Vilka ska man hälsa på?

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Behöver man fråga ens... :confused:

Hälsa om du vill, på vem du vill. Jag blir inte ledsen om jag möter en som inte hälsar, men jag hälsar på alla hojar jag.
 

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Lund
Hoj
GSXR 600 -01
Äh, fan vad lökig du är.

Givetvis ska man ju hälsa på alla som åker hoj, tycker själv att det är en riktig höjdare, känns trevligt liksom, det är många som är skeptiska gentemot oss, o vi delar ju samma intresse, så givetvis ska man hålla på denna trevliga sedvana! :tummenupp

Samma intresse men ändå inte. Sporthoj (motard) är en sak medans custom/glidare en helt annan. Vi kör, dom åker. :tungan Skulle jag kunna skulla jag bara hälsa på sporthojar, men det är svårt att se ibland.
Samma sak på gymet, man hälsar inte på små killar :yoparty fast man har samma intresse. Same same, but different!
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Haha. Gymet är känsligt.
Men på vägarna är det väl ändå lite mer same same. Eller är jag ute och cyklar nu?:tungan

Samma intresse men ändå inte. Sporthoj (motard) är en sak medans custom/glidare en helt annan. Vi kör, dom åker. :tungan Skulle jag kunna skulla jag bara hälsa på sporthojar, men det är svårt att se ibland.
Samma sak på gymet, man hälsar inte på små killar :yoparty fast man har samma intresse. Same same, but different!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Samma sak på gymet, man hälsar inte på små killar :yoparty fast man har samma intresse. Same same, but different!

Hahaha...

Jag köper faktiskt det du säger om sporthoj vs glidare.. Ramlade in mot ett rödljus med en ministoppie bredvid en ful sak härom dan, glad som en gay på Pridefestival nickade jag OCH lyfte handen OCH sökte ögonkontakt som för att bekräfta att det är FÖR JÄVLA kul att åka hoj, och det var faktiskt en av de första sköna dagarna. Han kostar på sig att nicka (något som såg ut som en suck i en för tung hjälm) och mötte min blick en kvarts sekund.

När det blev grönt brummade jag iväg med en liiiiten liiten wheelie och vid nästa rödljus kände jag hur hatet växt..

På gymet däremot ä'r det för mig en självklaret att hälsa på smågrabbarna. De behöver våga fråga för att inte ligga pressa sönder sina arma små ryggar i övningar de inte vet hur de ska va.. "Tänk på återväxten" var det va?
 

hordac

Guest
Tänkte lite på det här när jag körde idag. Ungefär så här många hälsade.

Sporthoj: 9/10 hälsar
Motard: 2/10 hälsar
Glidare: 3/10 hälsar

Kan det bero på vad man själv kör tro?
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Hälsa på allt, jag morsade på en h.a och han hälsade tillbaks.
Men annars är glidarna ganska kassa på att hälsa.
 

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag hälsar inte för tillfället då jag är i inkörningsfasen med cyckeln och koncentrerar mig 100 % på varvtal o växel för att kunna hålla reda på andra cyklar som kommer i motsatta körfält. Hoppas ingen tar illa upp. :D
 

mavio

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
12139
Hoj
Dragster 180, DR750, GSX1100EF, GSX750ES
Tänkte lite på det här när jag körde idag. Ungefär så här många hälsade.

Sporthoj: 9/10 hälsar
Motard: 2/10 hälsar
Glidare: 3/10 hälsar

Kan det bero på vad man själv kör tro?


Hah! Jag med. Frestavägen österut för nån timma sen:

Sporthoj/offroad/naket: 8/9

Kromat: 5/9 men precis när jag slutat räkna möter jag en custom och jag blir hälsad på och det är väl värt 1,5 tillbakahälsningar så det blev alltså: 6,5/10
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Jag vinkar med hela armen åt allt jag ser, lååååångt i förväg. :hihi

Och faktiskt hälsar nästan alla tillbaka. :) Även om man bara kör mini-hoj...
 

hordac

Guest
Glömde faktiskt en grej, mötte ett gäng moppar som hälsade innan jag hälsat på dem.
:tummenupp
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
En viktig fråga som har kommit upp för mig är vilka man ska hälsa på.
Jag märkte när jag tog min jungfrutur för några dagar sen att motorcyklister var ett väldigt trevligt folk. Först var den en råtuff sporthojsåkare med racingställ som satt coolt när han åkte med ena handen på styret (det gör jag också nuförtiden) och med andra handen hälsade han på mig.
Jag tänkte att han kanske blandade ihop mig med någon.
Sedan kom en en customhoj och ni vet ju hur dem ser ut. Även han hälsade på mig. Då tänkte jag att nästa hoj som åker förbi ska jag vara redo.
Mycket riktigt, vid nästa möte med en sporthoj så lägger han ut handen i vinden och hälsar på mig... jag tar bort handen från styret och vill hälsa tillbaka och håller på att köra i backen!

Nu efter mycket träning klarar jag av att hälsa på 95% av mina MCvänner på vägarna. Det är bara när jag ska in i en rondell och håller in frikopplingen samtidigt som jag bromsar som jag inte kan hälsa. Då är det nacken som får göra jobbet och jag ser lite dum ut som nickar med huvudet när de är så vänliga och hälsar med handen som vanligt folk.

Nu till min fråga:
Hur funkar sederna i MC-världen. Ska man hälsa på alla med A-kort?
Ska man strunta i lätta motorcyklar och customhojar?
Vespor har jag förstått, att dem ska man ju strunta i. :tungan

Eller är det bara jag som har tänkt på detta?


ser att du bor i jönköping! tycker nog att det ät mest trevliga sporthojjjs åkare som hälsar, inte en enda touring eller glidar hojj ,ämnar hälsa tillbaka på iaf mig. så du gör rätt i att bättra på stämningen här i staden :tummenupp
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Är sökfunktionen ur funktion? Lär ju dyka upp minst en sån här gammal tråd varje år om vem man ska hälsa på.

Hälsa på vem du vill, jag hälsar extra mycket på grisen.
 

FireStoffe

FarligtFarligt Men härligt härligt!
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Mjällby
Hoj
Yamaha YZF 600R ThunderCat
Hehehe"!!! Du e inte den ända här som e ny!! hihi men jag hälsar på alla hojar men glidare och lite större hojar e fan så sega på att röra näven hahah!!! men men!!

Mötte MC-grisen igår han vevade med handen upp å ner .. nån som vet vad det betyder hahha!!!!:rolleyes:
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
om man får utveckla frågan lite: vilken är den högsta fordonshastigheten ni har hälsat/hälsar i?

..fick för mig att hälsa en speciell gång på motorvägen och kom fort på att det inte var den bästa utav ideér :3freak :dummer
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Jag hälasar på alla hojåkare oavsett va dom kör för nått. Tycker det e rätt nice faktiskt...
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Är Du på riktigt eller?

Hälsa på de Du vill hälsa på!

Varför måste Du ställa den frågan i ett sporthojsforum?

Jag har kört sporthoj sen 1976 och när jag känner för att hälsa så hälsar jag även ibland på moppar, vem bryr sig 2-hjul är väl egentligen grundfundamentet för hojåkande------------>fan jag ska t o m börja morsa på cyklister


Ge killen en chans för tusan:tummenupp
Han ställer en fråga bara som du och även jag kanske tycker är helt onödig men viktig för honom.
Bättre det än en jääävla massa snillen spekulerar trådar där man tror sig kunna så jävla mycket och spekulerar för det finns det en jääävla massa trådar om
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Jag hälsar på ALLT, av misstag hälsade jag på en mcsnut och han vinkade så glatt tillbaka!
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Är det bara jag som får lust att ställa mig upp i sadeln och göra honör när jag möter polisen? Undrar om dom skulle stanna mig för vårdslöshet i trafik? :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top