. :)
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Syftet med körning på VMP försöker MP få till att vara enbart onytta. Att banan skulle användas till något nyttigt som t.ex. utbildning vilket i sin tur ökar trafiksäkerheten för olika trafikantgrupper är heller inte av intresse...

Ju mer jag tittar på MP's framförda argument, insändare och den egna hemsidan desto mer övertygad blir jag om att det i slutänden handlar om placering och att det är inom de egna domänerna som är problemet.

Jag blir lätt upprör på mig själv för att jag låter mig gå rätt i deras fälla. Att ge anti-VMP:arna uppmärksamhet genom att ens skriva om dem innebär ju att jag indirekt hjälper dem i framförandet av deras agenda. :huvet
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Dr.Bike skrev:
2661769 Helt korrekt.
I den öppna allmänna debatten ska man göra precis som du säger.
De har ju redan bestämt sig, och att TRO att en mantrarabblande MP:are kommer ändra sig, ja det är nog att hoppas för mycket.

Ett utdrag ur deras lokala manifest i Enköping:

"Miljöpartiet de Gröna i Enköpings
kommun begär en folkomröstning
om den planerade motorbanan
Vi befarar att den planerade motorbanan
i Bårskärsskogen kommer att medföra
en mycket negativ miljöpåverkan.
I en värld, där vi dagligen får bekräftat
hur skövlad natur slår tillbaka mot hela
vår planets livsbetingelser, måste vi nu
och i framtiden tillämpa försiktighetsprincipen,
dvs inte tillåta nya gravt miljöförstörande
projekt som exempelvis
den tilltänkta motorbanan i Bårskärsskogen.
Ett projekt, som om det kommer
till stånd, medför ökade vatten- och
luftföroreningar, kraftigt höjda bullernivåer,
förstörda viktiga våtmarker för
djur och natur, samt dessutom en betydande
inskränkning av ett viktigt skogsområde
för friluftsliv och rekreation.
Att frånta kommuninvånarna möjligheten
att säga nej till den planerade motorbanan
anser vi mot den bakgrunden
vara ett politiskt svek. Vi anser att frågan
om motorbanans vara eller icke
vara är av så stor betydelse för Enköpings
kommun att en folkomröstning
om denna borde ske!
Vi yrkar
att Enköpings kommuns invånare i en
folkomröstning ges möjlighet att säga ja
eller nej till en motorbana i Bårskärsskogen.
att folkomröstningen sker i samband
med valet 2006.

Enköping den 18 april 2006
För Miljöpartiet de Gröna
Georg Olsson, gruppledare"

Slut citat.

Tänkvärda ord.
Mmm verkligen, och vem vill inte ha en grön miljö?
Här ser vi hur MP blandar fina korrekta tankar och fakta med suggestiva halvsanna påståenden så att läsaren av raderna förleds att tro att det hela tiden är "antingen eller!"
Och att Bårskärsskogen nästan är den enda skog i hela riket närapå! Eller iaf Enköpingsbornas allra allra viktigaste rekreationsyta.
Vilket är HELT felaktigt då detta är ett relativt outnyttjat skogsområde, och Enköpingsbborna far ju mycket hellre ut på Härjarö för sin rekreation.
Man får det att med ord som "skövling" låta läsaren se ett kalhugget norra halvklot för sitt inre.

Man använder orden "gravt miljöförstörande" såsom det vore en sanning.
Men är det verkligen det?

Vi tar ett exempel!
Säg verksamhet tre dagar i veckan under 5-6 månader om året, säg 6h utnyttjande var gång (högt räknat) och säg 15 fordon på banan, gör inalles:
12x6 dagar om året = cirkus 70-80 dagar om året.
Detta med fordon som skall uppfylla mororsportförbundens krav, och som blir strängare och strängare hela tiden. Stor del av all körning kommer ske på Alkylatbensin, viss del på E85 och resterande på handelsbensin.
Flertalet fordon kommer ha katalysator.

Vi får ett "trafikarbete" på 80x15 = 1200 "fordonsdagar" a´6h
Alltså 7200 timmars körning.
Detta med utsläpp som är lika med, ELLER bättre än gällande krav på vägtrafik.

Är detta då signifikativt ur miljöhänseende i regionen, och isåfall "gravt miljöförstörande" ?

Vi kan se! :)

Enköpingsbornas trafikarbete är (i runda slängar):

Vi räknar på 7000 bilar som alla körs dagligen ca 30 minuter (nåt slags genomsnitt), men pga semester osv sätter vi året till 280 dagar. Och får då fram att: 280x7000 = 1960000 "fordonsdagar" a´30 minuter, vilket ger oss ett hemsnickrat miljöindex på 980000 "gravt miljöskadande" fordonstimmar!


Så motorbanan gott folk, utgör NÄSTAN en hel % av trafikarbetet i Enköping!!
Jippi så gravt skadande DET kan vara då!


(förnumstliga typer kommer hacka upp detta då det inte är absoluuuuut korrekta siffror, och kommer dessutom säga: "bara för att det är mindre än en % så ska man ju inte strunta i det... men dessa missar helt min poäng!) Jag säger INTE att vi ska strunta i det, men jag är ute (återigen) efter rim och reson bland miljötomtarna, för bara för att nåt ÄR skadligt så MÅSTE det inte med automatik förbjudas.
Det jag säger är: Satsa energi och kraft i miljöarbetet i proportion, och där miljövinsterna är reella. Att satsa hela sin partikraft i Enköping på denna fråga visar ÅTERIGEN att det inte alls handlar om miljön, då banans inverkan är mindre än marginell, och tomtarna tappar i trovärdighet då detta ÄR deras viktigaste fråga! Allt enligt deras egna utsago.

Märk väl att jag "bara" jämfört med bilar än så länge...

Då det är den totala miljöpåverkan som fordon utgör i enköpingstrakten som måste räknas så ska man väl ta hänsyn till E 18?

PÅ den sträckan som "rymms" inom Enköpingskommun torde det var mer än 200 bilar i genomsnitt varje minut dygnet runt 200*24*360 = 1 728 000 "gravt miljöskadande" fordonstimmar per år.

Helt ofattbart att de kan tillåta att ha en sån betydande miljöbov tränga rakt igenom Enköpingskommun. Utsläppen från en motorbanan ligger förmodligen inom avrundningsmarginalen när man räknar på vilken skada trafiken ger.

Förresten så borde den här tråden flyttas till mc relaterade forumet, jag tror att alla här är intresserade av en bana i mälardalen
 

Dr.Bike

Guest
Färnbo skrev:
2661999 Då det är den totala miljöpåverkan som fordon utgör i enköpingstrakten som måste räknas så ska man väl ta hänsyn till E 18?

PÅ den sträckan som "rymms" inom Enköpingskommun torde det var mer än 200 bilar i genomsnitt varje minut dygnet runt 200*24*360 = 1 728 000 "gravt miljöskadande" fordonstimmar per år.

Helt ofattbart att de kan tillåta att ha en sån betydande miljöbov tränga rakt igenom Enköpingskommun. Utsläppen från en motorbanan ligger förmodligen inom avrundningsmarginalen när man räknar på vilken skada trafiken ger.

Förresten så borde den här tråden flyttas till mc relaterade forumet, jag tror att alla här är intresserade av en bana i mälardalen


Håller med, detta är om inte ett riksintresse, så iaf ett intresse för alla motorentusiaster i hela mellansverige och norr därom.

E18 ja, den nämns öht inte i MP´s agenda. Det är EN av kamelerna jag snackar om, men det finns en sak till. En sak de inte tänkt på öht.
Men saker som fanns INNAN MP kom till verkar liksom ligga lite i skymundan.
eller iaf vara lixom "allmänt vedertaget" på ett sånt sätt att ingen reagerar.

Men kastar man upp en märgpipa a`la viking Motopark framför dem så hugger de direkt.
De stora saftiga hela skinkorna som ligger gömda i traditions och kulturträsket, dem "ser" man inte. Det skulle ju bli obehagligt för dem själva att rensa i byken som ligger alltför nära i form av egna verksamheter osv, för hör och häpna, många MP i Enköping ar företagare.
Jag kan tänka mig att inte alla av dem sover med gott miljösamvete.

Nä - när problemen ankommer släkt och vänner, eller ens inkomster, då åker skygglapparna på.
Men när det kommer ett otäckt hot utifrån, som dessutom har den fina funktionen att det är något som kan ena miljörörelsen, då tar det hus i helvete.
Här kan man elda massorna mot ett lovligt offerlamm och visa hur handlingskraftig man är minsann.
Att hotet är anonymt utan kända männniskor gör bara saken bättre, då kampen kan vara så mycket mera aggressiv.
Men att hotet egentligen är en höna gjord på en fjäder, det sägs det inte ett ord om i de flammande skrifter där det talas om jordens omedelbart förestående undergång.

Just detta proportionslösa, och i mina ögon sett, taffliga arbete, där man vill så väl, men det bara blir fel, gör dessa människor till just bara tomtar.

Jag vill verkligen sympatisera med deras många och faktiskt goda ideer om allt detta, men när inte ens ordet kompromiss finns med i deras vokabulär, ja då KAN man inte ta dem på allvar.
Särskilt inte då de kan påstå att en liten motorbana är ett så stort hot, när den i verkligheten och praktiken inte bidrar tillnärmelsevis till de domedagsprofetior som påstås i rent ljug.

Synd, då en ärlig debatt där fakta rular, hade varit en promenadseger för motorbanan.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Och nu är den stora frågan: Vilka är för en motorbana i Enköping???
Varför inte vända vindarna och mata de som är för med alla goda förslag som ni kommer upp med. Att sitta i detta forum och klaga kommer inte att ge ett skit. Så kamrater vi måste framföra alla dom här goda idéerna till personer som tycker att detta är en god idé för Sverige och framför allt Enköping. Vem orkar ragga kandidater för detta??

Jag tror att detta måste avgöras i en "debatt" mellan fårskallarna och de som inser hur bra detta skulle vara för motorsporten i Sverige... Vi kan se till att det vinnande laget vinner och göra så att mijöpartiet bara kan ge upp och gå hem!

Hur gör vi detta; kom med förslag. Kan vi utse någon på sporthoj som koordinator?

Kanske Sandstream orkar dra i detta??
 

sandstream

Guest
#space skrev:
2661939 Kommunen, då menar du politikerna?
Ja, Alliansen är för banan och tror att den kommer att vara positiv för Enköping.
MickeG skrev:
Hur gör vi detta; kom med förslag. Kan vi utse någon på sporthoj som koordinator? Kanske Sandstream orkar dra i detta??
Tyvärr inte.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Sune i farten igen :D

061218nz2.jpg


Sandstrem är på G också

061218jpgwg9.jpg
 
Last edited:

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Den där Sune asså. Känns inte som att det går att resonera med en person som honom, han har bestämt sig. Hans sanning är den enda sanningen.
 

sandstream

Guest
xfader skrev:
2665750 Den där Sune asså. Känns inte som att det går att resonera med en person som honom, han har bestämt sig. Hans sanning är den enda sanningen.
Han är det ingen idé att diskutera med överhuvudtaget. Hans floskler om orienteringens betydelse säger ju det mesta. Förstår själv inte hur jag kan klara mig i vardagslivet utan att vara en mästare på karta och kompass :rolleyes:
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
sandstream skrev:
2666152 Han är det ingen idé att diskutera med överhuvudtaget. Hans floskler om orienteringens betydelse säger ju det mesta. Förstår själv inte hur jag kan klara mig i vardagslivet utan att vara en mästare på karta och kompass :rolleyes:

Jag ville bara nämna Sandis, att din insändare var riktigt riktigt bra, det fick din verbala motståndare att verka lite löjlig:tummenupp
 

sandstream

Guest
Niklasinorr skrev:
2666201 Jag ville bara nämna Sandis, att din insändare var riktigt riktigt bra, det fick din verbala motståndare att verka lite löjlig:tummenupp
Tack :rodnar
En gör så gott en kan.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top