imaster
Bah
Hur tackar ni bilister som går till höger när ni vill köra om? ut med båda benen?
Jag brukar blinka en gång åt varje håll, som man gör med bilen.
Hur tackar ni bilister som går till höger när ni vill köra om? ut med båda benen?
Äh, fan vad lökig du är.
Givetvis ska man ju hälsa på alla som åker hoj, tycker själv att det är en riktig höjdare, känns trevligt liksom, det är många som är skeptiska gentemot oss, o vi delar ju samma intresse, så givetvis ska man hålla på denna trevliga sedvana!
Samma intresse men ändå inte. Sporthoj (motard) är en sak medans custom/glidare en helt annan. Vi kör, dom åker. Skulle jag kunna skulla jag bara hälsa på sporthojar, men det är svårt att se ibland.
Samma sak på gymet, man hälsar inte på små killar fast man har samma intresse. Same same, but different!
Samma sak på gymet, man hälsar inte på små killar fast man har samma intresse. Same same, but different!
Tänkte lite på det här när jag körde idag. Ungefär så här många hälsade.
Sporthoj: 9/10 hälsar
Motard: 2/10 hälsar
Glidare: 3/10 hälsar
Kan det bero på vad man själv kör tro?
En viktig fråga som har kommit upp för mig är vilka man ska hälsa på.
Jag märkte när jag tog min jungfrutur för några dagar sen att motorcyklister var ett väldigt trevligt folk. Först var den en råtuff sporthojsåkare med racingställ som satt coolt när han åkte med ena handen på styret (det gör jag också nuförtiden) och med andra handen hälsade han på mig.
Jag tänkte att han kanske blandade ihop mig med någon.
Sedan kom en en customhoj och ni vet ju hur dem ser ut. Även han hälsade på mig. Då tänkte jag att nästa hoj som åker förbi ska jag vara redo.
Mycket riktigt, vid nästa möte med en sporthoj så lägger han ut handen i vinden och hälsar på mig... jag tar bort handen från styret och vill hälsa tillbaka och håller på att köra i backen!
Nu efter mycket träning klarar jag av att hälsa på 95% av mina MCvänner på vägarna. Det är bara när jag ska in i en rondell och håller in frikopplingen samtidigt som jag bromsar som jag inte kan hälsa. Då är det nacken som får göra jobbet och jag ser lite dum ut som nickar med huvudet när de är så vänliga och hälsar med handen som vanligt folk.
Nu till min fråga:
Hur funkar sederna i MC-världen. Ska man hälsa på alla med A-kort?
Ska man strunta i lätta motorcyklar och customhojar?
Vespor har jag förstått, att dem ska man ju strunta i.
Eller är det bara jag som har tänkt på detta?
Är Du på riktigt eller?
Hälsa på de Du vill hälsa på!
Varför måste Du ställa den frågan i ett sporthojsforum?
Jag har kört sporthoj sen 1976 och när jag känner för att hälsa så hälsar jag även ibland på moppar, vem bryr sig 2-hjul är väl egentligen grundfundamentet för hojåkande------------>fan jag ska t o m börja morsa på cyklister
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |