Precis. Och kollar du upp Yamaha Motor Europe filial Sverige (som de numera heter) med samma tjänst så ser du de snöskotrar jag talade om. De var tydligen av årsmodell 2002 och alla har regnummer SPMXXX. Även en mängd V-Max1200 och WR426 och helt sinnessjukt många fyrhjulingar. Totalt över 2000 olika regnummer…
Jag tvivlar på att dessa står och samlar damm i ett lager någonstans. De har förregistrerats med korrekta chassienummer och alla uppgifter, men sedan blev de aldrig byggda, eller i alla fall inte skickade till Sverige.
Detta handlar knappast om att någon på respektive företag har missat att ställa på dem och råkat göra dem osäljbara för att en Euro-klassning har löpt ut. En sådan skandal hade blivit världsnyhet på nolltid och med tanke på mängden fordon det handlar om så hade nog respektive företag gått omkull i så fall…
Jag tvivlar på att dessa står och samlar damm i ett lager någonstans. De har förregistrerats med korrekta chassienummer och alla uppgifter, men sedan blev de aldrig byggda, eller i alla fall inte skickade till Sverige.
Detta handlar knappast om att någon på respektive företag har missat att ställa på dem och råkat göra dem osäljbara för att en Euro-klassning har löpt ut. En sådan skandal hade blivit världsnyhet på nolltid och med tanke på mängden fordon det handlar om så hade nog respektive företag gått omkull i så fall…
Last edited: