Viking Motor Park nyheter

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
14 år har de hållit på :Bugar

Oavsett när banan blir klar ska jag köra på den om det så blir med permobil :yoparty

Hel rätt! Väntar också, och den dagen jag får en son ska han så tidigt han kan börja köra RR så han åtminstone får njuta på den banan.
Bor rätt nära Lidingö och snart drar man fan över utan slipon och ger dem en orkester.

Det sjuka är att det igår var ett lopp här där hela östra delen av innerstan var avspärrat, långa köer ändå ut till Danderyd för att man ens ska komma nånstans för att några svettiga löpare skulle springa, och sånt här är arrangeras ett par ggr om året. Fattar inte varför sånt här ska tas i en redan mycket trafikerad väg i centrala Sthlm när det finns hur mycket grönområden som helst i sthlm och övriga sverige. Knappast en publik sport utan de enda som står vid vägen är folk som hade varit där annars och just den dagen råkar gå förbi och undrar vad det är för mongon som ställt till detta elände. Så jag håller ej med om att sporten tar plats pågrund av intresset av andra som vill se det. Knappast så man vill stå en halv dag för att se ett gäng svettiga lirare springa som ett gäng gaseller (roligare och se gaseller dessutom)
Man blir förbannad!!!:mad:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Status

Direktlänk till bilden http://i48.tinypic.com/30m9tlf.jpg

30m9tlf.jpg

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Suuuuuck, det enda som är bra med det här skitlandet är VVS-standarden, annars går det brannt utför. :p
Hoppas verkligen bygget går igenom.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Smart av Aros-grabbarna att ansöka om tider och perioder som överstiger det normala. Nu får de ju trots allt, om det går igenom, köra på tider som få andra banor.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Smart av Aros-grabbarna att ansöka om tider och perioder som överstiger det normala. Nu får de ju trots allt, om det går igenom, köra på tider som få andra banor.

Ja, att köra 0700 till 2200 (som de ansökte om) låter.... jobbigt!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hoppas någon eldar på Sune lite mera :hihi
Ju mer engagerad han blir desto galnare verkar han.

Motorbana Enköping --> Clinton --> Kollapsande ekonomi Grekland --> domedagsprofetior --> ??

Till och med vanliga läsare börjar att fatta att han inte är helt normal.
:tummenupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Att jag åker idag max 200mil md motorcykeln jämfört med tidigare åren då jag ej åkte bana då jag lätt körde 1600mil med motorcykeln finns inte med i deras beräkning och så är det för många av mina bekanta som fått upp ögonen och själen för bankörning. Sedan sitter jag varje onsdag och åker Stockholm-Karlskoga tur o retur för att kunna köra licensträningar är inte heller det bästa för naturen om man ska tänka som dessa miljömuppar.

Behöver inte ens flyga med plan för att inse att sverige består 90% av skog och natur, bara gå in på google maps och kolla, så ser inte denna hets att stoppa detta bygge.

Ska jag dö och många andra dö i depression pågrund av denna tråkiga vardag eller köra vårt race på gatorna, punda/supa som medför massa elände i samhället eller ska man ta hänsyn till den delen av befolkningen som vill utöva denna hobby på rätt ställe och under rätt förutsättningar för allas säkerhet?

Skatt betalar vi så staten kommer få in sina pengar oavsett, men då ska våra behov också räknas.

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Till vår käre och allvetande Sune Säll:

Att du försöker måla upp denna anläggning som en skamfläck i det globala miljösamarbetet eller ens i det svenska miljötänket är patetiskt. Det finns poster i denna miljödebatt som medför betydligt större problem än detta. Men eftersom att du vill reflektera dina personliga åsikter genom allmänna debatter har jag ett ännu dummare förslag:

Tänk på hur mycket utsläpp vi sparar på att Ambulanser och brandbilar som i vanliga fall får städa upp alla galningar härifrån forumet från våra gator i Sverige eller "Norra Europa", nu inte kommer behöva göra det eftersom de håller sig på ett inhägnat område. För det är väll på ett inhägnat område som du anser att vi motornördar hör hemma, på samma sätt som vi anser att du nog borde hålla dig i ett, förslagsvis ett naturreservat.

Mvh
Miljöförstöraren (som källsorterar) :hej

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Dessutom så kan man ju uthållighetstesta elfordon på banan och möjliggöra utveckling av andra ecofriendly fordon :tummenupp

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
400.000 svenskar åker till Thailand varje år (= rätt mycket flygavgaser placerade sämst möjligt).
När jag senast var aktiv med roadracing körde jag ca 800 mil på bana under 3 säsonger, och kanske lika mycket till i transporter till och från. Detta till en kostnad av allt tillgängligt kapital och lite till minus lite som gick till snabbmakaroner. Dvs inte en tillstymmelse till möjlighet att fantisera om Thailandsresa.

Ergo: Roadracing = betydande miljövinst

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det som är så tragiskt med miljömuppar är att de silar mygg och sväljer kameler.

Om man är av uppfattningen att människan kan påverka jordens klimat är den absolut största boven för miljön när det gäller sporter fotbollen. Inte när den spelas men resorna till och från planerna. Utan att veta är jag övertygad om att en helgs fotbollsspelande i Sverige släpper ut mer avgaser än vad någon svensk motorbanan kommer i närheten av under ett år.

Att folk åker 50-100 mil en helg för att åka skidor i de svenska fjällen ses som något bra eftersom skidor inte släpper ut avgaser. Att 30.000 personer ska fraktas till Råsunda för ett derby i fotboll är inte heller några problem, osv...

Jag är rätt säker på att de som gnäller på nya saker som ska byggas i Sverige spelar ut miljökortet för att slippa säga att de faktiskt inte vill ha något bygge i sin närmiljö.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM