Enligt Viking motorparks facebook-uppdatering ang. förhandlingarna så gjorde du en kanoninsats!
Som banåkare lyfter jag på hatten och tackar och bockar!
He he... tack tack
Ja det var två mycket intressanta dagar med både genomgångar av experter som presenterade projektet och syning ute på plats. Att stå mitt ute i skogen med kartan i handen och inse att man faktiskt står mitt där en av banorna ska gå och tänka "snart kanske kanske jag får köra här på Rockkatten"... fick faktiskt ett stort leende på läpparna, en tår i ögat och ett skönt pirr i hela kroppen. Det här kan bli så fantastiskt så jag har knappt förstått det själv än. Helt EPISKT! En riktig motorbana som inte har en motsvarighet i hela skandinavien... "hemma hos mig"... det känns lite som en dröm och jag vill nypa mig i armen för att se att jag inte drömmer.
Det var förstås flera negativt inställda på plats och vi var några få motorcykel och bilintresserade som framförde våra argument till varför en motorbana här i Sverige skulle vara bra för samhället. Själv lyfte jag fram utbildningsmöjligheterna, få bättre förare på vägarna och att på så sätt ta ytterligare steg till nollvisionen i trafiken. Diskuterade med flera nej-sägare i pauserna och flera fick nog med sig en kanske ny bild av vilka vi motorcyklister är. Ingen förväntar sig riktigt en tvåbarnsmorsa med lite övervikt vara en som älskar att att köra fort och kurvigt. Och många tog chansen att fråga mig om varför man kan brinna så för motorcyklar, hur man har råd, hur man resonerar i olika frågor... och jag hoppas verkligen jag bröt några fördomar att vi inte alls är några mystiska ligister som skiter i allt i vår omvärld utan kan vara engagerade livsbejakande och helt vanliga människor.
22/1 känns ju sjukt långt bort nu bara på att få besked
Men mina egna drömmar på ett bed&breakfast kan ialla fall börja planeras mer på riktigt... de två semesterdagarna var mycket väl investerade i min egna framtid. Barnen hurrar i bilen när vi åkte hem idag.... åhhh... det är bara såååååå långt till 22 januari ju