Viktigt? om Euro 5 till 5+ (5b)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Precis. Och kollar du upp Yamaha Motor Europe filial Sverige (som de numera heter) med samma tjänst så ser du de snöskotrar jag talade om. De var tydligen av årsmodell 2002 och alla har regnummer SPMXXX. Även en mängd V-Max1200 och WR426 och helt sinnessjukt många fyrhjulingar. Totalt över 2000 olika regnummer…

Jag tvivlar på att dessa står och samlar damm i ett lager någonstans. De har förregistrerats med korrekta chassienummer och alla uppgifter, men sedan blev de aldrig byggda, eller i alla fall inte skickade till Sverige.

Detta handlar knappast om att någon på respektive företag har missat att ställa på dem och råkat göra dem osäljbara för att en Euro-klassning har löpt ut. En sådan skandal hade blivit världsnyhet på nolltid och med tanke på mängden fordon det handlar om så hade nog respektive företag gått omkull i så fall…

Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jävla EU, det har blivit för stort och dom har hybris.
människor med maktbehov som ska bestämma en massa onödiga saker.
Man kanske skulle börja med att se till att Indien och Kina slutar elda med kol, och kanske börjar jobba med för att få ner utsläpp?
Nä, istället så ska dom som redan gör mest göra mer….suck. Jag blir så trött.

Tex alla korkar som ska sitta kvar på mjölk och flaskor är en man brilliant idé av EU.
Ja, för jävligt!
EU förstör sin konkurrenskraft medan Kina, Ryssland, Indien mm spyr ut skit.
Otroligt korkat.
Moder jord SOM HELHET är inte intressant tydligen…

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Nått jag inte begriper är varför de "miljövänliga" (s,mp)-regeringarna inte lade ner oljekraftverket i Karlshamn ....
Antagligen visste (s,mp)-regeringarna inte om riskerna med olja.
Men vad vet jag.
Enklast hade ju varit att bara öka skatten på oljan så hade ägarna lagt ner oljekraftverket i Karlshamn som olönsamt.
Enkelt.
De är MOT kärnkraft…inte FÖR miljön.
Miljöfokuset är bara en täckmantel för dom.

Problemet är att obildade svenskar o tyskar inte genomskådat dessa partiers riktiga agenda.

Klart de ledande politikerna förstår att elen blir dyrare och att utsläppen ökar med nedlagd kärnkraft!
De flesta väljarna förstår dock inte…men politiker gör allt för att få och behålla makten!

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
IMG_3589.png
3 sekunders googling

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende