Det är bra Ragge.
Du tar upp en del poänger som jag redan skrivit om i Enköpingsposten, och även fått svar på av berrörda miljötomtar, men som alla förstår, utan att få ett gensvar, utan bara rabiata dogmer.
Och ffa inte ett positivt, av typen: Jaha, kan det vara SÅ, eller: ja vi kan mötas på halva vägen var, och: DET hade jag ingen aning om att motorsporten oxå värnar miljön.
Enda retoriken som verkar gå hem är den tråkiga pajkastningen, där det är korta billiga slapsticks som enbart syftar till att skjuta motståndaren i sank. Detta TROTS alla goda förslag tidigare här i tråden om att hålla sig saklig, seriös, osv så visar sig just den taktiken verkningslös.
Och det bemöts inte det minsta.
Det är helt som att tala till en vägg. Nej en vägg hade varit mer förstående.
Självfallet skriver man ju inte för tomtarna, utan för den grå massan som vill/ska bilda sig en uppfattning, men när man då sablas ner och förlöjligas eller ännu värre: Ignoreras, så tycker jag det ÄVEN (inte enbart) fins plats för lite skarpare formulerade insändare.
Vissa artiklar jag skrivit i tidningen har BARA hållit sig till fakta.
Inte ETT ENDA av dessa argument har bemötts!
Inte ett enda.
(jag förstår isofs varför. för ska fakta rula så är tomtarna pusts väck i diskussionen redan från start)