Viking Motor Park nyheter

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
:backontop
Jo jag vet att även jag har varit aningen OT, men vi kan ju göra ett försök att hålla tråden lite renare från spam :tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
73735202ns7.jpg

utgu9.jpg

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ironiskt att en skytteförening oroas av de ska störas av buller :va

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Det kan inte vara så att skulle det bli fler som använder sjukvården skapas det mera möjligheter för Lasarettet? Mera pengar, mera personal bättre vård?
Man det är ju jobbigt att tänka längre än näsan räcker.

llbn8.jpg

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Det kan inte vara så att skulle det bli fler som använder sjukvården skapas det mera möjligheter för Lasarettet? Mera pengar, mera personal bättre vård?
Man det är ju jobbigt att tänka längre än näsan räcker.

llbn8.jpg

visste inte att "alla" var kriminella som sysslar med motorsport:va eller hade svans :confused:

Det är märkligt att en motorbana smutsar ner så inne h¤#%"&e medans man kan borra tunnlar och täta med va skit som helst (rocagil) utan att utredning görs innan och förstöra vattendrag o.s.v men nu skall allt utredas och gnällas om man blir så satans trött

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Att så få har hört av sig får man väl nästan se som positivt. Att bakåtsträvarna i Naturskyddsföreningen skulle sätta sig på tvären är knappast märkligt men att cowboysarna i skytteklubben är småaktiga kring byggplanerna var lite av en högoddsare...

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag läste det som att skytteföreningen oroas av att de ska störa motorbanans utbildningsverksamhet och att detta skulle leda till åtgärder med tillkommande kostnader för skytteföreningen.

Tolkar det så jag också. De är nog måna om att de ska få finnas kvar, många skyttebanor läggs ner idag pga buller och Sneden är en fin anläggning.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vad har ni som snackar mkt i tråden och ni som bor i närområdet kommit fram till, gällande "mot-insändare"?

att det är att sänka sig till en idiots nivå eller nån annan anledning att inte svara längre?

för jag tycker det behövs nu, skiten läggs ju ner om dom påverkar allt för mkt.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Vad har ni som snackar mkt i tråden och ni som bor i närområdet kommit fram till, gällande "mot-insändare"?

att det är att sänka sig till en idiots nivå eller nån annan anledning att inte svara längre?

för jag tycker det behövs nu, skiten läggs ju ner om dom påverkar allt för mkt.

Jag har ingen talang för att svänga med fina ord och korrekta fakta för att hugga tillbaka. Hoppas på att få igång andra på denna sida med lite talang för detta.

sandstream

Guest
Vad tror ni om den här?
Jättesvårt att inte kasta pajer och bemöta påstående men jag har försökt hålla mig.

Efter alla negativa insändare angående den planerade motorbanan i Enköping är det dags för en något mer nykter insändare som inte stirrar sig blind på medias domedagsscenarion om jordens påstådda klimatförändringar. Som alla vet kommer en motorbana i Enköping inte ens komma i närheten av något mätbart resultat när det gäller en ökning av utsläppen av växthusgaser. Det finns hur många exempel som helst på andra saker i vår omgivning som faktiskt påverkar miljön men som miljöaktivisterna av någon konstig anledning inte vill befatta sig med, det kanske är för känsligt rent politiskt att ifrågasätta populära sporter som fotboll, ishockey eller svenskens semestervanor?

Grundproblemet i debatten om motorbanor är just ordet motorbana. Så fort en del läser eller hör ordet motorbana stänger de av det kritiska tänkandet och får fram bilder av högljudda bilar som spyr ut svarta avgaser. Vad förvånade de skulle bli om de undersökte lite mer och fick veta att både Volvo och BMW tävlar med etanoldrivna bilar i Sveriges största motorsportserie STCC eller att flera förbund inom motorsporten jobbar för att kunna tillåta etanoldrivna motorcyklar mm.

För att citera en klok vän: ”Varför vill folk inte förstå att miljöproblemet inte innebär att vi människor ska begränsa oss i våra aktiviteter, utan se till att våra aktiviteter utvecklas åt ett miljövänligt håll?!”

vitas

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200, gsxr 750 SRAD
Vad tror ni om den här?
Jättesvårt att inte kasta pajer och bemöta påstående men jag har försökt hålla mig.

Ser bra ut tycker jag, kanske kan du lägga till ett perspektiv som är bredare än endast Enköpingstrakten genom att komplettera med att den totala miljöbelastningen minskar om motorintresserade i Mälardalen får kortare resväg till träningar och tävlingar.

/Anders

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vad tror ni om den här?

Efter alla negativa insändare angående den planerade motorbanan i Enköping är det dags för en något mer nykter insändare som inte stirrar sig blind på medias domedagsscenarion om jordens påstådda klimatförändringar. Som alla vet kommer en motorbana i Enköping inte ens komma i närheten av något mätbart resultat när det gäller en ökning av utsläppen av växthusgaser. Det finns hur många exempel som helst på andra saker i vår omgivning som faktiskt påverkar miljön men som miljöaktivisterna av någon konstig anledning inte vill befatta sig med, det kanske är för känsligt rent politiskt att ifrågasätta populära sporter som fotboll, ishockey eller svenskens semestervanor?

Grundproblemet i debatten om motorbanor är just ordet motorbana. Så fort en del läser eller hör ordet motorbana stänger de av det kritiska tänkandet och får fram bilder av högljudda bilar som spyr ut svarta avgaser. Vad förvånade de skulle bli om de undersökte lite mer och fick veta att både Volvo och BMW tävlar med etanoldrivna bilar i Sveriges största motorsportserie STCC eller att flera förbund inom motorsporten jobbar för att kunna tillåta etanoldrivna motorcyklar mm.

För att citera en klok vän: ”Varför vill folk inte förstå att miljöproblemet inte innebär att vi människor ska begränsa oss i våra aktiviteter, utan se till att våra aktiviteter utvecklas åt ett miljövänligt håll?!”

Ser ju bra ut.

Själv är jag inne på att jämföra mljöeffekterna av ett nytt köpcentrum med en motorbana. Nya köpcenter ploppar upp som svampar ur jorden här i Mälardalen. Jag slår vad om att en normal lördag vi t.ex. Barkaby spyr ut betydligt mer koldioxid än vad en genomsnilttlig lördag vi t.ex. Gälleråsen gör.

Hur många av de där prylarna som Svenson köpte vid shopingcentret behövde han/hon egentligen köpa. Nu pratar vi riktig miljöförstöring. Inte några gram koldixid hit eller dit.

När hörde ni någon ge sig på onödig shopping vid onödiga shoppingcenter senast i miljödebatten.?

sandstream

Guest
Tack för synpunkterna, ös på med fler om ni har så ser jag över och kommer med ett nytt förslag till kvällen.
Det där med köpcentrum var riktigt bra :tummenupp

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
En sak som man kan ta upp är att mycket av utvecklingen som sker inom motorsport också används på fordonen som rullar på våra vägar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag slutar faktiskt aldrig förvånas över svensken i allmänhet.

När fotbollssupportrar slår sönder halva städer och kostar sjukvården och polisväsendet MYCKET pengar många gånger om året så behandlas det lite gulligulligt av gemene man. Skulle motorsportintresserade starta slagsmål på Mantorp med 5000 inblandade hade motorsport förbjudits inom överskådlig framtid på stubinen, det sätter jag en peng på!

Låt aldrig någon annan ha kul, för fan! :mad:

/ Jens

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj