Road-Ragge
vägkonnessör
Håller helt med.
Men förbisetts har det nog inte, utan som Ragnar så riktigt skriver: Det är inte opportunt att kritisera alla sina bekanta och nära...
Det är oxå anledningen till att även jag inte fått svar, för många av mina inlägg i tidningen har varit just att man ska sopa framför sin egen dörr först. D.v.s kolla in NU existerande miljöbovar.
Det hade man ju naturligtvis ingen lust att diskutera.
När jag sedan påstod (efter kontroll) att många av MP´s delegater oxå (lite förvånande) var egna företagare (vilka man ju lite fördomsfullt kan anta vara miljöbovar då miljövänlighet ofta drar ner vinster i företagen osv... det är ju som alla vet dyrt att vara "ren") så dog debatten ut helt... ingen ville granska sina bästebubbar.
När man kommer till koldioxiddebatten och miljöaktivister så tycker jag att man skall komma i håg en sak. På 80- talet så hade vi i Sverige en stor chans att sopa framför egen dörr. I folkomröstningen 1981 om kärnkraft hade vi kunnat rösta ja till fortsatt utbyggnad. Med denna elkraft hade vi kunnat minska både vårt och våra grannländers koldioxidutsläpp från kol- och oljekraft. Den gången bortsåg miljöaktivisterna koldioxidproblemt utan att ens blinka. Med samma typ av dogmatiska skrämselargument lyckades de vinna den omröstningen. Många gånger är det samma aktivister nu som då. Detta tycker jag man skall komma ihåg när dessa aktivister sätter sig på sina höga moraliska hästar i koldioxidfrågan. Som sagt sila mygg svälja kameler.
Lite OT kanske i racingforumet. Jag hoppas ni ursäktar
Last edited: